- 308 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ADALET YEMİNİ
ADALET YEMİNİ
Cüppemi giyerek Yargı camiasına dahil olduğum bu andan itibaren ömrümü adalet yoluna adayacağımı tüm dünyaya ilan ediyor ve söz veriyorum..
Adaletin saflığını ve yüceliğini koruyacağıma, adaletin huzurunda hiç kimsenin kimseden üstün olmadığı ilkesine her koşulda sadık kalacağıma…
Hocalarıma ve meslek büyüklerime saygı ve gönül borcumu daima koruyup gözeteceğime….
Hiçbir düşünce ,kuvvet, korku, tehdit ve menfaat karşısında eğilmeyeceğime, insanlığın ve hakikatin gereklerine riayet edeceğime, değerler hiyerarşisinde hakkın ve adaletin en yüce bir erdem olduğu ilkesine sadık kalacağıma,,,
Görevimi yaparken, mazlumların umudu; zorbaların korkusu olacağıma, adalete güvenin önündeki engellerle savaşacağıma…
Hakimlik mesleğinin kutsal onuruna ve tartışılmaz itibarına halel getirmeyeceğime, kişiliğim zarar görse dahi bu onur ve itibarı daima koruyup yücelteceğime, Meslektaşlar arasında makam ve mevki ayrımı yapmaksızın her birinin birer adalet neferi olduğu bilinci ile onları kardeş kabul edeceğime…
Din, millet, ırk, rütbe, makam ve sosyal sınıf ayrımı yapmaksızın huzurdaki herkesi eşit kabul ederek adaletin terazisinde tartacağıma..
Vicdanıma yönelecek her türlü baskı ve yıldırma faaliyetlerini hayatım pahasına da olsa reddedeceğime,,
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ile evrensel adalet ilkelerine sadık kalacağıma
Namusum ve şerefim üzerine and içerim…
YORUMLAR
Yemin..Adaletin Yemini.Tıbbiyenin yemini,Cumhur Başkanının yemini,Millet Vekilinin Yemini,Asaleti tasdik olan Devlet Memurlarının yemini..Ne çok yemin var.Bir de Vatandaşın Yemini var kimse duymasa da..Hoş yeminler ne için ve kimin duyması için edilir ki?Kaleminizi büyük bir haz alarak okumaktayım.İyi ki varsınız.Sağlıcakla.Saygıyla.