- 289 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
***Akıl ile zekâ arasındaki fark**
***Akıl ile zekâ arasındaki fark**
Akıl: kendisini de içine katarak, yani anlam bakımından kendi yorumsal karşılığını, başka bir kavram ile mukayeseyi nasıl yapması adına gerektiğini, doğru çıkarıma nasıl ulaşabileceğini, hangi yolları izleyerek tüme varıma gideceğini seçen yol haritasını belirleyen, kısaca düşünme yöntemleri mekanizması diyebilirim
Zekanın tanımını yapacak olursak ise; Bunu da aklın tarifi üzerinden daha basit ve anlaşılır anlatmak gayet mümkün olacaktır.
Aklın izlediği az önce saydığım tespit ve kararların çeşitliliğinin sağlamalarını kendi içinde yapan, çıkar sonuçların tespit ve kararlarını akıl yoluyla kendisine ulaştığında yani sıra ona geldiğinde, zenginleştiren, uygunluğunun geçerliliğine karar verip, son karar mekanizması olarak tanımlayabilirim.
Yalnız şunu da eklemeliyim ki kapasitesi dahilinde kendi süzgecinden geçirdiği ve ekleyip çıkardığı çeşitlilik seçeneklerinden yararlanıp Aynı zaman da Geniş ve renkli olan yelpazesinden fayda sağladığını söylersek, bu karar ve kararların, tüme varıma olan yolculuğunda düşüncenin varılan son mercisidir.
Faydası olacağını düşündüğüm bir anekdot da bilinmeli ki ortak bir çalışma sonucu, akıl ve zekâ denilen bu düşünce mekanizmalarının, kendi aralarındaki bu iş birliği ve zekanın akla kattığı, tüm çeşitlilikler beceresi harmanlandığında en iyi haline dönüştürdüğünü kendi aralarında hem fikir olarak kabul saymak çok mümkün. Buna da eğer şu an bir isim atamam gerekirse, ben buna düşünce sistemleri ortaklığı adını vermeyi tercih ederdim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.