DİYORUM Kİ
Kış bitti.Şubat geldi.Cemreler var kapıda ve ardında bahar.Zaten kısacık bir ay.Kısacık günler..Yata yata olmasa da bir şekilde geçecek, umutlar yeşerecek.
Arkadaş!..Meğer şubat eğermiş.Başı göğe değermiş.Aç gözlü yüzlerce dev yıllarca el ele vermiş.Bizleri hep semirmiş.Kuyudan bakanlara ince ışık belirmiş.Ayakların altına alınca bir sal taşı.Boy birazcık yükseldi seyreyle sen telaşı..Kırılmaz mı sal taşı?..Allah’ım!..Görmelisin telaşı..
Kaçışanlar..Uçuşanlar..Bağıranlar..Çağıranlar..Manzara vahim.Kıyamet dediler uyanmadılar.Oysa kıyamet uyanmak,kendine gelmek anlamını taşır.Alamet,dediler ibret almadılar..Hataları görmezden gelmeye devam ediyorlar.
Yakaladılar bir-iki çakıl taşı.Bütün gözleri şaşı.Göz altına aldılar.Bir telaş..bir telaş..Koşuşturuyor herkes aklamak tüm telaşı..Peki neden?..
Çünkü;hepsi suça ortak..Kuyrukları düğümlü.Sen hengameye bir bak.Tencere dibin kara.Seninki benden kara.Çıkmış meydana göz süzer.Utanmıyor maskara..Biz bunları izlemiştik halbuki, reklam arası vermiştik devam yine sağalmaz yara..
Sandık sandık yardımlar..Esemesler, telefonlar, reklamlar..Ortak yayına girdi aklandı hep ekranlar.Merkezden yağdı önce banknottan yardımlar..Banklar, arklar ve çarklar..Görülsün dönen çarklar.Vadelisi ,vadesizi mevduat..Akıl yürütmek marifet, ya anlaması zor zanaat.Kırıldı afetlerden millette kalmadı kol kanat.
Yıkıldı hanlar-hamamlar..Ortada kaldı adamlar.Genci-yaşlısı çaresiz.Dimağlar mı?.Bunalımda.Haller geldi başımıza uzamasa bari.Çareler tez elden tedavüle geçse bari.Ha bir de depremzedelerin evleri ve kentsel geri dönüşümler olmasın yıllara sari.Vatandaş zor durumda ..Sabır mı?.Yok gayri.
YORUMLAR
O gün hepsi bol keseden attı da ya sonrası.
Şov yaptılar.
Olan olduğuyla, ölen öldüğüyle kalıyor.
Yıkılmış, harap olmuş, içine girilemeyecek durumda olan binlerce bina ve açıkta kalacak yüzbinlerce insan. Bizim köylü demiş ki "Elden gelen öğün olmaz, o da vaktinde bulunmaz."
Yazı var kışı var. Nereye kadar?
Japonya'da her yıl devlet bütçesinden deprem için ayrılan pay %10'muş.
Yani bu ne deme? 865 milyar dolarlık bütçenin 86,5 milyar doları deprem payı olarak ayrılıyor her yıl. Bu parayla binalar yenileniyor, gerekli önlemler alınıyor. Her yıl yani.
Deprem adı altında toplanan paraların gerçekten deprem için harcanması gerekli.
Ahh ahh bir dokun bin ah işit.
Güzel bir yazı. Teşekkürler kardeşim.
Saygılarımla.