- 271 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MİHRİMAH SULTAN'A AŞIK OLAN MİMAR SİNAN İSTANBUL'DA ONUN ADINI TAŞIYAN 2 CAMİ YAPMIŞ AMA PADİŞAH KIZINI RÜSTEM PAŞA'YA VERMİŞTİR...
1539–1561 YILLARI ARASINDA YAŞAYAN MİHRİMAH SULTAN’A AŞIK OLAN MİMAR SİNAN İSTANBUL’DA ONUN ADINI TAŞIYAN 2 CAMİ YAPMIŞ AMA PADİŞAH KIZINI RÜSTEM PAŞA’YA VERMİŞTİR...
Mihrimah Sultan 17 yaşına geldiğinde evlilik için iki aday gündeme gelir, biri Diyarbakır Valisi Rüstem Paşa. Diğeri ise Başmimar, Koca Sinan.
Bildiğiniz gibi Sinan 2 tane ’’Mihrimah Sultan Camii’’ yapmıştır ama Sinan aşk‘ını öyle sihirli bir tılsımla mühürlemiştir ki bu sırra şaşırmamak, o sevdaların naifliğine imrenmemek elde değil. Sinan Usta’nın aşk’ının vesikasıdır sanki iki caminin de yeri özenle seçilmiştir, güneşin doğum ve batım yerleri tespit edilerek yapılmış camilerdir. Edirnekapı’daki Mihrimah Sultan Camii’ni aynı anda görebileceğiniz bir yer tespit edin günbatımında (Elbette yılın sadece bir gününde ki o gün 21 Mart gece ile günün birbirinre eşit olarak kavuştuğu gün’dür, daha enteresanı o gün Mihrimah Sultan’ın doğum günüdür) göreceğiniz muhteşem manzara şudur:
Edirnekapı Camii’nin tek minaresinin arkasından güneş batarken, Üsküdar’daki caminin minareleri arasından ay doğmaktadır. Bu nasıl bir hesaplama ? Bu nasıl bir estetik anlayışıdı ?
*****
MİHRİMAH SULTAN’LA EVLENEN VE 2 DEFA SADRAZAM (BAŞBAKAN) OLAN RÜSTEM PAŞA (1500-1561 YILLARINDA YAŞAMIŞTIR) OSMANLI İMPARATORLUĞU’NA RÜŞVETİ SOKAN KİŞİDİR VE PADİŞAHTAN SONRA ZAMANIN EN VARLIKLI ADAMIDIR, RÜŞVET ALMADIĞI KİMSE KALMAMIŞTIR, BİR ÇOK KİŞİ VE KURUMU SOYUP SOĞANA ÇEVİRMİŞTİR.
Rüstem Paşa vefat ettiğinde 15 milyon dukalık büyük bir miras bırakmıştır, Osmanlı kaynaklarında serveti yaklaşık 12 milyon altın olarak zikredilir. Geride 1.700 köle, 2.900 savaş atı. 780.000 hasene altın, nakit olarak 1.000 yük para. Anadolu ve Rumeli’de 815 çiftlik, 76 su değirmeni ve 5.000 ciltten fazla çeşitli kitap ve daha birçok değerli eşya bırakmıştır. Kanuni Sultan Süleyman’nın damadıdır, Rüstem Paşa’nın cenazesi Şehzade Camii bahçesindeki türbesinde gömülüdür.