- 339 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yankı odası
1
kaba kuvvet kullanmak cahillerin işi.einstein psikolojik işkenceye uğramış dahi bir bilim adamı olmasına rağmen.batının tarihinde bu gerçekler var.çin işkencesi dedikleri düşünce suçluları için hayata geçti uzun zaman.hücrelerde zaman öldürmenin mantığıda çözülemez olmuştu.ayakta kalmanın gereğindeydi köleleştirmek onun için.modern tarihte felsefenin konusu ne olaki.insan insanın kurdudur sorusuna karşı çıkılamazdı asla.görkemli yapılar batıya ait konu dünyanın harikalarına sahip olunca.insanlar bu gerçekle yaşıyordu konu özgürlük olunca.senaryolara geçmeyen itirafların yabancısı değildi mustağripler.tepeden tırnağa şiir gülleri şarkısıda etkilemiyordu vandalları.kudüs ve mekkenin neden bu kadar önem taşıdığı anlaşılacaksa eğer.bir yandan uzayla ilgili çalışmalar zorlarken teknolojiyi.evrende yalnızmıyız sorusu akla takılmıştı.bunun cevabı teknolojiye bağlıydı.quantum fiziği bunlara yanıt arıyordu batıda.ben karamsar değilim hayat konusunda.yalnızca hür yaşamanın emeliyle yırtıyorum kendi toprağımı.ancak işkencelerde sağaltılmış hüzünlerle çamurlu yollarda olmak.bunlarada alışacak nasıl olsa kalbim.seçkin bir kimse değilim demişti zarifoğlu.bu toprağın acısıyla yoğrulmuş yüzünde vardı sonsuz bir keder.aynı yollardan geçmenin yazgısı yaşamakta bir ayrıcalık.bunları akla getiriyor hapsedilme duygusu.
2
anlaşılma isteği bir çok şeyin cevabı gibi.mağripten meşrike insan olmanın erdemini aramış her devrin bilgeleri.sonra zamanda kırılma yaşanmış gibi algılanır olmuş hayat.post modernizmin cehennemi demek zorunluluklar nedeniyle yaşamak.eğitimde şiddet ve tecridin sapıklığa davetiye çıkarması.bunlar şimdilik korkulan bir gerçekliktir herkes için bir gerçek olmayışıyla.fikirlerin yaşamasıda hatıralara saygının bir tarafı.bir suçlu gibi yaşamanın bahanesimi düşünceler.anlama ve idrakte böyle bir tutukluluk var.intiharı cidden düşünmüştüm yıllar önce.sırf bu nedenle yakışıyordu bana ölüm.
3
altılı masanın sorunlara çözüm getirmesi.siyasetin beklenmeyen çarpıtmasıdır utopyayla yola çıkmak.insanlar her an ölümle içiçe yaşaması ecel korkusundan.sokaklarda sefaletin rengine aldanmakta yalnızlık korkusu.paris ve newyork gibi şehirlerin caddelerinde sanatın renkleri göze çarpar.işte şekilden anlaşılan refah toplumu değil.tarihin bu konuda tanıklığı var.bir zamanların 1001 gece msallarıyla bilinen şehirleri yıkıntı içinde.fırsat tanınmıyor inşasına bu şehirlerin.işte bunları düşünmenin ödevindeyse insan.bir anlama kılavuzu hangi düşüncede aranmalı sorusu.parisin güzelliği ilham veriyordu şairlere.bu düş büyütme sevdasını hangi aşamada yakalarız sorusu için başkentler başkentine vasıl olmak.bedri baykam anıt yapıtları arıyor şehrin yoksul bölgelerinde.hayata katlım için kültür merkezleride açıldı.ne yazıkki böyle bir psikolojiyle yaşamıyor kitleler.
4
emniyet vakayla ilgili tahkikat başlattı.sıkça duyarız bu sözü haber bültenlerinde.türkçemi osmanlıcamı tartışması milli kültürü akla getiriyor.osmanlıca türkçe uydurmaca kitabında bu konüya değinir peyami safa.ömer seyfettin hikayelerinde milli kültüre yer açmış kendi döneminde.sanat eleştirisi bunlara bigane kalamaz eğer dilde yabancılaşma yaşanıyorsa.necip fazılın dilide uygundur milli kültüre.şiddetle tenkit etmiştir dilde sadeleşmeyi.günümüz yazarlarından murathan munganda kadim kültürlerin izine rastlamak mümkün.anadoluyu anlamak için yazanlar.şairlerin çıkış noktasıdır halkı konuşturma sanatı.batıdan etkilenme bir sorun teşkil etmiyor türkçenin işlenmesi için.geçmişin geleceğe taşınması bir yükümlülük yazarlar için.mevlanadan şeyh galibe bir izlek sunuyor bize kadim kültür.yeterki halka yabancılaşma batının ajanı konumunda tutmasın aydınları.bu halkın sesine tercüman olmanın hissiyatıyla bir arayış içinde olmak.yazarlar bu kaygıyla içini döküyor kendi arayışlarındaki umutsuzlukla.mustafa kutlunun ifadesiyle yoksulluk içimizde büyük halk tablosuna bakınca.şairleri konuşan millet için yaşlanıyor tarih.bu tarihle geleceğin inşası için dokumak sözcükleri.bireyselliğin umut yitiminde aramak yenilgileri.ayağa kalkmanın ıstırabıyla körleşmiş zihinler.geleceği görme çabası için saygın bir ütopya yaratmak halkın dilinden.tek amaç bu olmalı anlaşılmak isteniyorsa dilde ve düşüncede başarı
5
bir şahıs ünlü bir şaire hakarette bulunmuş chpli olduğu için.bunları her gün işittiğimizden yadırgamıyoruz artık.bir insan kimliğe nedeniyle aşağılanıyorsa bu tür düşüncelerde görülmeli sanat düşmanlığı.şehirde kendini arayan insan için bir cevher değilmi şairin iç dünyasını keşfe çıkmak.saldırıya uğrayan haydar ergülenin sırf şiirimizin gelişmesi için edebiyata kattıkları inkar edilemez bir gerçek.insanı eğitmek bir çözüm değil tabiki.içimizdeki karanlığa ayna tutmuşsa şiir.bu nedenle suçluyorum kendimi yeterince anlıyamamış olmakla kendimi.kendini bilen rabbini bilir hadisi bu gerçeği ifade ediyor.kimden etkilenmiş olması mühim değil o çirkin ifadeleri kullanmak açısından.gönlümüzde yaralar açan bu gibi çirkinlikler olmuş her defasında.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.