- 230 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ŞİMDİ ARINMA VAKTİ
ŞİMDİ ARINMA VAKTİ
"Kula bela gelmez hak yazmayınca.
Hak bela yazmaz kul azmayınca"
Milletçe Ağır bir imtihandan geçiyoruz. Bu
derin bir seleksiyon.. Belki de büyük bir arınma...
Teknolojiye rağmen insanoğlu felaketlere karşı aciz kalmıştır..
Hani Necip fazıl’ın reis bey romanında bir replik var ya:
Belki de kurtuluşumuz herkesin suçlu benim diye haykırabilmesinde yatıyor..
Çare başkalarında kusur aramaktan vazgeçip özümüze dönerek benim ne kadar kabahatim var diyebilmektir.
İnsanoğlu kendi vicdan muhasebesini elbette yapacaktır. Zira İnsanoğlu büyuk bir musibetle karşılaşmadan çoğu kez vicdanının sesini duyamiyor ne yazık ki...
Her şerde bir hayır vardır ilkesi gereğince arkada pek çok acı ve ıstırap bırakacak olsa da ben inanıyorum ki bu afetler sonunda bir takım hayırlara vesile olacaktır.
Üç kuruş para için insanlığı derin acılara sürükleyen, masum aileleri kalkamayacağı yüklerin altına koyan ve mazlumlara karşı acımasız davranan katı kalpli insanlar merhametle tanışacaktır umuyorum.
Çünkü paranın ve servetin insanı korumadığını çıplak gözlerle gördük..
İnsanı ancak insani değerlerin koruduğunu yaşayarak müşahade ettik...
Belki vicdanlar arınacak, kalpler dirilecek, insan ruhu daha hassas bir hale gelecek.
İnsanoğlu merhametin ne olduğunu anlayacak belki kendi nefsinden başkasını da düşünmeyi öğrenecek.
Sel gider kum kalır afet gider ders kalır.
İnsanoğlu dünyanın sahipsiz olmadığını öğrenecek..Kıyıya vuran çocukların bir sahibi olduğunu da... Zalimliğin sınırsız ve sonsuz olmadığını mazlumların sesinin karşılıksız kalmadığını öğrenecek..
İnsanoğlu geçmişten ders almayı bırakalı çok oldu.Çünkü insan kibir ve enaniyet hastalığına müptela oldu...Mazlumla empati yapmayı çoktan unuttu.
Zaman, tarihe yönelme tarihin sesini duyma vakti.
Zaman vicdanlarımızı ve nefislerimizi arındırma vakti.
Zaman mazlumlari zalimlerin gölgesinden kurtarma vakti.
Zaman zalimleri kendi kibirlerinden de kurtarma vakti.
Zaman yaradandan af dileme vakti.
Zaman kollektif helalleşme vakti.
Zaman hakikati hiçbir kaygı gütmeden haykırma vakti.
Zaman haksızlıklara itiraz etme vakti...
Zaman temizlenme vakti.
Zaman kainatın sahibini hoşnut edecek iyiliklere yönelme vakti.
Bu da ancak mazlumların gönlünü kazanmakla mümkün olur.Mazlumların gönlünü kazanmak,onların kalp kırıklıklarını dindirmek ile mümkündür. Mazlumların acısını dindirmek, Allah’ı hoşnut eder ve onların duası hürmetine umulur ki Allah gazabını geri çeker...
Ve zaman adaletin ruhunu keşfetme vakti
Tarih bize gösterdi ki
İnsanoğlu adaletten ne kadar uzaklaştıysa acılara o kadar yaklaşmıştır.
Kısacası zaman bu dünyayı yeniden inşa etme vakti... Kıyamet kopacak olsa da...