- 586 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
incili anlatan kitaplar
1
isanın yolundan gidenlerin sitesi kutsalkitap.org.can nuroğlu allah sevgidir kiştabıyla hristiyanlıkta var olan yalnızlığın tarihine bakıyor.varlık hakikatına ışık tutuyor bu kitap tanrının.90 soruda sonsuz yaşam kitabında bir devamlılığı var hayatın ölümü anlamak gerekiyorsa hayatımızın bir gerçeği olarak.öte dünyanın bu hayatta kazanılacağı hakikatında var mesuliyet konu hayatın bir imtihan oluşunda gizliyse.sırlarla dolu yaşam için zorluğa katlanmakmıdır inanç sanıldığı gibi.allahtan gelen rüyaları anlamak kitabıında tanrıyla bağ kurmanın araçlarını açıklıyor tevrat zebur ve incile göre.ruhumuzun kasvetten arınması nasıl mümkündür sorusu.rüyalar yalnızca bilinçaltının bir göstergesimi zihin dünyamızın karmaşıklığını açıklayan.banu çeliğin benim adım kadın kitabında gerçek özgürlükle bakıyor hayata.kültürden sanata inancın kurtuluşa çağırması gibi özgürlük.deizmden mesihe bayram erdemin kitabı tanrıyı arama yolunda mesih inancının soruları yanıtlaması doğamızın açlık çekmesi nedeniyle tanrının varlığına.deizmin kurtarıcı mesih inancı için bir çırpınmanın durağı olması yalnızca.dil değişir kelam değişmez kitabı kutsal kitapların aslına uygun olduğunu kanıtlar nitelikte verdiği mesaj.efendi kitabı isanın varlık bulmuş bir ışık olduğu savıyla desteklemesi müjdeleri hiçte tabiattan kopmanın inancın suçlanması için geçerli olmayışını açıklıyor bize.elçilerin işleri kitabı çocukların anlayabileceği düzeyde tutulmasıyla açıklanıyor mesih inancı.charles e. faroenin gerçekten yana olmak kitasbında erdeme bağlılığın inanca dönüşme gerçeğini düşünmekle açıklıyor bize.ahmet güvenerin hayalde kalan yaşam kitabı düşlerden vazgeçmenin çöplüğündeki itirazları yanıtlıyor bize güzelliğin bir varolma savaşına taşımakla umutları.herşeye rağmen sevgi kitabını bir çağrıya dönüştürmüş yazar.yitik bir umudun sevdasında var ruhun ağrısı;parçalanmış bulutlar gibi ışığı perdeleyen gecenin şafakla sona erceği gerçeğinde gizliyse hakikat.bu hakikati bekler pavlusun dilekleri mucizenin aydınlığını taşımak için yüzlere.çilekeş bir keşişin dünyaya nizam getirmesi sezarın hakkını teslim etmekle.
2
bir çok kitaba rastlıyoruz kutsalkitap.org sitesinde halkın istifadesine sunulmuş olan.ünlü yazarlarında hristiyanlığa katkısı biliniyor dostoyevskinin karamazov kardeşlerinde olduğu gibi.vicdanı tartışmaya açmış victor hugo gibi yazarlar.burda yer alan kitaplar teolojik öğretiyi ciddiye almıyor mu.nietzshenin aydınlanma ölçeğindeki kitaplarında pratiğin anlama uzaklığını konu alır.bernard shawın teolojik tartışmalarda tutunduğu tutumdan anlıyoruz islamın bilgiye bakışını.tabiatta gözlemle bilgiye ulaşmayı sorgular kara kız kitabında.bütün bilgilerin kaynağı kutsal kitaplardı oysa maddeye nufüz etmenin olağanlığında.1001 gece masalları bunun dışavurumu değilmiydi.avrupa merkezli tarih için antikiteyle başlatılır modern uygarlık.oysa ortaçağ karanlığında vardı böyle bir düşünüş.batılı filozoflar için insan doğası kutsalın gerçekle tanışmasıydı.buda doğunun gizemi demekti mitolojide bulunan bir akılcılığın anlaşılma gerekliliğine dayanan.goethenin islam örneğinde gördüğü iyilik kavramı değilmi nefretten kaçışın hayalhanesi.emile zolanın gerçekçiliğide günah kavramını ele alır.sonraki yüzyılın dinden uzaklaşma nedeni materyalizm değilmi.sosyalist ülkelerde yasaklamalara rağmen inancını korumayı bilmiştir hristiyanlığa bağlı kalanlar.incilde isanın hayatı anlatılır ne kadar inkar edilsede sonradan yazıldığı.ancak muhtevanın korunduğu kanaatinde insanlar.aydınlatma babından hristiyanlığı tanıtan bir ışık oluşuyla kucaklıyor herkesi bu inanca davet.hey gavur anlatsana kitabı nuroğlunun başka bir kitabı.önyargıları akla getiriyor kitabın adı itibariyle.halen böyle bir önyargı mevcüt toplumda.hristiyan evi kitabı nezih bir hayata özlemle yazılmış.john r. w. scotun hristiyan temelleri kitabı kendine özgün yapısını ele almış diğer dinlerden farklı olarak.bir nevi mabet kültürünü açıklıyor tanrıya adanmışlık yolunda.incilin mesajı kitabı bilimselliğin inanca tuttuğu aynada görülen inanma ihtiyacı.atomlardan gezegenlere tanrısallığın mantığıyla işliyor evren.bilimin açıkladığı verilerle düşünürüz ne kadar felsefi anlama yatkın olsada akıl.isa mesihin yaşamı hangi düşüncede olduğu hristiyanlığın.insanlığı kurtarması onu tanrı makamına çıkarmış hristiyanlara göre.kitap bu mitolojik anlamı sorguluyor.isanın acıları kitabında insanlığa yakıştırılan zulmün eleştirisi.insanlık tarihi bilincimizde hak ve batıl arasında yaşıyor.varoluşsal bir kaygıya dönüşüyor çarmıha gerilme.steven masood ışığa doğru kitabıyla çilelerden başka bir hayatı konu almış.kutsal yapılar ruhumuzu ışıtıyor mesih müjdesiyle.böyle bir kurtuluşu arıyor insan yazara göre.korkuyu yenmek kitabında hayattan kopmanın anlayışı eleştirilmiş.ruhen tatmin olmanın iknaya zorlayabileceği egomuzu.sanatı dinden bağımsız görmenin eleştirisi.ruhsal krşılaşma kitabıyla acılara son vermenin ıstırabı ele alınıyor.ilahi bağ kurmanın imkanıyla bakmak hayata.buda insan doğasına yabancı değil yazara göre.
3
Can nuroğlunun kitapları kapsamlı.volkan er metafizik boyutuna değiniyor inancın.bunlar izlenimler kitaplar konusunda tıpkı hayatın amacı gibi sorgulamak zamanı.günahkar bir suçlunun mabede sığınması gibi kıyısında yaşama hayatın.ruh dinginliğine önem veriyor sakin suların kıyısında kitabı.yaşam suyu nedir sorusu için yaşlanmışsa tabiat.yalnızca isa çağları etkilemiş bir rehber oıluşuyla.hangi şartlar inanca gereksinme duyar.bunu anlayan insan için bir çaresizlik var hayatında.yeterki insan olsun sözünü vicdana yakın bulanlar.tugay üçalın tanrı çizgisi kitabı bize klomertre taşlarını hatırlatıyor.daha çok hayatın anlamı için bir tanrı elçisi gerekli.tanrı ile barışmak nasıl mümkün içimizde bir ışık olmadıkça.bunun için sevgi mesajına ihtiyaç duyar kendi varlık evrenimiz.sonra karşımıza Hristiyanlık çıkar temel ilkeleriye yaralı kalplere şifa arayınca.bu son varıştır kutsal kitabın anlamına artık.neden hristiyan oldular kitabında incille hidayete eren türklerin hikayesi.sonuçta mucizelerle gelmiş isa romanın kudretine inanmışların gözünde.öfkeden kurtulun kitabında dinsel önyargıları deşifre etmiş yazar.gerçeğin izindeki insana bir çağrıdır incilin hayata bakışı.cennete ulaşmanın bir çok yolu yokmudur tanrı katında ne kadar küfrün karanlığı varsada inanışlarda.tolstoyun dünyası bu aynalarla bakar dirilişe.antikiteyle yorumlanmış hristiyanlık orta çağda.akılcılık reformlarla açıklık kazandırmış sanata.laikliğin kliseye karşı yetkilerin devlete verilmesiyle reformlara yolaçtığı biliniyor.hristiyanlığın temelinde sevgi ve acının birbirini beslediği görülür.kutsal roma için bir tehditti islamiyet.islam bilimini sahiplenmiş hristiyanlık akademik alandaki savaşlarla birlikte.buda sosyolojik gerçerkliğe taşımış inancı.doğal felaketleri tanrının gazabı görmek skolastik düşünce.yaşama hakkının günahkarlıkla ölçülmesi.platonun öğütlediği hakikat varılacak menzildir idealar aleminde.islam tarihine farklı bakanlar alternatif geçişkenliği savunur süregelen tartışmaların içinde.enis baturun kitapları resmi tarihe aykırı düşmenin sakıncalarıyla karşılar bizi.türkiyede epistemolojik bir okumanın uzağındaysa düşünce.kendi tarihine düşman aydınların kemalizme kazandırdığı akıldır öğrenmeyi altı okla koşullara bağlayan.çetin altandan yılmaz özdile bu düşüncenin reddetme nedenidir hayatta kalma savaşı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.