ALMANYA DAKİ TÜRK GÖÇÜ 13
Yabancılar Dönemi
23 Kasım 1973 - 26 Eylül 1978
Almanya İkinci Vatan.
Yabancıların Geri Dönmesi Umudu,Entegrasyon-Asimilasyon
1973’de OPEC ülkelerinin petrol satmama kararı Batı’da ekonomik krize yol açtı.
Bu nedenle Aurupa Toplulğu’na üye olmayan ülkelerden işgücü getirilmesi durduruldu.
Bu kadara karşı yabancı işçiler ülkelerine dönmek yerine kendi ailelerini getirmeyegetirmeye başladılar .
Özelikle Almanya’da bir yandan işgücü alımı yasaklanırken öte yandan aile birle-şimine anlayış gösteriliyor du.
Bu aile birleşimi Yabancıların Almanya’yı ikinci vatan olarak görmelerine neden oldu .
Almanya işgücü alımını durdurma kararıyla istediği sonucu elde edemedi.( Yabancıların azalması Umudu )
Bu dönemde "Yabancı İşçilerin Çalışması " konusu yeni bir aşamaya geldi.
Ekonomik krizlerden önce yabancı işçilerin ülkeye yaptıkları faydalar anılırken ( örneğin yabancı çalışan-ların) eğitimine para harcamadığı halde, emeklilik, işsizlik ve hastalık sigortalarına y abancıların çokça para ödemeleri ve verdikleri yüksek vergiler gibi ), Ekonomik krizlerde ise tersine yabancı işçilerin ülke ekonomisine zararları konuşulur oldu (örneğin daha fazla eve,eğitime ve ana okuluna ihtiyaç olduğu,yabancı işçilerin kendi ülkelerine para göndermeleri gibi ).
Siyasilerin Umudu Yabancıların kendi ülkele-rine Dönmesi veya Almanya’ya entegre ( ! ) yani asimile olması iken,yabancıların sayısı dört milyon olarak kaldı.
23 Kasım 19973 Avrupa topluluğu’na üye olmayan ülkelerden işgücü alımı durduruldu. Hükumet sözcüsü Grüneşald: "Dün kabinede alınan kararla Çalışma Bakanı Arend,Federel İş ve İşçi Bulma Kurumu’na direktif vererek AT’ye üye olmayan ülkelerden işçi alımını durdurmuştur"dedi.(Almanya’da Türk işçilerin sayısı 910.000 kişi. )
YORUMLAR
yön
yön
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım güzel bir şiir tebrik ederim...
Saygı ve selamlarımla
yön
Kıymetli zamanını ayırdınız sayfama değer verdiniz ren kastınız sevgiler saygılar selamlar yolluyorum
Makalenizi ilgi ile okudum hocam.
Devamını bekliyorum.
Selam saygılarımla
yön
Kıymetli zamanını ayırdınız sayfama değer verdiniz ren kastınız sevgiler saygılar selamlar yolluyorum