Almanya'daki Türk Göçü Devamı /03
1961 yılında Federel Almanya ile Türkiye arasında yapılan anlaşmadan sonra Türkiye’de Almanya’ya Türk işçileri gelmeye başlamıştır .
Hem gelen işçiler hem de Almalar Karşılıklı olarak Türklerin geri döneceğini düşünmüşlerdir.
Bu anlayış göçün başladığı günden itibaren var olan sorunların çözümü bir yana,her gün bu sorunları artmasına neden olmuştur. Bu gün Almanya’da yaşayan Türklerin büyük bir bölümü burada kalmaya karar vermiş ve üçüncü nesil de burada yaşamakta ve artık her geçen gün toplumunu bir parça haline gelmektedir.
Rheine de bulunan üç dernek Türk Okul Aile Birliği Kültür ve sipor Derneği, DİTİB-Türk İslam Kültür Birliği, İslam Kültür merkezi bir araya gelerek Dursun Ceylan koordinatörlüğünde Rheine’de birlikte yaşadığımız topluma daha güzel ilişkiler içerisine girenbilmek amacıyla çalışmalar yapmış ve sonuçta bu proje ortaya çıkmıştır.
Bundan sonra bu güne kadar olan ilişkilerimizin daha iyi ve sorunlarımızı n daha kolay dile getirilmesi için en azından yerel yönetimlerde seçme ve seçilme hakkı verilmesinin çok faydalı olacağına inanmaktayiz.
Bu projenin gerçekleşmesinde katkıları bulunan bütün kişi,kurum ve kuruluşlara teşekkür eder, bundan sonra da ilişkilerimizin daha yakından olmasını dileriz.
Haziran 1998 Yönetim kurulu Rheine Türk Okul Aile Birliği Kültür ve sipor Derneği
DİTİB-Türk İslam Kültür Birliği Rheine İslam Kültür Merkezi Rheine.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.