- 466 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANGLASAKSON TARİHÇİLER VE BURSA'DA BUGÜN
Yeşil kuşak projesinden sonra ülkemiz ve yeşil kuşak hattında oluşturulan siyasal İslamcı grupların içinde en tehlikeli olanlar maalesef ki tarihin üzerinde özellikle de belgelerin üzerinde tahrifat yapanlardır.
Kendi çevremden örnek vereceğim. Geçen sene Rahmetli olan Halil Koç hocamızdan bir telefon aldım. Kendisi Gürsu Dışkaya köyündendir. Tasavvuf erbabı biridir. Yalova Güney köyde vefat etti. Güney köyde defnedildi. Allah gani gani rahmet eylesin.
Bana dedi ki ya bir tarihçi var. Dışkaya köyü için 100 yıllık tarihi var ve yaşayanları su mesheptendir diye yazıyor dedi. Oysa ki Dışkaya 700,800 yıllık kayı köyüdür. Yani tarihçi nüsfettesi kafasına göre yazmaktadır. Biz güzel bir video yaparak bunu internette yayınladık. Bu tarihçiyi arastırdık birde ne görelim. Türk düşmanı Alman Adanuer vakfından ödül almış.
Anlıyoruz ki tasmaları dışarda ne insanlar var. Aynı sorun ve Sıkıntıları Baba Sultan köyünde işittim. Yalova köylerinde bu mevzuları duyuyorum. Tarihçi tarih yazar yalan değil.
Aslen rehber olan ama nedense tarihçiliğe soyunan dili zehirli fikri sakıncalı olan kişiler Bursa’nın en önemli eseri olan ulu camiye verdikleri zararı bilseler bunu yapmazlardı sanırım. Gittikleri gezdikleri yerlerde eserleri hedef haline getiren bu kişileri bilenler çok iyi bilmekteler...
KAZIM BAYKAL MASONMUYDU.
Bu iddiayı ilk duyduğumda gülmekten karnıma ağrılar girdi. Bunu iddia edenlerin ciddiyetini görünce bunların cahil olduğuna kanaat getirdim. Neden böyle bir iddiaya sahip çıktıklarını sordum. Öyle gülünç cevaplar aldım ki sizde gülersiniz. Önce Kazım Baykal hocayı tanıyalım...
Kazım Baykal (1905-1993)
1905’de Bursa’da doğdu. Aile kökleri Rusçuk’a dayanır. 1877 yılında, Rus Çarlığı ile Osmanlı İmparatorluğu arasındaki savaş nedeni ile Bursa’ya yerleşmişler. Dedesi Rusçuklu Hacı Osman Efendi, Bursa’da Rusçuk Camii’ni yaptırmıştır. İlk ve orta öğrenimini yine Bursa’da tamamladıktan sonra İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ile Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. Yurdun çeşitli bölgelerinde 37 yıl boyunca felsefe-tarih-sosyoloji öğretmenliği yaptı. Son olarak Bursa Erkek Lisesi’nde 20 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra emekli oldu. 1946-1950 yılları arasında Uludağ dergisinde en çok yazı yayımlamış kişiler arasında olmuştur. 1946 yılında Bursa Eski Eserleri Sevenler Derneği’ni kurdu ve yaşamının sonuna kadar başkanlığını yaptı. Bu süreç içinde Bursa’da, inanması güç ama tam 156 adet kültür mirasını derneği adına onardı, usta yetiştirdi. 1992’de Uludağ Üniversitesi’nden Fahri Doktora unvanı almış, Osmanlı kültürü ile Cumhuriyet arasındaki köprü şahsiyetlerden biri olmuştur. 1993’te vefat etmiştir.
Bursa için saçını süpürge etmiş bir şahsiyet için bu mason iftirası gerçekten çok manidar ve kasıtlıdır. Velev ki Mason olsa bu Kazım hocadan bir şey eksiltmez.
Bunu düşünemiyenler Kazım Hocanın Bursa’ya yaptığı hizmetin binde birini yapmamışlar tam tersine eserlere zarar vermişlerdir.
Bursa Ulu camii parmaklıklarına saldıran meczubu kim azmettirmistir?
Nedense bu kişiler Bursa’nın tarihi havası bozulurken sus pus olmuş,Mustafa Armağan denen kişi Osmangazi Türbesi önündeki anıt kaldırılıyor iken ortada yoktular. Aslen Bursalı olmuyan bu kişilerin öz Bursalı gibi herşeye salça olmaları da manidardır. İlk hedefleri Cumhuriyet ve kazanımlarına saldırmak olan bu kişiler akıllarını başlarına alsalar iyi olur...
Yeni yetişen nesil bunların suratlarına tükürecektir.
08/01/2023
Orhangazi
İlhan Erdem
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.