- 209 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALEVİLERİN TALEPLERİ.
ALEVİLERİN TALEPLERİ.
Alevilerin diyanetin kaldırılması ve din derslerinin zorunlu olmaktan çıkarılması yönündeki taleplerini, genelleşmemesi gereken talepler olarak gören Zeynel Kete’nin bu konuyla ilgili görüşleri ise şöyle: "Alevilerin zaman zaman gündeme getirdikleri bazı önerileri olmuştur. Diyanetin kaldırılması, din derslerinin kaldırılması, inancın anayasa korumasına alınması, Madımak’ın müze olması, cem evlerinin yasal statüye alınması, eşit yurttaşlık hakkı gibi. Evet kendi içinde haklı talepler olabilir. Ama bana göre son derece yerel, lokal, Türkiye ’de yaşanan farklılıklara ve insanlığın geneline yönelik talepler değildir. Binlerce yıllık rıza toplumunun talepleri bu olmamalı. Kaldı ki bu talepler bütün Alevi süreklerinin ikrar ve rızalık esası üzerine alınan kararlar değildir. Derin bir felsefi eleştiriye tabi tutulacak taleplerdir. Daha çok inancın kendisine yönelik taleplerdir. Ayrıca egemen zihniyet ve bu zihniyetin taşıyıcıları tarafından, karşıtlık oluşturacak taleplerdir. Yaşadığımız ülkede farklılıkların kendi yaşamlarına, inançlarına yönelik talepleri olmalı, çözüm önerileri olmalı, karşıtlığı derinleştirmemeli."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.