- 239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RÜYADA KÂBUS
Batının İslam’a ait bazı eylemlerini basit birer davranış ya da hareket olduğunu düşünüyorsanız yanılgıya düşmüş olabilirsiniz. Bir kez daha gözden geçiriniz derim.
Bu hareketlerin arkasında çok büyük bir isyan ve korku olabilir. Yeniden düşünün eksik değerlendirmiş olabilirsiniz. İsveç’teki kur’ anı yakma hadisesini basit bir kutsala hakaret hadisesi olarak görürseniz bütün olup bitene eksik bir değerlendirme yapmış olursunuz. İngiltere de günlük İslam’a girenleri duyuyoruz ve görüyoruz. Hollanda da İslam’a girenlere Türk oldu deniyorsa, bu Avrupa’nın panik olmasına yeterde artar bile.
İslam’a giren Müslüman olur. Bu bir gerçektir. Ama neden Türk oldu deniyor. Buda akıllara şunu getiriyor: İslam’ı yayacak ve hâkim kılacak olanın Türk milleti olmasıdır. Bu engellenemez bir gerçektir. Evet batı İslam’dan korkuyor ama, en çok korktukları da Türklerin İslam’ın savunuculuğunu yapmış olmasıdır. Bundan dolayı Müslüman olan insanlarına o Türk oldu diyorlar.
İslam’la ya da Türkiye ile yüzleşmeye çok korkuyorlar. Her an ve her zaman İslamafobi meselesini canlı tutarak halkını kendine ram etmek istiyorlar. İslam’la yüzleşmekten Ya da Türkiye ile yüzleşmekten korktukları için İslam’a saldırarak konuyu canlı tutmaya çalışıyorlar. Batı bütün gücünü ve enerjisini bu konuya harcıyor. Geçmiş asırlarda ideolojilerinin, bireysel, toplumsal ve politik yaşam alanlarının tamamındaki dönüşümü ya da değişim unsurlarını kullanarak dinleri sindirmeyi, becerebildiklerini yok etmeyi amaçladıklarını görüyoruz. Dijital faşizmi de kullanarak bunda başarılı da olmuşlardır. Ancak bu planları İslam düşünce felsefesine pek zarar verememiştir.
İsveç’te ırkçı Stram Kurs partisinin kurucusu Rasmus Paludan, Türkiye’nin Stockholm Büyükelçiliği önünde eylemini tekrarlayarak yine Kur’an-ı Kerim yaktı. Bu batıdaki İslamofobi’nin canlı tutularak, aynı zamanda infial yaratarak Türkiye’nin sinir uçlarını test etmek olarak algılıyorum. Zira Paludan’ın eylemi sırasında İsveç polisinin güvenlik önlemleri aldığı ve müdahale etmediği görüldü. İsveç polisi izin verdi oda yaktı. İzin verdiği eyleme neden müdahale etsin ki. müdahale etmeyeceği belliydi. Bu hareketin arkasında başka oyunlar seziyorum. İsveç’in NATO’ya girmesi ABD’nin isteğiydi. NATO’ya müracaatını yapınca Rusya’nın baskısından çekinen İsveç iki ateş arasında kaldı. Girse Rusya, girmese ABD kızacak oda çareyi Türkiye’nin engellemesinde buldu. Giremediği için ABD Türkiye’ye kızacak ve Rusya sevinecek oda aradan sıyrılıp çıkacak. İşte Kur’an yakma hadisesi bunun için yapıldı. Batının iki yüzlülüğünün en bariz örneklerinden birisi yaşandı.
İnsanları dini ve kültürel aidiyetlerinden arındırarak dünya insanı haline getirmek, tek tipleştirerek kapitalizmin talep ettiği ekonomik insan oluşturmak. Bütün gaye bu.Aynı zamanda insanların kusursuz akılcı, sınırsız bilişsel kapasite, bilgiye mükemmel erişmesini, sağlayabilmekti amaçları. Dar bir yelpazede tutarlı ve sadece kendisiyle ilgilenen hedefleri olan insanlar oluşturmaktı. İnsanın ideal karar verme makineleri olduğunu ileri süren bazı ekonomik teorilerde dini yanlarını yok sayarak robotlaştırırlar.
Dini inançları yok edip sadece dünya ile iştigal eden toplumlar yaratmaktı maksatları. Batının bu İslamofobi’ si yüzünden biz İslam ülkeleri de zorlandık sıkıntılar yaşadık. Her şeye rağmen kendilerini diri tutan İslam ülkelerinden korkmalarının geçerli sebepleri var elbette. Müslümanlar, şarktan garba kadar geçtiğimiz iki yüz yılın kaybedenleri ve sömürülenleri olarak diri kalabilmişlerdir. aksiyon potansiyeline sahip bir öfkeyi içlerinde barındırıyorlar. Bu öfke kâh Paris’ kenar semtlerinde yaşayan azınlıklar üzerinde, kâh Ortadoğu’nun herhangi bir yerindeki çatışmada kâh anlamlı anlamsız incitilmiştik hallerinde kendisini ortaya koyuyor. Yani halen bir bilinç ve kendisini İslamiyet üzerinden tanımlayan büyük ve enerjik bir potansiyel var.
Günümüzde küresel bir kavram haline gelen ve “İslam korkusu” olarak tanımlanan İslamofobi, İslam’ı, tam ve doğru olarak anlamamanın veya yanlış bilgilere dayanarak yaratılan bir ruh halinin sonucudur. İslamofobi’nin tezahürleri İslam’ın ortaya ilk çıktığı dönemlere kadar uzanmasına rağmen, bu göstergelerin bir kavram haline gelmesi oldukça yenidir.
İslamofobi’nin üç ana unsuru var
1=Gençliğimiz onların uykularını kaçırır oldu. Son zamanlarda milli duygulara ve dini duygulara sahip gençliği gördükçe rüyalarında kabuslar yaşamaktadırlar. Bunun karşılığı olaraktan her fırsatı değerlendirip saldırı haline geçiyorlar. Zira inanç bazında bugüne kadar hep yaşlıları görmüşler ve İslam’ı bundan ibaret zannetmişler. Öyle olmadığını görünce rotaları şaştı.
2=birçok dinlerin bozulmuş kitaplarının tahrif edilmiş olduğu bu çağda İslamiyet’in, hakiki bir din olarak varlığını sürdürüyor olduğu gerçeğidir. Evet, her saldırılarında uyanan gençliğimize, bize güç veren önemli varlıklarımıza göz koydular. Cemiyetimiz, ailemiz, bireysel değerlerimiz sonu gelmez bir saldırı altında. Pek çok Müslüman’ın zihni değişti ve dönüştü buna da şüphe yok. Şunu iyi biliyorlar İslamiyet halen gündelik hayattan tutun dünyanın nizamına varana kadar pek çok konuda gerçek bir yaşam sunan din olarak inananlarının hayatını tanzim etmeye devam ediyor. Buda onları korkutuyor. zihni değişmiş, dönüşmüş kalplerinden o hissi çıkarmış, kendilerine karşı gelişmiş olan düzenle barışmış değiller.
3=Müslümanlar batının bu bitmez tükenmez saldırıları karşısında yağmadan razı olmayan itirazların oldubittilerin bugüne kadar gelmiş olması, tarihsel öfkeye bir de yaşanan karışıklığın neticelendirdiği taze bir öfkeyi ekliyor. Bu nedenlerle Modern olmak gibi bir iddiamız yok, İslam’ın Her devirde olduğu gibi bu devirde de yaşanabilir bir din olduğuna, hayat nizamı olduğuna, alemi ancak İslam ile adaletli hale getireceğimize sonsuz inancımız var ve öyle görüyoruz. Buda batıyı korkutuyor.
Kabuslar görmelerine sebep oluyor.’’ RÜYADA KÂBUS ’’ onların canına yetiyor zaten. Bütün saldırıları, bütün korkuları, bütün tuzakları bu gerçeği değiştirmeyecek. Korkmaya devem, kâbus görmeye devam, telaşlanmaya devam edecekler.
===================================================AR===========================================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.