- 296 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
AİLEYE VEDA
Fuat ve Fırat hayata beş dakika arayla gelmiş ikiz kardeşlerdi.İkisi de sarışın ve mavi gözlüydü.Birbirlerine benzemekle beraber Fuat’ın boyu kardeşine kıyasla daha kısaydı.Karakter olarak Fuat daha girişken,hareketli,arkadaş çevresi geniş ve ufak olaylardan mutlu olabilen birisiydi.Fırat ise içe dönük,melankolik ve arkadaş çevresi çok olmayan bir yapıya sahipti. İki kardeş de çok iyi anlaşır,birbirlerinin her derdine,sevincine ortak olurdu.Annesi ve babası haricinde tüm akrabaları da bu saygılı ve dürüst kardeşleri severdi.Herkes tarafından sevilen bu gençlerin maddiyat haricinde sorunu da yoktu.
Yüzlerinin benzerliği haricinde tek benzer yanları hayalleriydi.İkisinin hayali de üniversiteyi kazanıp okumak ve iyi yerlere gelmekti.Okullarında başarılı ve öğretmenleri tarafından da sevilen öğrencilerdi.Liseden sonra üniversiteyi kazanacağına herkes inanıyordu.Bir sorun vardı ki aileleri maddi açıdan zayıftı.İki kardeş okul haricinde günlük işlerde çalışıyor ve okul paralarını karşılamaya çabalıyorlardı.Ancak bu çalışmaları yeterli gelmiyordu.Fuat liseyi bitirdikleri yaz bir fotoğrafçıda üç aylığına çalışmaya başladı.Fırat ise bir eczanede üç aylığına işe girdi.Eskisine oranla ikisi de daha iyi kazanıyorlardı.Çalıştıkları yer bir ilçeydi.Onlar ise uzak bir köyde oturuyorlardı.Öğle yemeklerini iş yerlerinden yemekteydiler.Doğum günlerinde bir değişiklik yapan iki kardeş bir pastanede buluşup doğum günlerini kutlamaya gittiler.O gün hayatlarında ilk kez doğum günlerini kutladılar. İki kardeş birbirlerine hediye almışlardı. İkisi de kitap okumayı çok sevdikleri için birbirlerine kitap almayı uygun gördüler.Akşama eve giderken ise anne ve babalarına küçük bir yaş pasta almışlardı.Akşama eve gittiklerinde huzurlu bir günün akşamını güzel geçirdiler.
Doğum günlerinden iki gün sonra ikisinin de hayatlarının dönüm noktasıydı.Üniversite sonuçları açıklanacaktı.O iki günü heyecanla geçirdiler.Fuat avukat,Fırat doktor olmak istiyordu.Sonunda o gün geldi ve istedikleri okulları kazandılar.Okul kayıtları ve kitap paraları çok gelmişti.Biriktirdikleri para azdı.Aynı okulun farklı bölümlerini kazanan kardeşlere bir seferliğine borç olarak teyzeleri ve amcaları yardım etti ve ihtiyaçlarını karşıladılar.Teyze ve amcaların da onlar gibi durumları çok iyi değildi.Biriktirdikleri az parayı çok sevdikleri iki yeğenlerine ancak borç olarak verebilmişlerdi.Zaten onlar da borç olarak kabul ettiler.
Ancak bir sorun vardı ki yurt ile okul arası çok uzaktı.Yakın yurt çıkmamış,uzak yurda da dolmuş parası çok geliyordu.Ders çalışacak zaman bulamamaya başladılar.Yurtta aynı odada değillerdi.İkisinin de yurt odaları altı kişilik üç ranzadan, üç masa,dolap ve sandalyeden ibaretti.Burada kalabalık olmanın da verdiği sorunlar çıkmaya başlayınca derslerine konsantre olamadılar. Uzak olan okul da sorundu.Ailelerinin gönderdiği para çok azdı.Burs paraları yol parasına ancak yetiyordu.Çoğu günler aç kalıyorlar ve bu da onları güçsüz yapıyordu.Okudukları bölümler de zordu.Para sorununu çözmek için yarı zamanlı çalışmaya başlayan iki kardeş derslerinden kopmaya ilk sınavlardan zayıf almaya başladılar.Bu sorunlara çözüm ararken yapmaları gerekenin okulları dondurup memleketlerine dönmek olduğuna karar verdiler.
Evlerine geldiklerinde mahcup,üzgün,hayal kırıklığından ibarettiler.Ailelerine güçlü görünmeye çalışsalar da üzgündüler. Anne babaları da destek olmaya çabaladılar. Evde iki gün kaldıktan sonra iş armaya başladılar.Tabii komşuların yarım ağız üzüntülü konuşmalarının ardında sevindiklerinin ve dedikodu yaptıklarının da farkındaydılar.
Yine aynı eczanede çalışmaya başlayan Fırat ve avukat yanında çalışmaya başlayan Fuat kısa zamanda morallerine kavuştular.Hem para biriktiriyor hem de ailelerine yardım ediyorlardı.Anneleri temizliğe gidiyor,babaları bir markette meyve,sebze reyonunda çalışıyordu.Durumlarını toparlamaya başlamışlardı ancak yeterli değildi.iki kardeş bir sene daha okullarını dondurdular.İki sene sonra para biriktirmiş ve daha dinç olarak okullarına başladılar.
Hayatları düzene girmiş,okul masraflarını,dolmuş,yeme içme paralarını halletmişlerdi.Hayalleri için çalışıyorlardı. Fuat dört sene sonra mezun oldu.Okulu bitirince annesinin temizliğe gittiği zengin bir hanımın tanıdığının hukuk bürosunda işe başladı.Kardeşine okulu bitiresiye kadar da yardım etti.Bütün aile birlikle,sevgiyle ve huzurla hayatlarını geçiriyorlardı.Fuat okulu bitirince annesini temizlik işine göndermedi.Artık geçimleri iyi gidiyordu.
Fırat’ta okulu bitirmiş işe başlamıştı.Hepsi aynı evde huzurla yaşıyorlardı. Yine huzurla kahvaltı yapıp,şakalaşıp gülerek güzel bir sabah geçirdiler.Anneleri Şükriye evlatlarını ve kocasını kucaklayarak uğurladı.O gün içlerinde ayrı bir huzur ve durduramadıkları bir yaşama isteği vardı.
Şükriye sofrayı kaldırıp mutfağı temizledi.Camları silmeye başlamadan telefonu çalmaya başladı.Kocası Şükrü o gün izin verdiklerini birkaç işini halledip eve geleceğini söyledi.Bir şey lazım olup olmadığını sordu.İşlerini halledip eve gitmek için arabayı eve çevirdi.Aynı anda bir dava için adliyede olan Fuat bu mahkemenin iyi geçeceğini düşünüyordu.Ancak zor bir dava olacağını karşı taraf mahkeme öncesi müvekkili ve kendisine sözle sataşınca anladı.Aynı anda Fırat’ta muayene için hastanede odasında sırasını kaçırıp sonradan odaya girmeye çalışan bir hasta yakınıyla tartışıyordu. Neyse ki sonunda hasta ve yakını gitti.
Saat on yirmi üçte camları silmeye başlayan Şükriye camdan ayağı kayıp içeriye koltuğun kenarına başını çarptı.Şükrü ise aynı anda arabada nefesi daralmaya,bulantıyla kusmaya,soğuk terler basmaya,göğüs kafesinde ağrı hissetti.Işıklarda kırmızıda bekliyordu.Fuat mahkeme sonrası müvekkili ve karşı tarafın çatışmasında göğsünden vuruldu.Çevredekiler ambülansı aradılar ve kardeşinin hastanesine gitmek için yola çıktı.Fırat ise bir saat önce tartıştığı hasta yakınının odaya aniden girip ateş etmesiyle kafasından yaralandı.
Şükriye beyin kanaması,Şükrü kalp krizinden olduğu yerde hayatını kaybetti.Fuat ambulansta ve Fırat muayene odasında ölüme gitti.
Bunlar hep aynı anda oldu.Sevgi dolu aile birbirlerinin acısını yaşamadılar.Fakat iki başarılı gencin acısı tüm ülkede yaşandı ve kınandı.Bu hayatı zorluklarla geçiren aileyi tüm sevdikleri sevgiyle uğurladı.
ÇİĞDEM KARAİSMAİLOĞLU
ARALIK/2022
YORUMLAR
özlemiştim arkadaşımın kalemini
sevgimlesin
yüreğin dert görmesin canım arkadaşım
Çiğdem Karaismailoğlu
Sevgimlesin canım...