- 331 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Evlilik Aşkı Öldürür Mü?
Evlilik Aşkı Öldürür Mü?
Yıllardır süregelen ve sürmeye de devam edecek o zor soru günün birinde beni de buldu ne yazık ki. Evlilik aşkı öldürür mü? Bir zamanlar ben öldürmediği kanaatindeydim. Hatta aşk evlilikle olgunluk kazanır ve daha bir anlamlı hale gelir diye düşünürdüm. Ama yanılmışım. Çünkü evlilik aşkı öldürüyormuş.
Nereden biliverdin diye soracak olursanız, şöyle izah edeyim. Aşk bir tutkudur, bir heyecandır ve aşkın gözü kör, kulağı sağırdır. Pek çok şey o vakitler size güzel gelir. Ve aşık olduğunuz kişinin her şeyi size hoş görünür. Ama o ilk tutkular kaybolup yerini sorumluluklara, ciddiyete yer vermeye başlayınca ve hele ki maddiyat ön plana çıkıp ailenin geçimi söz konusu olduğunda aşkın aslında çok karın doyuran bir şey olmadığı görülecektir. Elbette bu hemgamede ayakta kalan aşklar yok değildir ama çoğu aşk, evliliğe kurban verilmiştir bu böyle biline.
Bu durumun oluşmasında evlilik tek başına sorumlu değildir kanaatimce. Aşktaki heyecanı söndüren yine çiftlerin kendisidir. İşin içine evlilikte aileler, akrabalar ve sorumluluklar girer. Hadi sorumlulukları bir şekilde hallettiniz diyelim, ya diğerleri? Aşk iki kişiliktir. Araya giren üçüncü kişiler aşkın katilidir. Hiç kusura bakmayın siz bu katillere yardım ve yataklık yapmaktasınız. İşte bu sebepten evlilik, her aşkı olmasa bile çoğu aşkı bitirmeye yeminlidir. Sonra vay efendim neden böyle oldu, nerede o eski heyecanlar demeyin. Aşkı yaşamayı bırakıp evcilik oynamaya başlarsanız geriye ne aşk kalır, ne başka bir şey. Siz evliliğinizin ayakta kaldığına dua edin. Hoş, aşk olmadan kuru bir evlilik neye yarayacaksa artık?
Necati Dilek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.