- 222 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Mokan Kağan'ın Öyküsü
Hava yeni yeni aydınlanmaya başlamıştı.Herkes otağında hala uyukluyor,nöbetçiler ise devriye geziyordu.Kurulduğumuz yer hemen Selanga ırmağının yanı idi.Etrafta duyulan tek ses,onun gürül gürül akan su sesiydi.Burası kutlu ve bir o kadarda önemliydi.Atam Tanrıkut Mete Han yaz aylarında halkı ile buraya gelir konaklardı,bu yere konardı.Bereketli ve Türkün toprağı idi buralar.Umay Anam Var Olsun!
Güneş iyice yükselmeden herkes uyanmış ve işe koyulmuşlardı.At çobanları atları götürmüş,hanımlarımız ise kısraklardan sağdıkları süt ile kımız mayalamaya koyulmuşlardı.Herkes bu güzel yaşam ve güç icin Tanrıya minnet duyuyorlardı.
Ben Tanrı gibi gökte olmuş,Tanrıdan kut almış Mokan Kağan idim.Gücüme güç kattım,orduları yendim,devletler yıktım;dizliye diz çöktürdüm ,başlıya baş eğdirdim.O kadar güçlü kağan idim.Türk bodunı var olsun!
Tepeden bir atlı son süratle otağlarımıza doğru hareket ediyordu.Alpler,oklarını yay kirişine yerlestirmiş hazır kıta,ok ucuyla atlıyı takip ediyorlardı.Gelen,güzeller güzeli bir konçuy idi.Giyiminden ve kuşamından soylu bir kişi olduğu anlaşılıyordu.Atı ile önüme kadar geldi.Beni tanıyordu sanırım bu güzel konçuy.Göz göze bakıştık,konuşmaya hiçte niyeti yoktu.Ben milletimin kağanı olarak konuşmaya başladım:
+Kimsin sen,burada ne arıyorsun?
-Ben Dokuz Oğuzlardan,İlbilge Hatunun kızı Kutay Konçuyum.Milletime,gece uyurken Kıtaylar saldırıverdi.Ne olduğunu anlamadan bir çok kişiyi kaybettik. Anam,babam uçmağa vardı.Alper,boyumuz yaşasın diye beni ata bindirip size gönderdi Kağanım.
Deyiverdi.Atından inip,önümde diz vurmaya niyetlendi.Sakın yapma diye ciddi bir şekilde uyardım.
-Sen hiç,bir Türk kadınının diz vurduğunu gördün mü?
Kağanda olsam,töre benden üstündür.Sen kutsal kanı taşıyan,benimle aynı tarafta savaşan,soyumu ve devletimi ayakta tutan Türk Kadınısın.Yerden Kalk çabuk!
Diye söylemde bulunduğumda irkilerek ayağa kalktı ve buyruk kağanındır deyip geri çekildi.
Artık bir düşmanımız daha vardı:Kıtaylar!
Budunumun içinden Almilayı otağıma çagırttım.
-Almila beni iyi dinle sözümü işit.Yanına 4 er al,hazinemizden istediğin kadar keçe ve post al.Erlere kağanın buyruğu dediğin zaman sana yardım edeceklerdir.İlbilge Hatunun kızı için yeni bir otağ kurulsun.Şanımıza yaraşır olsun,yurdunu aramasın,rahat etsin ,üşümesin.Sana bu konuda güveniyorum Almila.Çıkarken Binbaşı Arık Buka’nın ve Tümenbaşı Bürküt’ün içeriye gelmesini söyle.Şimdi gidebilirsin.Sakın yüzümü kara çıkartma.
Binbaşı Arık Buka ve Tümenbaşı Bürküt otağıma gelip,diz vurup beni selamladılar.Ne söyleyeceğimi merak ediyorlardı.Benim sözüm Tanrı sözüydü,Tanrıkuttum.
-Şimdi ikiniz beni iyi dinleyin.Kurultayı acilen toplamamız gerekiyor.Sen Binbaşı Arık Buka yanına en iyi 5 askerini al.Atlarını zırhlandır,yanına değerli eşyalar al.Arık Buka On Oklardan Ay Hatuna gideceksin.Mokan kağan sizi kurultaya çağırıyor diye söyle hedileri ver.Sakın kusur etme.
Arık Buka:Buyruk Kağanındır.
-Sen Tümenbaşı Bürküt.Yanına 10 atlı al.Her şeylerini eksiksiz tamamla.Sen Batı kağanına gideceksin,mesajımı ileteceksin.Ne olursa o gelmeli bunu aklından çıkartma.
Tümenbaşı Bürküt:Buyruk Kağanındır!
-Hazırlanmadan önce Parsa uğrayın,her askeriniz için size 150 altın versin.100 altını evdeşlerinize vereceksiniz.50 altın ilede eksiklerinizi tamamlarsınız.Yarın şafak vakti hazır olun.Sizi kontrol edeceğim!
Arık Buka ve Bürküt tek bir ağızdan:
-Buyruk Kağanındır!
Deyip otağımdan ayrıldılar.
Devam Edecektir!