- 308 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kimbilir nerelerdeyiz?
KAYBOLMUŞLAR!..
Ne zaman yola çıktık ne zamandan beri bu sonsuzlukta yol alıyoruz,ana bilgisayarda kayıtlı olan bilgiler olmasa bunu bilmemiz mümkün değil..
Ben diyeyim dört yüz yıl, siz deyin bilmem kaç yüz yıl... İnanınki tam olarak bilmemiz mümkün değil. Neden diye sorarsanız?
Şöyle izah edebileceğimi sanıyorum:
Bir zaman dünyadan diğer gezegenlerde hayati araştırmak için o zamanın imkanlarıyla büyük bir uzay gemisi hazırlamışlar.Bu uzay gemisi sadece bir ülke ile sınırlı kalmamış ABD,Rusya , Çin,Almanya, İngiltere, Kanada ve Türkiye nin de dahil olduğu pek çok ülkenin bir araya gelmesiyle yıllar süren çalışmalar sonunda uzayda uzun yıllar yol alabilecek bir uzay gemisi yapmayı başarmışlar.
Uzay gemisi tamamlanacağına yakin, bir çok ülkeden binlerce müracaatlar arasından secilen,üremeye engeli olmayan , herhangi bir genetik hastalığı bulunmayan,sağlıklı ve IQ su yüksek , bir erkek ve bir kadından oluşan çiftleri,çok iyi bir eğitimden geçirildikten sonra uzayda çok uzun bir yolculuğa hazırlamışlar. Her şey tamamlandığında bunlar uzay gemisi ile uzayda yeni yaşam olan yerler aramak üzere dünyadan yola çıkmışlar.
Yola çıkmadan önce geminin ana bilgisayarına: neden bu yolculuğa başlandığı,kimlerin bu yolculukta baştan yer aldığı gibi dünyamızla ilgili hayati önemi olan bir çok bilgiyi yüklemişler. Gemide bulunan çiftler arasında uzay bilimcisi ,Fizikçi,Doktor,Bilgisayar uzmanı ,Arkeolog, genetik bilim uzmanı gibi bu yolculukta kendilerine ve kendilerinden sonra geleceklere yardım edebilecek hemen hemen her bilim dalından önde gelen bilim insanları varmış.
Bu uzay gemisi yolculuğu sırasında dünyayla ilişki kurabilmek amacıyla yolculuklarının belli yerlerinde uzaya haberleşme uyduları bırakmışlar.Daha sonra bu haberleşme uyduları ana gemide üretilmeye başlanmış.Bir zaman dünyayla ancak bu şekilde iletişim kurabileceklerine inanıyorlarmış. Bir zaman öylede olmuş.Bunun ilkini güneş sisteminden çıkmadan hemen önce kendilerince uygun yere bırakmışlar.
Uzayda yolculukları sırasında uzay gemilerinin depolarında uzun zaman yetebilecek kadar alet edevat,yedek parça ve gerektiğinde kendilerinin de üretebileceği hangarlar varmış.
Yemek işini günlük olarak iki öğünde alınan besin haplarıyla yapıyorlarmış. Zamanla bazı yiyeceklerini ana gemide hazırlanan seralarda ,dünyadan yola çıkarken yanlarına aldıkları tohumlarla,kimyasal bir sıvı içinde üretim yapıyorlarmış.Yine ana bilgisayardaki bilgilerden öğrendiğimize göre, ana gemiye bağlı olarak,ana geminin etrafında ,uzayda rastladıkları gezegenlere gidip araştırma yapmak için uzay gemileri de varmış.Hala da uzayda araştırma yapmak için aynı gemileri kullanıyoruz.
Geminin enerji işini ise güneş enerjisi gibi uzayda ışık saçan yıldızlardan temin ediyorlarmış. Herhangi bir durumda da kendi enerjilerini o zamanın tekniklerine göre geminin dışına depolanan Uranyum la çalışan üniteden elde ediyorlarmış.
Hiç bir sıvıyı heba etmiyorlarmış. Vücutlarından çıkan her türlü sıvıyı tekrar kullanabilecek hale getirebiliyorlarmış. Şimdi bizde aynı şeyleri yapıyoruz. Bazen değişiklik yapmamız gerektiğinde bilim kurulumuz buna karar verdikten sonra uygulamaya geçiliyor.
Ben size bunları anlatırken hep mış...mış...diye anlatıyorum,çünkü bende bu bilgileri gemideki bulunan ana bilgisayardan öğreniyorum.
Şu anda neredeyiz,nereye doğru gidiyoruz bilmiyoruz...Tek yaptığımız her hangi bir yıldıza çarpmamak ve bir kara deliğe düşmemek...
Ben ve şu anda uzay gemisinde bulunanlar , ilk yolculuğa başlayan atalarımıza fiziksel olarak artık hiç benzemiyoruz. İlk atalarımıza göre zaman içinde kollarımızda,kulaklarımızda , ayaklarımızda ve vucüdumuzun birçok organlarında değişime uğradığımız anlaşılıyor. Bilim kurulunun raporunda, uzayda yer çekimi olmadığından bu doğalmış.
Bu arada şunu da belirtmem gerekiyor: bu yolculuk sırasında yapılan evliliklerde kalınan hamileliklerde geminin tıp kurulu toplanarak gemideki eşleşmeye uygun olarak kız veya erkek olup olmayacağına karar veriyorlarmış. Burada önemli olan ne kadar kız varsa ona eşit erkek olmasını sağlamak. Halende bu kural uygulanmaktadır. Amaç gemide olması gerekenden fazla nüfusun önüne geçmek.
Ölenler, gerekli işlemlerden sonra uzay boşluğuna bırakılıyor.
Her yeni nesil yetiştirilirken ileride gerekli olabilecek işler göz önüne alınarak bilim kurulunun kararına göre kimin hangi bilim dalında yetiştirileceğine karar veriliyor.
Güneş sistemimizden çıkmadan son sınıra yakın dünyaya gönderilen mesajların gidip gelmesi çok uzun zaman alıyormuş. Şimdilerde uzaya kaç haberleşme uydusu bırakıldığını bilmiyoruz ama dünyayla haberleşmemiz çok ama çok uzun yıllar alıyor. Hala gemimizde haberleşme uyduları yapılıyor ve uygun yerlerde uzaya bırakılıyor. Haberleşmek amacıyla uzaya bıraktığımız uydular birbirleri arasında istasyon görevi olarak kullanarak sesimizi dünyaya ulaştırmayı umuyoruz. Şu anda biz dünyaya bir mesaj göndersek bizi anlayacaklarını sanmadığımız gibi onların mesajları da bize ulaşsa bizimde o mesajı anlayacağımızı sanmıyorum. Bizden bir kaç kuşak önceki atalarımızın dünyaya gönderdikleri mesajların hala dönüşünün olmadığını biliyoruz. Eğer dünyadan bizim mesajlara cevap gelmesi halinde bilgisayardan uyarı alacağız. Yine ana bilgisayardan öğrendiğimize göre artık dünyayla bağlantı kurabilmemiz pek mümkün görünmüyormuş. Dünyada üretilen çok kuvvetli teleskoplarla yıldızların engellemediği zamanlarda bizi gözlemleyebiliyorlarmış. Ama daha bizimle normal iletişime geçebilmek içi n yeni bir yol bulamamışlar.
Uzayda ki kara delikler nasıl ışığı içlerine çekip yok ediyorlarsa ses dalgalarını da emebiliyorlarmış. Yani sizin anlayacağınız gibi söylemem gerekiyorsa,artık bizim geri dönmemiz mümkün değil. Sonsuz uzayda her hangi bir uzay cismine çarpmadığımız ve de bir kara delik vasıtasıyla içeri çekilmediğimiz takdirde yaşanacak yıldız buluncaya kadar üreyen nesillerimiz uzay boşluğunda yolumuza devam edeceğiz.
Yine ana bilgisayardan öğrendiğimize göre,atalarımız uzayda yolculukları sırasında rastladıkları bazı yıldızlara araştırma gemilerimizle keşif gezisi yapmışlar. Bu gezilerinde çok önemli bilgiler ve bazı materyallerle dönmüşler. Bunlar geminin laboratuvarlarında incelenmiş,bazılarından da yolculuğumuz boyunca faydalanılmış.
Biz artık, ilk yola çıkanlarla daha sonraki nesilleri ana bilgisayarda ki verilerden görüyor ve öğreniyoruz.
Bizi uzayda yolculuğa çıkaran gemimizin ilk mürettebatı tespit edilirken uzay gemisine alınan mürettebatların arasında , uzaylılar tarafından çok uzun yıllar önce dünyaya bırakılan çiftlerden de uzaylı soyundan gelen bir erkek ve bir kadının olduğu ana bilgisayarda kayıtlı olduğu halde bunların kim olduğuna dair gemimizin ana bilgisayarında bir kayıt yok. Zaten artık bunların kim veya kimlerin olduğunun bizim için hiç önemi de yok .
Bu çok uzun yıllar süren uzay yolculuğumuzda uzayda bir canlıya rastlayıp rastlamadığımız sorulabilir. Gemimizin ana bilgisayarı her şeyi ilk günden beri kayıt altına alıyor. Ana bilgisayar odasında bulunan dijital veriler çok sıkı korunan çelik dolaplarda titizlikle saklanıyor.
Bunlara ancak birkaç kişinin bakmasına izin veriliyor. Bunlardan biride benim. Eğer bir gün yaşanacak bir yıldız bulunursa geçmişe dönük bilgilerin lazım olabileceği, ileri ki nesillerin bilgilendirilmesi yapılabilecek.
Gemide artık zaman kavramı yok. Dünyaya göre hangi gün deyiz,saat kaç bunları tam olarak bilmemiz mümkün değil. Zaten bunlara da bu sonsuzlukta gerek yok.
Kamil ERBİL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.