- 350 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “HACI” ADI :
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “HACI” ADI :
Hacı Ömer, soy ağacımızda son Yedi kuşak içinde bizim bildiğimiz ilk Hacı adını taşıyan atamızdır. Aslında adı, sadece “Ömer” iken, hacca gidip geldiği için ek olarak “Hacı” adın ı almıştır. Büyük oğlu Mustafa, babasının adını küçük oğluna vermiştir. Bu oğul büyümüş ve zamanla Büyük Hacı Ağa /Büyük Hacı Kiya unvanını almış ve obasını uzun süre yönetmiştir.
Büyük Hacı Kiya’nın adını taşıyanlar ; 2.Oğlu Vakkas Ağa, kendi tek oğluna Hacı ( Ayşe’nin oğlu Hacı; Hacı Şahin ) adını vermiştir. Bu adın devamı ise şunlardır; Hayri oğlu Hacı Şahin, Kemal oğlu Hacı Şahin ve Fethiye oğlu Hacı Çağlar. Sonra ise, Kadir oğlu Hacı Şahin adı da buradan gelmektedir.
Büyük Hacı Ağa’nın adını taşıyan diğer torunu ise 3. Oğlu Mustafa Ağa’nın ilk oğludur. Bu çocuk büyümüş ve Küçük Hacı Ağa / Küçük Hacı Kiya olarak bilinir ve tanınır olmuştur.
Küçük Hacı Kiya’nın adını taşıyanlar ; Memik Kiya oğlu Hacı Mustafa Çağlar, Hasan Kiya oğlu Hacı Mustafa Çağlar, Hüsne oğlu Hacı Aytekin. Ayrıca Koçlu’dan Mahmut Ağa’nın ( Mahmut Başaran’ın) Hacı’sı ve Gemrik’ten Mustafa Kiya’nın ( Mustafa Özdemir’in) Hacı’sı bu adı taşımaktadır. Hacı Aytekin’in torunu Hacı Bademoğlu’da bu adın devamıdır. Bunlardan başka Bakırca ve Orguca’da adını taşıyanlar var olduğunu duymuştum.
Hacı Ömerler Obası’nda “Hacı” adı, dededen toruna Dört tur devam etmiştir. Hacı Ömer Beyin torunu Büyük Hacı Ağa, Büyük Hacı Ağa’nın torunu Küçük Hacı Kiya, Küçük Hacı Kiya’nın torunu ise Hasan Kiya oğlu Hacı Mustafa Çağlar’dır.
Memik Kiya oğlu NAFİ ÇAĞLAR (Nafi 1) Araştırması /
10 Nisan 2010 / İstanbul
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MUSTAFA ” ADI :
Hacı Ömer bey, iki oğlundan büyük olana Mustafa ve küçük oğluna da Abdullah adını vermiştir.
Hacı Ömer Ağa’nın küçük oğlu Abdullah Ağa ; oğullarından birisine ağabeyi Mustafa Ağa’nın adını vermiştir. Mustafa‘da kendi oğullarından birisine Mustafa ( Özalkan) adını vermiştir. Andullah Ağa’nın torunu Mulla’da oğullarından birisine Mustafa (Durdu) adını vermiştir.
Hacı Ömer’in büyük oğlu Mustafa Ağa oğullarından Halil Ağa ve Hacı Ağa oğullarından birer tanesine Mustafa adını koymuşlardır. Mustafa Ağa’nın torunu Kıllı Memik 2’de büyük oğluna Mustafa ( Geçer) , Hacı Ağa’nın oğullarından Hasan (Yemen Şehidi) 2.oğluna Mustafa , Halil Ağa’nın torunlarından Deli Hüseyin‘de kendi oğullarından birisine ağabeylerinden biri olan Mustafa (Özdemir) adını vermişlerdir. Memik Kiya ( Memik Çağlar) oğlu Hacı Mustafa, Hasan Kiya ( Hasan Çağlar) oğlu Hacı Mustafa ve Mehmet Yanardağ oğlu Hacı Mustafa’ların 2.adları olan Mustafa adları, Yemen şehidi Hasan Ağa oğlu Mustafa’nın adından gelmektedir. Onlardan sonra Mehmet Çağlar ( Memik Kiya oğlu) oğlu Mustafa Serkan, Nevzat Çağlar ( Hasan Kiya oğlu) oğlu Mustafa, Muzaffer oğlu Mustafa, Hayri-Zeynep oğlu Mustafa (Şahin) adları takip etmiştir. Ayrıca, Gemrik’ten Şerif oğlu Memik (Bileç) küçük oğluna ve Topuz Memik ( Toğuz) büyük oğluna Büyük Hacı Ağa oğlu Mustafa’nın adını vermişlerdir.
Hacı Ömerler Obası’nda “Mustafa” adı, dededen toruna Üç tur devam etmiştir. Mustafa Ağa torunu Büyük Hacı Ağa oğlu Mustafa Ağa. Onun torunu Memik Kiya oğlu Hacı Mustafa Çağlar’dır.
Memik Kiya oğlu NAFİ ÇAĞLAR (Nafi 1) Araştırması /
10 Nisan 2010 / İstanbul
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MEMİK ” ADI :
Hacı Ömer beyin büyük oğlu Mustafa ağa, oğullarından birine Memik adını vermiştir. Bu kişi daha sonra Kıllı Memik olarak bilinmiştir. Bizim obamızda, son Beş kuşakta bildiğimiz ilk Memik bu olduğu için, soy ağacında ben bunu Kıllı Memik 1 diye belirttim. Kıllı Memik 1’in sadece bir erkek çocuğu olmuştur. Ona da Memik adını vermiştir. Kıllı Memik 2 (Memik Geçer)’ de kendi oğullarından birine Memik adını vermiştir. Üç kuşak üst üste düzenli bir şekilde Memik adını kullanan bu uruğa(aileye) “Memikler” denmiştir. Memikler bu adın gerçek temsilcileri olmuşlardır. Diğer koldan Hasan Ağa, Üçüncü oğluna, amcası Kıllı Memik 1’in adını vermiştir. Bu kişi, büyüyüp, muhtar olmuş ve Memik Kiya olarak tanınmıştır. Adı öne çıkınca uruğuna “Memik Kiyalar” denmiştir. Kıllı Memik 1’in adını taşıyan, Hasan Ağa (Yemen şehidi), oğullarından Üçüncüsü olan Memik Kiya’nın (Memik Çağlar’ın ) günümüzde adını taşıyanlar şunlardır; Şükrü oğlu Memik Çağlar, Hüseyin oğlu Memik Çağlar, Mehmet oğlu Memik V.Çağlar, Nafi oğlu H.Memik Çağlar ve Vakkas oğlu Memik Doğan.
Ek olarak, Kıllı Memik 1’in adının verilmiş olduğu diğer kişiler ; Mehmet Ağa ( Halil Ağa oğlu) Uzun Memik (Özdemir), Gemrik’ten Şerif oğlu Memik (Bileç), Karayusuflu’dan …………………..oğlu Topuz Memik (Deli Mustafa oğlu Memik Toğuz ile Hamik oğlu Memik Toğuz bu adın devamıdır). Ayrıca; Çatallar’dan Sadır oğlu Memik ve Çatlaklar’dan Bayram oğlu Memik’in de adlarının bu Kıllı Memik 1’den geldiğini düşünmekteyim. Bununla birlikte,yakın ilişkiler içinde oldukları Koçlu köyünden olan Alolar’dan Memik (Sönmez) adının tam olarak kimin adını taşıdığı ise, benim için merak konusudur.
Son olarak, Kıllı Memik 1’in adı ise, Göksüncük köyündeki yatırda bulunan Memik Dede adından gelmiştir diyebiliriz.
Hacı Ömerler Obası’nda “ Memik ” adı, dededen toruna Üç tur devam etmiştir.
Memik Kiya oğlu NAFİ ÇAĞLAR (Nafi 1) Araştırması /
10 Nisan 2010 / İstanbul
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MEHMET ” ADI :
Hacı Ömer bey oğlu Mustafa Ağa oğullarından birisine Mehmet adını vermiştir. Bizim obamızda son Beş kuşakta bildiğimiz ilk Mehmet adı budur. Mehmet Ağa’nın amcaoğullarından Hasan ve Abdullah birer oğullarına Mehmet (Durdu soyadlılar) adını vermişlerdir. Bunların kardeşleri olan Mustafa’nın oğlu İbrahim ( Özalkan soyadlı) ‘de büyük oğluna Mehmet adını vermiştir.
Mehmet Ağa’nın adını taşıyan diğer kişiler ; kardeşlerinden Halil Ağa oğlu Uzun Mehmet ( Özdemir soyadını alanların bir kısmı ), yine kardeşlerinden Hacı Ağa’nın büyük oğlu Mehmet ( Özay soyadlı). Mehmet Ağa’nın diğer kardeşlerinden Çil Ahmet’in oğlu Seydi ise, oğullarından birine Mehmet Yanardağ soyadlı) adını vermiştir. Büyük Hacı Kiya’nın küçük oğlu Hasan Ağa ise, en büyük ağabeyinin adını en küçük oğluna vermiştir. Bu oğlun adı Deli Mehmet olup ağabeyleriyle birlikte Çağlar soyadını almıştır.
Günümüzde Deli Mehmet’in adını taşıyanlar şunlardır ; Memik Kiya oğlu Mehmet Çağlar, Şükrü oğlu Mehmet Çağlar, Cemal oğlu Mehmet Çağlar, Nuri oğlu Mehmet Çağlar ve Ekrem oğlu Mehmet Çağlar. Meryem oğlu Mehmet Çiftçi ile Hayriye oğlun Mehmet Çaldıran adları da Deli Mehmet’ten gelebilir.
Hacı Ömerler Obası’nda “Mehmet” adı, amcadan yeğene Altı tur devam etmiştir. Mustafa ağa oğlu Mehmet Ağa, Büyük Hacı Kiya oğlu Mehmet Ağa (Özay), Hasan Ağa oğlu Deli Mehmet (Çağlar), Memik Kiya oğlu Mehmet Çağlar, Şükrü oğlu Mehmet Çağlar ve Nuri oğlu Mehmet Çağlar.
Memik Kiya oğlu NAFİ ÇAĞLAR (Nafi 1) Araştırması /
10 Nisan 2010 / İstanbul
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.