- 356 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İslamın içinde İslam var...
İslamın içinde İslam var...
Adam zekat vermiyor...Kınama tembel birine zekat vermek amaç değil ki...zekat hastalığı imkansızlığı gereği fakir kalmış olanın hakkı
Allah falana zekat ver demiyor...fakir var fakir var...her fakire zekat Adl sıfatıyla kavgadır...esma ile kavgadan arındır zekatını...Allahın cezalandırdığı fakire ödül verilmez...fakirlikle imtihan ediliyorsa gururlu olsun zekatını falana ver desin...o fakir.Bu zekatı o benden daha çok hakkediyor desin...
İslamın içinde İslam var...
Şeriatın içinde şeriat var..."Kur’an yeter"ama marifete erişene...
Evet... ’Şeriat, tarikat yoldur varana /Hakîkat, marifet andan içeru.’Yunus Emre böyle diyor...Nesih mensuh olmazdı ehven-i şer kural olmazdı değilse...
Evet...Şeriat “ilim”, tarikat “amel”, hakikat ise “neticeye’’ ulaşmaktır. Şeriat deniz, tarikat gemi, hakikat ise denizin içindeki inci mercandır. Marifet ise şeriat denizinde tarikat gemisiyle hakikat deryasına ulaşıp oradaki inci mercanı çıkartmaktır. yani bir bütünün parçalarıdır bu dörtlü...
Şeriat ilimdir...esma ölçü...esmayla kavga varsa şeriat sandığın batıldır...Savaş şartları namazın kılınışını etkiledi...şartları hiçe alana ilim nasib olmaz...adam"ev kredisine haram diyor...ama esma ile kavga yok bunda..."evlenene ev yapana ilim peşinde koşana Allah yardımeder" denilmiş...Rahmanlıkla kavga yok ki bunda...Kardeşlik duygusunu da öldürme yok...Kira verebiliyorsan bu krediyi alma diyenler var...ilk ev ikinci ev gibi değil der ADL sıfatı.Onuncu evini mi krediyle aldın ilk evini al çünkü ev kredisi ile ev almadın şimdi ev sahibine veremez oldun kirayı işte şimdi...ev karagün dostudur..."Ak akçe kara gün içindir"Şartlar ne olursa olsun faiz haramdır ...demez Kur’an Hikmetle kavgan var senin al ev kredisi...Kur’anla kavga değil bu şartlara uymaktır...tevbe de et...fetvanda yanılmış da olabilirsin...
Peygamber Efendimiz buyurmuşlardır ki “Şeriat kavlim, tarikat halim, hakikat Re’sülmâlimdir”
Oruçta helalden geçme var...ehven-i şer de şerri haramı seçme var...Kısasda da...haramı da seçme var...evet...Şeriatte helâl olan tarikatte haram, tarikatte helâl olan hakikatte haramdır. Meselâ kısas şeriatte helâldir, tarikatte haramdır.
Hz. Ali der ki “Sen bana haramdan geç dedin ben ise helâlinden de geçtim”
Şeriat deri, tarikat et, hakikat kemik, mârifet iliktir.
Şeriat ilaç, tarikat ilacı yutmak, hakikat ise hastalığın geçmesidir.
Şeriat meşale, tarikat yol, hakikat varılacak yerdir.
Hazreti Mevlânâ (Kuddise Sirruhû), Şeriat, Tarikat, Marifet ve Hakikat arasındaki farkı soran bir öğrencisine; “Karşı medresede rahlelerine eğilmiş ders çalışan dört kişi var. Sen git bunların hepsinin ensesine bir şamar at sonra gel sana anlatayım” diye buyurur.
Öğrenci gider, birincinin ensesine bir tokat akşeder. Tokadı yiyen derhal ayağa kalkıp arkasını döner ve daha kuvvetli bir tokatla Hazreti Mevlânâ (Kuddise Sirruhû)nun öğrencisini yere yıkar.
Bu kez ikincisine tokat atar. O da derhâl ayağa kalkar ve elini kaldırır. Ancak tam tokadı atacakken vazgeçip yerine oturur.
Üçüncü tokatı yiyince, şöyle bir kafasını çevirip baktıktan sonra çalışmasına devam eder.
Dördüncü ise, tokadı yemesine rağmen hiç oralı bile olmaz. Bunun üzerine öğrenci durumu Mevlânâ Hazretleri’ne anlatır.
Mevlânâ Hazretleri (Kuddise Sirruhû) şöyle buyurur;” Birinci şeriat kapısını geçememiş biri idi. Şeriatta kısasa kısas olduğu için, tokadı yiyince kalktı, aynısını sana iade etti.
İkinci, tarikat kapısındadır. Tokadı yiyince tam iade edecekti ki, tarikat öğretisinde verdiği söz aklına geldi; “Sana kötülük yapana bile iyilik yap” Onun için döndü, oturdu.
Üçüncüsü marifet kapısına kadar gelmişti. İyinin ve kötünün tek Yaradan’dan geldiğini bildiği için, Yaradan bu kötülüğe hangi iblisi alet etti diye, merakından şöyle bir dönüp baktı.
Dördüncü, hakikat kapısını da geçmiştir. İyinin ve kötünün tek sahibi olduğunu ve aynı olduğunu bildiği için, dönüp bakmadı bile!”
Şeriat olmayana şeriat dedik evliya olmayana evliye dedik...İlim olmayana ilim dedik...ekmel akıldan ekmel vicdandan bağımsız..ekmel fitrattan ve esmadan bağımsız şartlardan bağımsız bir İslamı İslam sandık...
Evet...Kaderdeki niyetten sorumluyuz...Kaderin içinde Niyet bizden...Cüz’i irade bizden.Niyet adl sıfatı gereği ceza veya ödül gerektirir Niyetin son amacın haramı helal helali haram kılması var...domuz eti haram ama ölmemek niyetiyle olunca haramlık yok ediyor...Eşiyle cima helaldir ama oruç niyetiyle olunca haramdır...
İlim hz Musaya Turda kalma der.kavmin buzağı inancına sapar...der ama şeriat sandığımız ilim bile değil...siyasi bozdu alim bozdu şeriatın içinde şeri atmak yok...
Hz Musa hep Turda kalsa ama böyle dünya yok."Kavmi buzağı şirkine kayarken nice kalsın.Baba hep seccadede olsa evlatlar yanılır...
Şeriat içinde şeriat var...
Evet...Şeriatın kaynağı...ekmel akıldır ekmel deneyimdir ekmel vicdandır ekmel fıtrattır...Bir meyve çekirdeğini toprağa diken daha akıllıdır hemen yiyenden...Akıllı dünyalıkları cennet toprağına dikenlerdir.Rıza arayan..
Din adamlarında hileye mağlubiyet var...şeytanda da ademe öfke vardı...Kilisenin oğul hilesi mutasavvıflarda da var..Rakibini yenmek uğruna Havrada Allahın ırkı hilesi üretti.Dünya halifeliği uğruna bu
Evet...şeriat sandığımız şeriat değil...Secdelinin BEN demesiyle secdesizin ben demesi farklıdır...Şeytanın ben demesi şirk ve kibirdir ama Adem Allahı ulular ben derken
nsana yatırım ne mi...gönlüne yatırım midesine değil...İnsanlığı kucaklayan bölgesinde barış isteyen nesiller yetiştirelim.ilimli
Ayna ve görüntü...ayna ben derse ululadığı görüntüdür...Evliya kibirli değil...ululadığı aslında Allahtır...egocu egosunu ululuyor
Evliyayı müşriklikle suçlayanlar var...kuzu etine domuz etidir diye etiket yapıştırma hilesi benzeri bir hile bu.Allahta yok ol...
Şeriat ilimdir...sebeb-sonuç ilişkisidir...Yorumlarla ilmi bozduk işte örnek..."Allah insana benzer"diyenler şekilce de dememişler insanda duygu var insan aynadır yani Alahta da var.İrade var...Nurundan yaratıldık
Neden İslamın içinde İslam var...İlmin içinde ilim yok...neden birbirine rakip İslamlar var...Tasavvufçunun İslamı var Kur’an İslamı var...ekmel aklın işidir İslam .Kur’an İslamın da hatalar eksiklikler dolu çünkü esmadır ekmel akıldır doğruyu ayırt etme işi...
İslamı hurafelerle doldurmuşlar...günümüzün İslamında İslam yok...İslam acı sonuçlara sebeb...Musa olan Tura kazık kakmış ümmet buzağıya tanrı demiş işte...Yanlışına rağmen Musaya dedik evliya dedik eksik ilimli insanlara
Ve bir şiirim
Yoruldum
Bu sitemim sana dünya
Var mı anlayan halimden
Yoruldum
Baba oğluna bağ bağışlamış
Oğul babaya bir salkım üzüm vermemiş...
Mavi geceye bakıp
Yıldız yıldız ağlarım
Böyle bir dünya yorar insanı
Yoruldum.
Yaş yetmiş olmadan
Seversin sevilmezsin...
Mavi geceye bakıp
Yıldız yıldız ağlarım
Hasetlik diz boyu...
Karanlıklar çok koyu...
Yoruldum.
Yoruldum.
Taş kalpteki aşk gibi
Mağaradaki mum gibi yoruldum
İsyanları mı oynasam
Mavi geceye bakıp
Yıldız yıldız ağlarım
Yoruldum.
Bir sürü oyuncak sarmış etrafımı
Oyuncaklardan yoruldum.
Yoruldum bir penguen gibi
Yalanın kutuplarından,soğuğundan
Mavi sahilleri hayal edip
Yıldız yıldız ağlarım
Yoruldum bir toprak kadar
Kinin akıttığı kandan
Yoruldum bir yıldız gibi
Zulmün dişleri arasındayım...
Yıldız yıldız ağlarım
Yoruldum kör arkadaşlıkları taşımaktan
Kör komşulukları taşımaktan...
Odun taşımaktan ağır
Yoruldum kutsal emaneti taşımaktan
Dağ taşımaktan ağır
Hayatın yokuşunu çıkmak zor
İnişi daha da zor
Yoruldum.
Bu hayat yorar insanı
Nursuzluğu ve kirliliği ile
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.