- 370 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
montaj sanayii ve teknoloji
1
işte türkiyenin vatanseverlikle imtihanı.bir anlamı yok kanunların.hdpnin özerklik talebine evet diyenler batıyla yakınlaşmanın gereğine inanmış.abnin türkiyeyi kapı dışarı etmesi bunun gerekçisi sayılmış politikada.erdoğan üretin istihdam ve ihracatla çözüm odaklı siyaseti gündeme getirdiğinde yerellik tartışmanın eşiğine dayanmıştı siyaset.sözcü gazetesinde yazılanlar cumhuriyetten farklı değil.bir gün bunların dışında bir yayın anlayışı izlediği görüntüsü veriyor.halk tvden sonra sözcü tv sol yayın organlarından.mine kırıkkanat türker ertürkle çıktığı programda savunma sanayiini montaj sanayi olarak niteleyerek abartılı buluyordu teknolojik ilerlemeyi.bunuda seri üretimin yokluğuna bağlıyordu.liranın değersizliği bu nedenle açıklanır ancak marksist jargona göre.kürtlerin hakkını savunan onlarca örgüte karşılık sol örgütlerin baskı altına alınması 12 eylül faşizmiyle açıklanır ancak.özallı yıllarda çağ atlayanbir ülke vardı.özelleştirme ekonominin konusu olduğundan devletçilikle mücadeleye ayrıldı sosyal siyaset.menderesin başlattığı hakiki sivilleşmede gizliydi kalkınmanın başlattığı hareketler.dinin baskılara karşı güçlendiği görüldü bu tarihten sonra.ancak sosyalizmle geçen yıllar anlamını değiştirdi siyasetin.şimdi yeniden çaresizliği yaşatmak ülkeye.bu hain planların arkasında türkiye düşmanları var.ismet özel türk kelimesini ümmetle aynı anlamda kullanır.islamın bir din olmasından öte bir anlamı var bir tarih bilincinin kitleleri dirençli hale getirmesiyle.tabiki tekke ve zaviyeler bu nedenle kapatıldı.amaç islamla olan kültür bağını kopartmak müslümanların.örneğin sanat eğitimi yoktur okullarda.bu konuya açıklık kazandıran bir bilincin varlığında görülmüş organize olmak.selefiler geleneği reddederken kuranın anlaşılmsına inanır.tarikatler şekilciliği savunurken anlama uzak düşmenin tuzağına çeker meraklısını.cübbe ve şalvarın alternatifi yoktur ismail ağada.ancak bunun karşılığı yoktur tarihte minyatürlere bakınca.yani üniforma bir yakıştırma değildir hürriyet için.ayrıca bu oluşumların sosyalleşme hastalığıyla düçar olması münzevi hayata.hilal kaplan savaşmak zorunda değil hainlerle her şeyden önce.90lı yılların şartlarıyla düşünmek ülke sorunlarını.dış güçler mevzi kaybetmiştir emellerini hayata geçirmede.işte siyaset bu açıdan emperyalizmin kıskacında kendi geleceğini arıyor en hafif tabirle.cumhuriyet ve demokrasi bir bilinç kazandırır topluma.insan bu yurttaşlar bu bilinçle halkı için çalışır.iyi insan olmanın erdeminde var böyle bir ülke kurmanın özlemi.seçimlerle bir değişim yaratmakta güçlük yaşayanlar demokrasi için savaştığına inanıyoır.erdoğan seçim vaatlerini açıklarken dünya ülkeleriyle ilişki biçimine açıklık kazandırıyor.yeni uçak gemisi türkiyenin güçlü olduğunu ispat ediyor cumhur ittifakı için.felsefenin bir düşünce biçimini açıklamak için sanatı ve hayatı tarif ediyor olmasına bakınca.türkiyenin halen kültür sorunları var kemalizmin bakış açısına göre.atatürkün tarihteki yeri laiklik ve cumhuriyetle açıklanıyor bilgilenme açısından.tabiki hiç hoş değil tarikat ve cemaatlerin oluşum dünyasındaki manzara.islamcı camia bu durumu açıklayamaz türker ertürke göre.haklı olması doğru söylediği anlamına gelmez denilebilir.itiraf etmem gerekirse başörtüsü yasağı benim zihnimi bayağı bir meşgül etti.önceleri anlamsız buluyordum inancın böyle bir tavrı gerekli görmesini.28 şubat ve 15 temmuzda görev almıştım darbenin planlanması konusunda.28 şubatta rejimin tehlikeler karşısında aldığı askeri önlemlerle demokrasiye ayar çekilmişti.yeşil sermaye dahada güçlendi bu darbeden sonra.toplumun öncelikleri değişti refahın ülkede artış göstermesiyle.türkiyenin modernleşmesinde bir engel teşkil ediyordu normalin dışına çıkılması milli kimlik adına.kuşkusuz şehitlere üzülmek haklı çıkarmıyor bu çarpık siyaseti.toplumun verdiği resimle alakalı siyasetteki değişim.neden darbeler konusu için düşünmek bu kadar ilgilendiriyordu sivil siyaseti.günümüzde sanayileşme bilgi toplumuna uzaktır hala.güzel sanatlar halka ulaşmıyor konu modernleşme olunca.sinemanın elbette geçmişe dönük bir başarısı var.ancak eğitimle desteklenmeli sanat.bir aydın rehaveti yaşanıyor ülkede konu türkiyenin çıkarları olunca.buda kendi yazgımızla barışmamızı engelliyor.
2
işte seçim yaklaşırken herkesin hayatının bir parçası galip gelme isteği.kazanmak istiyor muhalefet yüzyılın zaferinde görürken iktidar başarısını.kılıçdaroğlu vaatlerde bulunuyor halka türkiyeyi zengin bir ülke tanımına alırken.ülkenin zenginliği bir avuç çeteye peşkeş çekilirken.ülkenin dini adalettir sözünü tekrarlıyor her mecrada yönetimde olanlar için liyakatın ne demek olduğu hususunda.bilim adamlarına çok şey kazandırmış aykırı düşünce kılıçdaroğluna göre.bilimsel buluşların kaynağında merak vardır düşünürlere göre.basit bir gözlemle anlaşılır bilimsel bulgular.bilimi ilerleten evrendeki düzen olduğuna göre bilimsel bilginin bir varsayım olması düşünülemez.islam fiziği günümüz bilimine ne kadar yakındır sorusu için düşünmüş alimler.örneğin ampulun keşfini açıklayamazmı islan bilimi.yada bilgisayarın tamamıyla serbest kontrole bağlı kalmasıyla ışınlanma sihrine dönüşmesi.compitur için elektriğin böyle bir olanakla zaman makinesine dönüşmesi.insan micro kosmostur der islam bilginleri.bunu açıklayacak bilgi var kuranda.yeterki insanlar kendi barışlarını sağlamış olsunlar.
3
türkiyede bir sorun aynı zamanda kültürsüzlük ortak bir hayatın yokluğundan.alınan eğitim hayata bakışı değiştirmiyor kültür hayatımızda.derslerin ezbere dönüşmesiyle sonuçlanmış kültür düşmanlığı.edebiyatla fikri dünyamıza bir pencere açılabilir.yeterki özgürlüğün alanı geniş olsun hürriyete irşadı mani görmeyecek bir tedrisatla.bu şekilde ülkenin aydınlık yüzü için savaşmaya değer ideolojiler.sahte bir hayatın sahenelendiği bir ülke türkiye.dergi ve gazeteler neden okur bulamıyor sorusuna yanıttır içtimai meseleler.yalnızca hürriyete inanmışlıkta var çiçek açması için dalların.hep beklediğimiz baharlar bize uzak ülkelerde yeşermiş.terörün içinden geçen islam ülkelerinde soldurulmuş umutlar.ortak çalışma şartları oluşmuş değil bir yıkım yaşamaları nedeniyle.ırak işgal sonrasında kendi kaderiyle yüzleşiyor.suriyenin bir yıkım yaşamasında üst aklın etkili olduğu biliniyor.bütün bu menfi vaziyette iran gibi ülkelerde umut var bir canlılık emaresini taşımayla.şehirleşmeyle başlayan renkli hayatlar için sanatın yokluğu hissediliyor yinede.batı sanatı bir özenti olmaktan çıkarılmalı toplum hayatında.bu şekilde hümanist düşünce için oluşmuş olur şartlar.bir ahlaki sorun olmaktan çıkmalı müziğin kazandıracağı duygu durumu.bu şekilde kendi uygarlığını keşfetme şansı bulur islam ülkeleri.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.