- 351 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Tarih ve Sosyoloji
Tarih ve Sosyoloji
Toplumlarda sosyal ve siyasal öyle olaylar olmuş ve olmaktadır ki asırlar geçmiş
olsa da acısı unutulmaz tahribatı düzeltilemez kahramanı (aktör) da unutulmaz.
İşte Neron Hitler akla ilk gelenler
Yine öyle olaylar yaşanmıştır ki toplum bir yandan hak hukuk adalet bilim sanat
alanlarından gelişirken bir yandan eski düzenin devamını isteyen (yararlanan)
direnmekte olan olacaktır. Yani toplumlar yeniye gebedir. doğum sancısı çekerler.
Bu oluşum yeni bir doğumun yani yeninin habercisidir. Yeni oluşum ile eskinin
devamında direnen arasındaki mücadele sosyolojik sınıfsal (sınıflar arası ) savaşların nedenidir.
Tarihi yaratan da budur, bu çelişkidir.
Yeni oluşumu hazırlayan .’ Ağacın kurdu kendi içindedir’ derler.
Bu sosyal toplumların devinme değişim süreci olup sonsuza değin devam eder.
İlgili sözlüğünde bu sürekli değişime diyalektik diyorlar. Evrimleşme yavaş yavaş değişimdir.
Devrim olgunlaşan evrimleşmenin bir noktadan sonra iç ve dış etkilerle değişimin
gerçekleşmesi haldir devrim. elik gelişimledr nitelik değişimi hazırlar.
Bunun en canlı en çarpıcı örnekleri bir çok kavimlerden oluşan imparatorlukların bölünmeleridir.
İşte Roma Selçuklu Osmanlı daha nice nicesi sayılabilir.
15. 12. 2022
***
YORUMLAR
Ertürk Mustafa
' neresinden tutsak elimizde kalıyor ' ortamında bu kadarını yazmak bile yürek istiyor günümüzde. Örneğin imparatorluk enkazından T.C. çıkışı söylemek isteyip de söyleyemediğim DEVRİM denen sosyolojik değişimin en güzel en canlı en gerçekçi örnektir. Siz de bunu demek istemiş olmalısınız.Neyse!
Yorumunuz için teşekkürler