- 337 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
siyasi arenada hesaplaşma
1
adnan hocadan yardım istemesi fatih erbakanın.seçime hazırlık sürüyor ittifaklarla.incenin desteklendiği görüşü ak parti tarafından.saadet partisi milli görüşü kabul ettirmiş görünüyor muhalif tarafa erbakana gelen övgülere bakınca.fatih erbakan türkiyeyi chp zihniyetine terkedemeyiz diyor ak partiye katılma gerekçesini açıklarken.halk tv sözüm var programında tartışılan konular.gazeteci mehmet ali kulat yayına bağlanarak siyasi analizlere girişiyor.ak parti kısa zamanda bir başarı yakalama şansı arıyor kulata göre.radikal islamcıların karargahı olmuş ak parti ilkelerde birleşme iddiasını savunurken.fatih erbakan siyasi pazarlık yapmıştır terkoğluna göre.buda temsil hakkını elde etme karşılığında ittifaka dahil olma isteği.adnan oktar örgütüne getirilen eleştiriyle rejimin değişmesi tehlikesini tarikatlerin varlığına bağlıyor terkoğlu.mustafa kamalak ve altan sancar sorularla zihin karışlıklığını gidermek için nerde bulunduğunu anlamak istiyorlar medya algısının.artık taraf olmanın anlamı yok siyasette.tek amaç halkın desteğini almak yapılacak seçimlerde.mustafa kamalak milli görüşün sahipsiz kaldığı görüşünde.dolar hakimiyeti bunu gerekli kılmış çünkü.
2
medyada algı oyunlarıyla seçim kazanmak.hakikata sadakat bu noktada anlaşılır.islamcılığın zaferini kemalizmin yenilgisinde görmek.erdoğan millet ittifakını hayalcilikle suçluyor.nedim şenerin attığı twitlerde terörle ittifak yapıldığı görüşü chp için.muhalefetin tümüyle tek ittifakta buluşması.burda bir amacın varlığından söz etmenin zorluğu.muharrem incenin kılıçdaroğluyla görüşmeye ikna olması oyların bölünmemesi için.bölüşüm için yanlış bir yol seçilmiştir çoğu insana göre.özdemir incenin imam hatip düşmanlığı var sosyal medyada.nasıl bir beklenti için rejimi eleştirenler.saadetin umutla geleceğe bakması gibi bir coşkuya kapılmış muhalif basın.hükümet yanlısı medyada terör destekçisi deniyor chpye.selahattin demirtaşı özgür bırakacak chp iktidarı.yılmaz özdil bile atatürkçülüğünü samimi bulmuyor muhalefetin.esra elöünü anarşizme yakınlığıyla biliniyordu geçmişte.şimdilerde otorite için çalışıyor tüm gücüyle.hilal kaplanın ondan geri kalır yanı yok.nagehan alçı ise kendi görüşüne yakın buluyor chpyi.nede olsa yaşamlarında bir özgürlük var.metin akpınar mustafa kemali hatalı buluyor tevhid-i tedrisat noktasında.modernizmi aşılamak zor türk halkına.belkide okullarla başlamalı kültür eğitimi.bunlar aziz nesini akla getiriyor halkın yoksulluğu cehalete bağlandığında.
3
ismail saymaz haklılığına gerekçe arıyor terör mağdurlarıyla.hüda par geçmişi karanlık bir parti.iskender paşa cemaati parti kurarak siysete girmişti.haydar başında türkiye değişim partisi vardı.bunların siyasi görüşü merak ediliyor.cemaatlerin temsilde bir mağduriyet yaşamaması.siyasi atmosfer bunlara bir şans tanıyor temsil noktasında.bunun bir kanıtı gibi fetöye sahip çıkması muhaliflerin.khk mağdurlarının yanında duruyor kılıçdroğlu.adnan oktar bunun dışında tutuluyor etik değerleri çiğnediği gerekçesiyle.hizmet noktasında bunlara destek sağlıyor devlet.aşırı solun chpeyle anılması günümüz şartlarının bir sonucu.hadepin ayrılıkçı bir terörle anılmasında gariplik yok.sistemi değiştirmek amaçlanmış bir siyaset sol partilere göre.sola umut bağlayanların sözcüsü canan kaftancı oğlu.12 eylülün ysakçılığı hala aşılabilmiş değil.siyasi baskılar bu partilerin üzerinde.tip gibi partiler örgütlü toplum için çalışıyor.bunlara şans tanıyacakmı seçmen merak edilen bir konu.
4
küçük iskenderin hayatını kaybetmesi şiir dünyası için bir kayıptı.80lerin kuşağından bir şairdi.bu şairlerin kaderiydi beyoğlunun başıboşluğunu yaşamak.istanbul denince eminönü akla gelirdi insanların gezme muhiti olarak gördüğü.gülhanede konserleri olurdu sanatçıların.sonra bu bölgeleri turistler işgal etmeye başlayınca ticaretin merkezi olmuştu sultanahmet.kapalı çarşı her zamankinden daha kalabalıktı.adeta yığınların akın ettiği bir şehre dönüştü istanbulun bu semtleri.ahmet tellinin kuş ölümleri şiiri bu durumu anlatır.belki üstümüzden bir kuş geçer şarkısında vardı şehri renklendiren hayallerde.istanbul islamcılığın yükselişiyle kültürdede değişim yaşandı şairlerin sancısını hissetme açısından.sonra gökdelenlerle çevrelendi şehir mimariden uzak bir estetikle.bunlar çoğunlukla şehrin dışında yükselmeye başladı kentin ruhuna aykırı düşen bir sanat anlayışıyla.ne varki alt yapısı yoktu bu bölgelerin ne kadar uzak olsada şehrin mimarisine.riyad şehrine bakınca gelişmişliği görürüz istanbulun aksine.hongongun tümüyle bir gökdelen şehri olması newyork gibi.bunlar imkansız değildir istanbul için.ne varki devletin cadde ve sokakları tanzim etme görevi var bu başarıda.parisin ışıklı caddelerinde kendi hayat hikayemizi yaşamak.şehir büyüdükçe ıssızlığın albenisinde yaşanıyor sefaletin binbir yüzü.taksime yakın binalar için bir sınır getirilmeli şehrin yapı kültürünün korunması adına.şiirin beslendiği alanlarda bu yoksulluğun acısı var.her şeyin mükemmel oluşunda bir tatmin duygusu yaratır toplumsal aidiyet.karamsarlığın içinden geçtiği bilinir yalnızlıkların.şimdinin yazarlarından güray süngüde ölümle hayat arasındaki fark gibidir kimsesizliği anlama sanatı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.