Umut etmek yaşama sımsıkı sarılmaktır.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hangi ahval ve şeraitte olursa olsun her insanı yeni bir güne şevkle başlatan şey, farkında olsa da olmasa da bizatihi umuttur.
Çünkü umut yaşama anlam katan, geleceğe daha mutlu bir şekilde ilerlememizi sağlayan bir duygudur. Sıkıldığımız, üzüldüğümüz, karamsarlığa düştüğümüz zamanlarda umut ettiklerimiz gelir ve bizi kurtarır. Hayatımızdaki sıkıntıların bizim herşeyin güzel olabilceği düşüncesi umudumuzdur yani yaşama sebebimizdir.
İnsanın ancak mutlulukla yaşayacağına inananlar olduğu gibi onun aslında sadece sağlığa ihtiyaç duyduğunu düşünenler de vardır.
Tıpkı tek ihtiyacının inanç veya sevgi veya dostluk keza para, başarı, kariyer, şöhret, mevki, sosyal ilişkiler yada aile olduğunu düşünenler gibi.
Ancak bütün bu sayılanlar ve verilecek muhtemel diğer cevaplarla beraber insanın en temel ihtiyaçlarından birinin umut olduğu da bir başka gerçektir.
Hangi ahval ve şeraitte olursa olsun her insanı yeni bir güne şevkle başlatan şey, farkında olsa da olmasa da bizatihi umuttur.
Her şeyini kaybetmiş bir insana devam etme gücü veren şey yine umuttur. Bizi sıfırdan yüze çıkaran yine umut. Yaşamak için, yaşamaya devam etmek için böyle mühim âdeta hayati bir görev üstlenen umut duygusu, ne yazık ki hemen hepimizin cebinde hazır bulduğu bir cevher değil.
Umudumuz sıklıkla azalır, tükenir hatta kaybolur. Böyle zamanlarda bu ışığı yeniden yakabilmek için bir sebebe ihtiyaç duyarız.
Bizden aşkın bir varlığın lütfuna, merhametine, çağrısına... Acaba kendisi bizzat bir ikram olan ramazan ayı tam olarak bunun için mi vardır?
Âdeta öyle. Umudunu kaybetmiş her insan bir gün her şeyin olağanüstü bir şekilde değişmesini ister. İşte bu aradığı değişimi ramazanın gelmesiyle tastamam bulur.
Örneğin bu yıl takvimler sıradan bir günü gösterecek ve o günden itibaren hiç de sıradan olmayan pek çok şey yaşanacak.
Bütün bir Müslüman coğrafyanın hayatı, günü yaşayışı, çevresine davranışı, vücudunun işleyişi, ibadet edişi kökten değişecek. Ve bizler bu değişime direnmek bir yana aşkla ayak uyduracağız.
Yeniden ummaya başlamışızdır çünkü. Hemen o günden başlayarak büyük bir iyimserlikle her şeyin daha güzel, daha anlamlı ve olması gerektiği gibi olacağına inanacağız.
İfa ettiğimiz her ibadetin daha makbul olduğunu düşüneceğiz. Küs olduğumuz biriyle kolaylıkla barışabileceğiz sanki. Komşumuzun kapısını daha rahat çalacağız. En az bir hatim indireceğiz.
Camiye gitmek günlük işimiz olacak. Sofralarımız kalabalıklaşacak. Malımız mülkümüz tıpkı bedenimiz gibi arınacak.
Aczimizin ve sınırlarımızın farkına varacağız. Zararlı alışkanlıklarımızı bırakabileceğiz. Hiç tanımadığımız insanlara yardım etmek isteyeceğiz.
Dünya üzerinde etrafları silahlar, tanklar, bombalarla çevrilmiş kardeşlerimize o günden itibaren bir ay müddetince de olsa geçmiş yılların aksine bu sefer dokunulmayacağını umacağız.
Hayatı bir Müslüman gibi ve Müslüman olarak yeniden yaşamaya, bunu yeniden denemeye cesaret edeceğiz. Bir insanın kıymeti zaman zaman ona verilen sorumluluklarla ölçülür.
Bize namaz sorumluluğunun yanında ramazana has bir ibadet olan günlük oruç sorumluluğunu da veren Yaradan’ımız aynı zamanda değerimizi de artırmış olur.
O bize değer verir de biz kendimizi değerli hissetmez miyiz? O bize inanır da ah biz kendimize inanmaz mıyız?
Yapabileceğimize inanan bir Yaratıcının bize vereceği güçten fazlasını başka yerde bulabilir miyiz? O rahmetinden umut kesilmesinden men eder de biz umudumuzu yeşertmez miyiz?
Yeter ki yaşadığımız müddetçe, ömrümüz ramazanlara değdiği sürece imkânımız olduğuna inanalım. İnanalım ki insanca yaşamaya güç yetirelim.
Biri bize sorsa affedileceğine, razı olunacağına, bir işlediğin hayra bin sevap yazılacağına gerçekten inansan, dünyanın omuzlarına çöken yükü hafiflemez miydi?
Kuşkusuz bizim cevabımız da kısa ve net olurdu: Hafiflerdi.
Bizi umutsuz ve çaresiz bırakmayan, yeniden başlamamız için fırsat veren, bize ramazanları ikram eden Yaradan’a hamdolsun.
Ömürlerimiz ramazan bereketiyle dolsun.
Sadi-i Şirazi’nin latif duasında söylediği gibi; “Umudumuzun dalı meyveli olsun.
Bütün varlıklarla iletişim hâlinde olan Allah Teala, doğal olarak mecazi anlamda kendi vekili ve her şeyi emrine amade kıldığını belirttiği insanoğluyla da sürekli iletişim hâlindedir
O vakit Allah’a dua etmeli,O’ndan istemeliyiz.
Ey bela ve sıkıntı zamanında sığınağımız ve ey zorluk zamanında imdadımız! Sana yalvarıp yakarıyoruz. Senden imdat diliyoruz ve Sana sığınıyoruz, başkasına değil. Sıkıntı ve zorluklardan çıkışı ancak Senden diliyoruz. O halde imdadımıza yetiş ve bizi sıkıntılardan kurtar.
Ey az ameli kabul edip çok günahı affeden! Bizim az amelimizi kabul et ve çok günahımızı bağışla. Şüphesiz sen bağışlayan ve merhametlisin. Rabbimiz! Senden kalbimize birleşen bir iman diliyoruz ve birlikteliğinde ancak bize yazdığın şeylerin ulaşacağına kanaat getirebileceğimiz bir yakın istiyoruz. Ey merhametlilerin en merhametlisi! Hayatımızda bize kısmet ettiğin şeylere bizi razı kıl.
Ey Rabbimiz! Sensin kusurumuzu örtecek, korkumuzu emniyete çevirecek ve sürçmemizi affedecek olan. O halde bizim hatamızı bağışla.Ey merhametlilerin en merhametlisi.”
Hepimizin hayattan istekleri, beklentileri olur. Kimi zaman yaşadığımız kötü durumların geçmesini umut ederiz, kimi zaman daha başarılı olmayı, kimi zaman ise daha güzel bir hayata sahip olmayı umarız. Böylelikle yaşama, geleceğe daha istekli hale geliriz. Hiç birşeye karşı umudumuzu yitirmemeliyiz; çünkü en olmaz dediğimiz şeyler bile günü, zamanı geldiğinde öyle bir oluyoruz ki şaşırıp kalıyoruz. Geleceğin bize güzel şeyler getireceği umudu yaşama daha sıkı sarılmamızı sağlar.
Yaşama dair umutlarımızı asla kayıp etmeyelim. Umut etmek yaşama sımsıkı sarılmaktır.
Ramazanınız mübarek olsun.Hayırlara vesile olsun inşaallah.
İlyas Kaplan
26.03.2023
YORUMLAR
" gün doğmadan neler doğar"
Annem en umutsuz anımızda bize bu sözü söylerdi.
Bu sabah erkenden gözlerini açtığımda binamızın yanındaki iki katlı evin bahçesinde erik ağacında bir kuş ötüyordu. Yatmadan önce oflayarak " yarın kim işe gidecek" diye söylenmemiştim. Kuşun ötüşüyle perdelerimi açtım erik ağacı doğru baktım. Erik ağacı yeni açılmış çiçeğiyle gelin gibi bembeyazdı. O an göğsüme topladığım umutla işime doğru yola koyuldum.
Her insanın içinde mutlak gri renk vardır, gri rengi maviye çevirecek bağda vardır.
Aylardır şiirlerinizi okuyorum, Gördüğüm, duyduğum, okuduğum, düşündüğüm ne kadar güzel şey varsa hepsini şiirlerinize yazılarınıza toplamışsınız.
Buluttan sızan incecik güneş gibi, hakikatleri tane tane okuma güzelliğini yaşattırdınız.
Ülkece yaşadığımız zor zamanlarda dostlukların umut ile beslendiği bu bereketli Mübarek Ramazan ayında herkesin gönlü sevgi ile dolup tasmasını dileğiyle
Saygıyla sevgilerimle selamlar.
redfer
Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak
ne mutlu bize.
Rabbim lütfeder,yazma fırsatı ,sağlık sıhhatini nasip ederse
İlmim erdiğince ,gücüm yettiğince devam edeceğim inşaallah.
İyi ki varsınız.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
Muhterem "redfer" İlyas Bey, Umut ve İhlas adına sade bir deneme yazısı olmaktan çıkan; değerli bir makale okuttunuz bizlere. Esasen inançlı olsun, olmasın; her insanın umuda ihtiyacı vardır. Fakat İslâmiyet umudun bir kapısı değil; inanıyor ve de biliyoruz ki bizzat kendisidir. O'nun için de insan hayatında dinlerin mutlak gereği ortaya çıkıyor. İnsanlık var olduğundan bu yana tarihten nice dinler gelmiş, geçmiş. Bunların sayısını bilmek dahi mümkün olamamış. Ta tek Tanrılı dinlerden, kabile dinlerine kadar. Ama sonunda Rab hükmünü koymuş; ben varım ve de buradayım. Ben hiç birşeye ihtiyacı olmayan, kâinatın ve de sizlerin, canlı cansız herşeyin, bir başka örneği olmadan yaratıcısı, Tek yaratıcı ALLAH Ben'im.Ben'im OL! emrimle herşey olur; veya yok olur. Böylece insanlığın UMUT KAPILARI tamanen açılmış oldu. İşte Tek Tanrı'lı dinler insanların bu ihtiyacından doğdular ve yalnız bu GÜNEŞ'le beslenmek zorundadırlar.Onun için Son Dînın, İslâmiyetin, KUR'AN'ın koruyucusu ALLAH'ü azimüşşan'dır. Ona inananların umudu hiçbir zaman, asla bitmeyecektir. Taktirlerimle gözlerinizden öpüyorum. (Aksakal)
redfer
Bu müstesna yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Rabbim lütfeder,yazma fırsatı ,sağlık sıhhatini nasip ederse
İlmim erdiğince ,gücüm yettiğince devam edeceğim inşaallah.
Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak
ne mutlu bize.
İyi ki varsınız.Gösterdiğiniz kadir şinaslığınız her zaman hayranım.
Hep o güzel yorumlarınızla destek oldunuz.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
redfer
Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak
ne mutlu bize.
İyi ki varsınız.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
redfer
Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak
ne mutlu bize.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
Üstadım gerekli, yerinde ve dopdolu bir yazı.
Ümitsiz olmak Müslüman'a uymaz.
Allah'a inanmak hayatı çekilir kılar.
Allah'a inanmak olmazsa olmaz'dır.
Hayatın emanetçisiyiz.
Hayatın sahibi Allah.
Çok saygımla Şairim.
redfer
Bu müstesna yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak
ne mutlu bize.
İyi ki arsınız.
Hep o güzel yorumlarınızla destek oldunuz.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
Bir şiir kitabımda özdeyişlerimden birinde: " savaşanım akıl sebat, kalkanım umuttur" demiştim.
Yaşama tutunmamız, dertlere karşı savunmamız heyecan ve enerji ışığımız, umudumuz.
Özenle beslenmesi, korunması, kollanması gerek. Bunun bir özel kaynağı da inançtır elbet.
Yazınızda etraflıca, güzel, doğal ve akıcı bir üslupla değindiğiniz gibi.
Kutlarım.
Saygılarımla.
redfer
Bu müstesna yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Sizlerin bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak
ne mutlu bize.
İyi ki arsınız.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
Dava insanlık davası olmalı ancak emek kadar kutsal sayılır dava çalışmanızı kutluyorum
redfer
Bu müstesna yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
Allah razı olsun hocam.
Mübarek Ramazan Ayı sonunda geldi huzur getirdi hanelerimize.
Umut hep var ve var da olacak.
Hayırlı ramazanlar diliyorum
Selam ve saygılarımla
redfer
Bu müstesna yorumunuz için çok teşekkür ederim.
İyi ki arsınız.Gösterdiğiniz kadir şinaslığınız her zaman takdirimdedir.
Hep o güzel yorumlarınızla destek oldunuz.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla
Saygıdeğer üstâdım,
Güne son derece yakışan ve her yönüyle umut etmenin yaşama sımsıkı sarılmak olduğunu en güzel şekilde ifade eden muhteşem güzellikteki paylaşımınız için gönülden kutluyorum.
İnançlı insan asla umutsuz olamaz, olmamalı.
Ramazan ayında oruç ibadeti yanısıra normal zamanlardan daha fazla hatim amacıyla da Kur'an-ı Kerim okumaktayız.
Sizin de meal çalışmanızda yaptığınız gibi okunan surelerin meali de mutlaka okunabilirse Yüce Allah (C.C.) bize neyi emretmiş, yasaklamış, eski kavimler nasıl yaşamış, inkârcı toplumlar neden helak edilmiş ayrıntılı olarak öğrenilmiş ve ders alınmış olur. Ben ülkemizde meal ve tefsir konusunun yeterince üzerinde durulmadığı ve ihmal edildiğini düşünüyorum.
Yazacak çok şey var ama siz zaten olması gerekeni ayrıntılı yazmışsınız, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah.
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olunuz.
Hayırlı Ramazanlar diliyorum.
redfer
Bu müstesna yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Rabbim lütfeder,yazma fırsatı ,sağlık sıhhatini nasip ederse
İlmim erdiğince ,gücüm yettiğince devam edeceğim inşaallah.
Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak
ne mutlu bize.
İyi ki arsınız.Gösterdiğiniz kadir şinaslığınız her zaman hayranım.
Hep o güzel yorumlarınızla destek oldunuz.
Ramazanınız mübarek olsun.
Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve saygılarımla