- 277 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Weltschmerz...
Almanca’da bir tek bileşik kelime ile anlaşılan ama başka dillerde ancak açıklanarak anlatılabilen sözcükler. Alman dilinin yapısından kaynaklanan ilginç bir özelliktir.
1. Schadenfreude: Başkasının acılarından, yaşadığı üzüntülerden dolayı içten içe mutluluk duymak.
2. Zweisamkeit: İki farklı bedende tek kişi, ruh ikizi olmak.
3. Rückkehrunruhe: Yolculuktan sonra eve dönüşte huzursuzluk duymak, yabancılık hissi duyumsamak.
4. Weltschmerz: Var olmanın dayanılmaz acısı, düşünen adam sıkıntısı. Kelime tam olarak “Dünya Ağrısı” demek.
5. Geborgenheit: Birinin yanında kendinizi sonsuz güvende hissetmek, onun yanında huzurla dolmak.
6. Waldeinsamkeit: Doğayla (kelimenin başlangıcına göre; ormanla) bütünleşik hale gelmek, kendini doğanın bir parçası olarak hissetmek.
7. Torschlusspanik: Zamanın ne kadar hızlı geçtiğinin farkına vararak dehşete kapılmak. Zamanın akışından korku duymak. Kelime aslında geçidin kapanması anlamını içermekte.
8. Fernweh: Kendini bulunduğu yere ait hissetmeyip uzaklara kaçıp gitmek istemek. Sözcük birebir Uzaklık Acısı anlamına gelir.
9. Heimatlos: Vatansız, yurtsuz. Kendisi için hiçbir yer bir anlam ifade etmeyecek kadar dünyadan gönlü geçmiş kişi. Bir hukuk terimi olarak hiçbir ülkenin vatandaşı olmayan kişileri de anlatır.
10. Fremdschämen: Başkasının yerine utanmak, sanki kendiymiş gibi utanç ve sorumluk duymak.
11. Treppenwitz: Aklıma nasıl gelmedi, nutkum tutuldu, basiretim bağlandı, dilim bağlandı, niyeyse iş işten geçtikten sonra aklıma geldi. Ya da keşke söylemeseydim, söz ağızdan çıktı, sonradan farkettim. Kelime anlamı: Merdiven Şakası
12. Bildungslücke: Vermemiş Mabud, neylesin Mahmut. Yaşını başını almış ama dünyadan haberi yok. Hiç mi bir şey öğrenmedin?
13. Verschlimmbesserung: Kaş yapayım derken göz çıkarmak, düzeltmeye çalışırken berbat etmek.
14. Habseligkeiten: Aslında çok da değerli olmayan ama kişinin kendisi için parayla ölçülemez kadar önemli olan eşyalar.
15. Kummerspeck: Moral bozukluğu nedeniyle aşırı yeme sonucu alınan fazla kilolar.
16. Erklärungsnot: Birşeyi nasıl ifade edeceğini hatırlayamamak, o anda ne diyeceğini bilememek. Derdini anlatmak için kara kara düşünmek. Düşünceleri tıkanıp kalmak.
17. Ohrwurm: Kulak kurdu. Takılıp kaldığımız beynimizde sürekli tekrarlayan düşünceler, zihin içi konuşmalar, dile dolanıp sürekli söylenen şarkılar.
18. Reisefieber: Seyahat Ateşi. Yolculuğa çıkmadan önce duyumsanan korku, tedirginlik, huzursuzluk, heyecan.
19. Allgemeinbildung: Sağduyu, basiret, büyük resmi görme, bütünsel bakış açısına sahip olma, evrensel düşüncelere sahip olma.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.