- 166 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CURTİUS RUFUS.
CURTİUS RUFUS KİMDİR?
Curtius Rufus Roma adlandırma kurallarına göre oluşturulmuş kısaltılmış bir isimdir. Romalılar 3 adlı bir sisteme sahipti, ancak sıradan kullanım için onu bir veya iki öğeye indirdiler. Üç ismin, özgür Roma vatandaşları dışında hiçbirine uygulanabileceği düşünülmemelidir. Erken Cumhuriyet döneminden itibaren Roma topraklarının neredeyse sürekli genişlemesi nedeniyle, özgür olmayan ve özgürleştirilmiş insan nüfusu çoğunlukla yabancı kökenlilerdi. Özgür insanlar patronlarının adını alsalar da onlara bir isim yeterliydi.
Curtius Rufus preenomenleri veya adı atlar. Hâkim, tarihçi ile özdeşleştirilecekse, Quintus, Cumhuriyet tarafından yazılan Quinctus, "Beşinci" olmalıdır. Romalılar aynı adı farklı nesillerde kullandıklarından, başlangıçta sayısal bir önemi olabilirdi, ancak düzinelerce Quinti’den sonra belki de sadece bir addı, göz ardı edilen bir Q olarak kısaltılmıştı. Adın vazgeçilmez kısmı, "isim" idi. , "Gens adı," klan. " Gens Curtia’nın tüm erkekleri Curtius ve tüm dişileri Curtia olarak adlandırıldı. Bu kongre birden fazla Curtii’yi ayırt etmede bir sorun teşkil ediyordu, ancak üçüncü isim olan kognomen bir çözüm önerdi. Herhangi bir kongre ile ilgisi olmayabilir. Önemsiz olabilir. Rufus, "kırmızı" anlamına gelir. Bu sistemin birkaç yüz yılı aşkın bir süredir kognomenler, genellikle gens içindeki hatları ayırt etmek için nomenlerin bir uzantısı haline geldi. Curtii Rufi gibi önemli bir adam bu çizgiye isim verebilir.
Bu sözleşmeler, Tacitus ve Tiberius tarafından Curtius Rufus’un aile geçmişiyle ilgili yapılan belirli açıklamaların yorumlanmasını etkilemelidir. Curtius Rufus’un sahip olduğu isim ve çağrışımlara sahip bir adam, muhtemelen sıradan biri veya mütevazı bir doğuştan olamaz. Ancak, her iki adamın da farkında olduğu ancak tartışmayı reddettiği bir durum vardı; yani tabu kategorisine girdi. Bunun hakkında Tacitus şöyle der: "Bazılarının bir gladyatörün oğlu olduğunu iddia ettiği Curtius Rufus’un doğumu hakkında, doğruyu söylemekten kaçınırken bir yalan yayınlamazdım." Curtius’un bir gladyatörün oğlu olduğunu söylemez, ancak gerçeği söylemeyeceğini onaylayarak bunu iftira olarak tekrarlar. İronisi ya da ikiyüzlülüğü ile tanınmadığı için, en basit yorum tam da onun ifade ettiği şekildedir. İftira, gelecekteki konsolosun Curtii’ye ait olduğunu reddediyor, bu büyük bir suçlama çünkü Curtii’ler Roma’nın en eski ailelerinden birinin soylularıydı. Bunun anlamı, Quintus’un biyolojik babası Curtius olmadığı için ailesinin konsolosluk rütbesini paylaşmadığıdır.
Böyle bir hikayeyi açıklayabilecek sadece iki durum vardır: Quintus adındaki babasının oğlu değildi veya babanın veya annenin oğlu değildi; Yani, Curtii ile akraba değil. İlk durumda, bastırılan bilgi, muhtemelen yalan olan Quintus’un annesi hakkında müstehcen bir hikaye olmalıdır. İkinci durumda, Quintus kabul edilebilirdi. Tabu unsuru biyolojik babasının gladyatör olması ve bu nedenle tüm gladyatörlerin köle olmamasına rağmen bir köle olması olabilirdi.
Aynı hikaye ile karşılaşıldığında Tiberius , "Curtius Rufus bana kendi atası gibi görünüyor" dedi (ex se natus). Bu söz, diyor Tacitus, "kökeninin itibarını yitirmesine bir perde attı." Tipik olarak "kendi kendini yetiştirmiş adam " olarak çevrilir, Tiberius onu, konsolosluk rütbesine ulaşan bir sıranın ilk üyesi olan "yeni bir adam" olan novus homo olarak tanımlamak istemiş olabilir. Ancak en az beş yıl daha öyle olmayacaktı. Tiberius, Quintus’u yükseltmek istediğini kast etmiş olabilir. Julio-Claudians meşru soyağacından olumsuz bir şekilde etkilendi, çünkü Augustus tarafından kurulan Pax Romana ’ya göre, güçlü soylular barış ve güvenlik için bir tehditti. ve böylece bastırıldı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.