- 516 Okunma
- 6 Yorum
- 4 Beğeni
EN ÇOK BEN SEVDİM...
Tutuşan bir rengin ardında bıraktığı külüydü yaşam.
Mertebesi aşkla dolup taşan her gün her an…
Sözcükler yangından ilk kurtardığım ki yüreğimi çoktan sahibine teslim etmiştim…
Gün mizaçlı bir ömür dilerken gecelediğim.
Gecenin sihrinde yaslı yaşlı bir kelam iken…
Ah, özlemle hecelediğim hayatın derdest edilmiş yalnızlığında kıtlıktan çıkmışçasına sevdiğim.
Bir fermandı şiir.
Kimi insanın okuduğu ne çok fetva.
Kulak verdiğim evrenin sihirli sesi oysaki sessizlikti muhatabı yüreğin ve sevecen yollara düştüm baş koydum umuda.
Neferi olduğum sevginin uğruna baş ettim zalimle.
Hep mazlum hep hazan hep ıssızlıkla sınandığım kadar sinemde saklı tuttum şarkıları türküleri.
Bir kış bahçesiydi gönlümden taşan huşu ve coşku.
Bir yaz köşesiydi kalemin varlığı ile eşelediğim hayatımın ve gerçeklerin de tek ruhu…
Elbet saklı tuttuğum kadar yüzüme yansıyan nuru…
Bahşedendi Huda.
Basmakalıp sevgilerden çekip de elimi ayağımı yan bastığım da değildi hayatın güzergahı.
Meylettim yarına mealimdi çünkü yarınlar.
Meşk eyledim kalemle çünkü dikenli yolları vardı hayatın aşılmasına dair bilip bilmeden saptığım dik yokuşlar varsın olmasın akıl karı…
Hidayetin beşiğinde uyumalıydım ve ihanetin eşiğinde kimse martaval okuyan ihtimamla yaşayıp yazmalıydım.
Yaşadım da.
Yazdım da.
Yazgımı kabullendim yazgımı da kendimle sürükledim mademki kayan bir Yıldız idim.
Adımdan haz etmesem de…
Ve evet, evrenin kucağında saklı bir Yıldız.
Men ettim kötüyü.
Tehir ettim sözüm ona ölümü.
Taşradan şehre göç eden nazlı kız.
Ruhumdaki yası taşıyan pervasız sözcüklerim kadar pervazında saklandığım umudun meali.
Çöken karanlık ve de:
Omzum çökse de taşıyamayacağım yükü vermiyordu Tanrı.
Baş ettim mevsimle.
Hasbıhal ettim evrenle.
İstişare ettim içimdeki meclisti mademki toplanan ve topak topak olmuş duygulardan arınıp bembeyaz bir sayfa açtım kendime…
Kendimden kaçtığım kadar kendime yakın.
Hayata insanlara sözüm ona yakın olduğum kadar uzak.
Tuz ruhu döktüm kimse kini ile yüreğimi deşen.
Tuzla buz olmuştu madem mabedim…
Devasa bir rahmet yağarken üstüme inşa ettim yeniden.
İnancımın büyüdüğü ve iman gücümün asla sarsılmadığı kadar sessizlikti mademki muhatabım ses etmeden sevdim yaşadım ve…
En çok üç noktayı sevdim.
En çok sonsuzluğu.
İhmal ettiğim kadar içimdeki masum çocuğu imha ettiğim kadar acıların tutulan nutku…
İzah ettim bir bir.
İfa ettim.
İfşa ettim belki de yerli yersiz duygularımı…
Ama ben insandım.
Mademki insancıl bir seyir idi gözlemlediğim kuş bakışı tavaf da ettim evreni.
Hayatın koyu gözlerine beyazdan kilimler serdim ve yaralarımı iyileştirmekten ziyade yamalı kalbimi ihya etmekti madem emelim, mealim ne olursa olsun sadece hamt ettim ve sabır.
İmkânsız addedilen ne ise inandığım kadar mucizelere ve surlarına serildim şehrin ve sırlarımı sakladım yedi tepeye…
En çok da imkânsızı sevdim hem en çok ben sevdim…
Çünkü ben insandım ve hayal gücüme sadık olduğum kadar sevdim sadece sevdim…
Hayalleri de sevdim acıtan gerçekleri de.
Muadilim bir sözcükten ziyade sonsuzluğun kıblesinde salınan yüreğimle meddücezri oldum sözcüklerin ve rüzgâra denk düştüm ve savurdum şiirlerimi savundum da insanlığımı avunduğum kadar avuttum da içimdeki çocuğu.
Belki de bir hataydım insanların gözünde belki de bir imla hatası ama vazgeçmedim.
Güllük gülistanlık olmasa da yaşam.
Bir gül olmanın nesi kötüydü hem en çok da gülüm/semeyi özlediğim…
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim hocam.
Mutlu yıllar diliyorum.
İçten selam saygımla
Gülüm Çamlısoy
Hep beraber İnşallah güzelliklere ve mutluluğa konalım.
Teşekkür ederim canımmm.
Kocaman sevgimle yürek bahçene
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım güzel bir yazı tebrik ederim...
Allah (cc) 2023 senesini hepimiz için hayırlı eylesin inşaAllah...
Saygı ve selamlarımla
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim.
Mutlu ve huzurlu ve de sağlık dolu bir yıl olması temennimle 2023'ün ve de barış dolu bir yıl nice yıl olsun bizi bekleyen.
Ülkemin başta olmak üzere tüm dünyanın ve insanlığın yeni yılını kutlarım.
İçten selam saygımla değerli hocam
Tahayyül dahi edemezdim yarınların ne getireceğini ama tebessüm ektim aralıksız şiir biçtim nasıl da pervasız.
Hükmünü veren geceye sokuldum ama çekildi uzağa.
Pes etmedim çünkü geceye âşıktım.
Pasveren yıldızlara gülümsedim ne de olsa ben de onlardan biriydim: belki Kutup Yıldızı belki Şimal…
Ekilesi düşlerim vardı hem paylaşmaya doyamadığım.
Yakılası dünlerim vardı unutamadığım.
Unutulmuşluğun coğrafyasında saklı idi uyruğum ne de olsa acıların yoktu uyruğu belki de bu yüzden karşı gelmiştim kadere.
Af diledim sonra.
Arz ettim neyim var neyim yok.
Talep bulmak adına göğsümü ferah tuttum ve fedaisi olduğum yıllardan firar ettim andaki rahvan bir atın sekteye vurduğu ömrün de tozlu yolları gibi…
Kendi içimde gidip geldim.
Dışlandım ama dış ses değildi muhatabım.
İçlendim ne de olsa iç sesimle kendime bir cennet inşa etmiştim.
Şivesi yoktu hem hayatın ne de lehçesi.
Şiarımdı umut madem ve sevgiyle eledim tüm negatif şıkları çok da şık durdu mademki zıt kutuplardı çeken birbirine aşkı.
Uydum da zamana.
Uyamadığım kadar içimdeki hıza.
MUTLU YILLAR DİLERİM...
Başka bir Dünya.
İstememiştim oldu.
Mevsim döndü, ansızın.
Sonra rüzgâr.
Sonra sağanak.
Herşey yağmurda kaldı.
Herşey yağmurdan aldı.
Sözde bir bahardı.
İbreler şaştı kadranda.
Anlam değiştirdi sözcükler.
Tüm sözcükler bileylendi.
Hangisi dillense kanıyordun.
Şiirlerle yanıyordun.
Çok saygımla Şairim.
İyi yıllar.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum.
Hayatın ve eski yılın yükü bayağı ağırmış hani bu bağlamda İnşallah yeni yılda yükümüz hafifler ve sevgimiz çoğalır da çoğalır.
İklimlerden ilkbahar hatta doğmamış bir bebek gibi beklemedeyiz ve de kulağımız kapıda gözümüz saatte.
Bir avuntu mu yoksa bu coşku?
İyi de umutsuz yaşayamaz insan...
Tüm olumsuzlukların dünde kaldığı bir yıl dilerim.
Güzel ülkem ve tüm dünya huzurla sağlıkla barışla mutlulukla dolu nice yarınlara coşku ile yelken açsın...
İyi yıllar diliyorum değerli üstadım.
İçten selam saygımla
Ruhunuz dinç, gönlünüz neşeli ve kötülere, kötülüklere inat, kalbiniz hep sevgi ile yaşasın kaleminiz daim olsun hocam tebrikler yine bize severek, keyif alarak güzel yazınızı okuttunuz. Teşekkür ederim saygılarımla!
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim ilk olarak.
Hayatın gerçek yüzünü yeni yeni görüyorum ve güvendiğim insanların iç yüzünü.
Zorluklar bizi asla yıldırmayacak illa ki direnip sayımız da artıp azınlık olan varlığımızı büyüteceğiz...
Doğru tektir.
Bizi yaşatan değerler ve gerçekler ve iman gücümüz bu bağlamda yola devam illa ki Allah ın izniyel
Sağ olun var olun değerli şairim
Asıl ben teşekkür ederim ve de.
İçten selam saygımla