- 258 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Allahı ilahlaştırmak ne mi...
Allahı ilahlaştırmak ne mi...
Allahın esmasını ululuğunu budama Allah ilahlaşır...
Allahın küçüğü büyüğü olmaz...çünkü tektir.İlahlar çoktur.İlahın büyüğü küçüğü olur.Putların da...Tek olanın oğlu kızı da olmaz.Eşi de olmaz...Tek çünkü benzeri olamaz tekin...matematik zeka derki...2nin benzeri 2dir.Tekin çoğulu olmaz...
Adam dua eder...neden kabul olmuyor der...Kime yaptın duayı...ilaha yaptın sen duanı...esmayı budadın sen...Adl sıfatı kesb et der...Vehhab sıfatı acizliğini göster der.hz İbrahim acizliğini gösterdi ateş yakmadı...
Allah gururlunun duasını kabul etmez emek etmeyenin de...ama gururlunun hiç etmez...gururlu kim Allahı ilah sanan veya Allahı ilahlaştıran Kim Allahı ilahlaştırır mı esmasını budayan...
Yalana inanmak mü’mine yakışmaz yalana savaş aç..."size bir fasık haber geldiğinde ..."der Kur’an (Hucurat/6) Tahkikatçı ol
Kış soğuk rüzgarlarıyla baharı yener El galib Allahtır...Nükleri ABD ye verdi krallık imtihanı Abdye bu İmtihan dünyası.Irkını Allaha kul etme gayretliydi hz Musa bu aşkın ödülüdür ASA
Allahı ilahlaştırmak ne mi...Tevbe et...
Her günaha tevbe et...günah Allahı ilahlaştırmadır...Tevbesiz ölen cennet yüzü görmez...Tevbe cehennem iledir bir çoğu için...Tevbe et...esmayı budadığın zaman...adam "Allah adildir emeğin çalışman var ancak"diyor san ki Allah Vehhab değil Latif değil kerim değil...Ayetle esma budamak bu...kur’anla esmaya saldırı bu...ve Allah dedikleri bir ilah onların...sorsan "Kur’ancılar"...
Allah affetmese kimse halili olamaz...sen ilahlaştırdın Allahı...o öyle bir kahhardır ki...yok eder...ilahları yok edecek. enbüyük düşmanı ilahlardır...ilahlara inananlardır ...İslam alemi "Kur’anı mermi yapmış esmayı hedef...şu Kur’ancıyım diyenleri dinledikçe Kur’an ölçü olamaz dedim ve esmadan başka delil tanımıyorum...Kur’an Hasta mantıkla tefsir edilmemeli...Esmadan başka delil tanımam...
Hz Musa-Çoban hikayesi...ne öyle...Allahı ilahlaştırma sözüm bu hikaye için...
işte o hikaye...
Hz. Mûsa sordu:
-Kiminle konuşuyorsun? dedi.
Çoban: “Yeri göğü yaratan Allah”ımla konuşuyorum” dedi.
Mûsa çobanı azarladı:
Yaptıkların yanlıştır! Allah haşa insan mıdır k!. O”na bu şekilde hitap etmek doğru değildir! dedi.
Çobanın dünyası yıkılmıştı. Ne yapacağını bilemeden başını alıp gitti, çöllere doğru koşmaya başladı.
Biraz sonra Hz. Mûsa“ya Cenab-ı Hak”tan şöyle bir hitap geldi:
-Ey Mûsa senin görevin insanları benden uzaklaştırmak mı yoksa bana yaklaştırmak mı? Neden o saf kulumuzu bizden ayırdın? Biz söze, dile bakmayız; gönüle ve hâle bakarız!” diyordu.
Hz. Mûsa çölün yolunu tutarak çobanı buldu ve müjdeyi verdi. Dilediği gibi Rabbine seslenebileceğini bildirdi. (Bk. Mesnevî, C. II, beyit: 1720 vd. )
Dilediği gibi Rabbine seslenebileceğini hz Musa dedi demek ne demek...şeytan bile demez bunu...
Allah nasıl bir varlıktır? esmasını neden budadılar...Allah kendini tanıtmış Kur’anda...O, her şeyden yüce, ötelerde, erişilmez bir varlık mıdır? Yoksa yanımızda, yakınımızda, hattâ içimizde midir? Kur”an-ı Kerim”de bu her iki anlayışa uygun âyetler vardır. Bunlardan birincisine “tenzîhî”, ikincisine “teşbîhî” görüş denir. Tenzihçi anlayışa göre Allah müteâl (aşkın) bir varlıktır. Mekândan münezzehtir. O, hatırımıza gelebilecek her şeyden başkadır. Şu âyet de bu görüşü destekler: ‘Leyse kemislihî şey” “O”nun benzeri yoktur” (Şûrâ, 44/11).
Evet...Allahı ilahlaştırdık dinimiz İslam değil...hz Musaya iftira hz Peygambere iftira sünnet bana güven bermiyor ...delilim ölçüm sadece esma onu da buduyorlar ama Allah oluşmuyor...herkesin Allahı eksik yani Allaha erişmek zor oldu...hiçim diyen yok ama yok edecek Allah onları...Paganları evliya sandık...tevbesizliği seçerse hz Muhammedi bile sevmez Allah...Evet Allah böyle varlık...bencillik tek Allahın hakkı...bencillikten tevbe etmeyen oost olamaz...hz İbrahim olsa halil olamaz...tevbe etmeliyiz esmaya esma et...esmaya aşık ol...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.