- 180 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Her şey ekmelleşmemiz için...
Her şey ekmelleşmemiz için...
Şeytan da gerekli ekmelleşmemiz için şeytan da darlıkla imtihan da şart bollukla imtihan da şart..
Zıtlar ekmelleşmemiz için...
Ateist fabrika hatası der kör doğan çocuk için...beyni eksik denklemli çünkü...
Güzellik çirkinlik yuvarlak dünyada var ahirette yok...dünya boşuna mı yuvarlak çirkinlikte ekmelliğe hadim güzellik de şirk de müşrik de...kuş iki kanatlı...kimi kitabını soldan kimi sağdan alacak" ölüm de ölecek"yönler de ölecek...fani yani...Fabrika hatası dedikleri cennete girecek ateistin ama ateis cehenneme...
Her huydan insan öğretmen oldu bize...
Kiminden sabrı,
Kiminden sadakati,
Kiminden vefayı,
Kiminden riyayı,
Kiminden sevgiyi,
Kiminden sahteliği, öğrendik
Her cinten hal öğretmen oldu bize...
Hz Ömer adildi..hz Ebu bekir sıddıktı...yıldız ışık saçar taş düşürür bazende taşla çin seddi yapılır el-Hafız sıfatının sudurudur taş...nükler cami korur...nüklerin yoksa yık camilerimi demiş olursun...düşmanlarına.
Zıt haller de öğretmen oldu...
Evet...zani öğretmen oldu ...hakkettiğini yaşadı çünkü...ve zinadan kaçtık...onun başına gelen gelmesin bizim de başımıza diye...gereksik eylem hal fikir duygu izin alamazdı ekmel olan Allahtan eğer ekmelliğe hizmetçi olmasa...asiliği seçtiysen tevbe et...diye.
Her şey ekmelleşmemiz için...
Çöl olmasaydı suyun kıymetini anlayamazdık...şükretmezdik...şükretmek ekmelliktir...sabırlı olmak da erdemdir ekmelliktir ."Beterin beteri var"denilmiş...
Her şey ekmelleşmemiz için...
Kimimiz zengin kimimiz fakir...ekmelliğe hizmetci .zekat diye bir ibadet olmazdı...Allaha yakınlaşma yoludur zekat...iptir zekat sarıl ve yakınlaş Allaha...
"Herkes okusa koyunlara çoban bulunmaz" denilir...kusur sandıklarımız kusur değil şer sandıklarımız şer değil ekmelleşmemiz için hepsi...rusyada gaz var tahıl var...Avrupa muhtaç...bu barışa ekmelliğe vesile oluyor işte...çocuk babaya muhtaç değilse bütünlük hayal olurdu...kuşlar bile göç ederken birlik olurlar...muhtaçlık kötü deme...ekmelliğe hizmetçi ...değilse ekmel olan eksikliğe muhtaçlığa izin vermezdi...Hakim sıfatı okunuyor zıtlıklarda...zıtlar El_Hakim olan var diye haykırıyor işte...
Hakimsin Allahım ...Her şey ekmelleşmemiz için...
Ekmelsin Allahım herşey ekmelleşmemiz için...
Her şey ekmel için ve ekmelleşmemiz için...güneşin yüzlerce hikmeti ve hizmeti vardır, ancak -ısıtmak, ışık vermek, hayatı sağlamak gibi- insana bakan yönü de var...herşey hz Ademe secdeli...Allah bu görevi verdi bu emri vermiş...Allaha bakan kulluk yönü de var güneşin...ve her yaradılanın...Ekmel için görevlidir her şey.Kuldur yani her şey Allaha kul..kulluk içindir herşey...Allaha ama hz ademe de secdelidir...Allaha kulluk bu da...şeytana asi denildi hz Ademe secde etmedi diye.Yaratılanın imamı hz Peygamberimiz.Allah ilk onun nurunu yarattı...
Zübde-i alemdir insan...çekirdektir yani...“Güneşi, ayı, denizi, yeri emrinize verdim / sizin hizmetiniz için yarattım.”
Ekmelsin Allahım herşey ekmelleşmemiz için...
Herkes bilinsin ya da bilinmesin, kendi üzerine düşen görevini yaparsa ortada problem kalmaz. Biz inanırız ki herkes ve her şey esasında bir iş için yaratılmıştır. Her şey de bir düzen içindedir.Ekmelleşmeden kaçıldığı zaman problemler oluşur...uluslar arasında da problemlerin oluşması ekmeli aramamız için...ekmelleşmemiz için ...işte çok ülkede nükler var...yok mu edelim dünyamızı yoksa ekmelleşelim mi...
Ekmelsin Allahım herşey ekmelleşmemiz için...
Allahın ekmelliği her şeyi kuşatmış...ilmi ekmel rahmandır acıması ekmel adaleti ekmel...ekmelleşmekten başka çaremiz yok...ekmelleşmeyen zarardadır..dünyada da ahirette de...şehadet ekmelliği seçmektir...
Hiçliğini anladığın zaman ekmelsin...kulsun...Allahın ekmelliğini anladığın ölçüde ekmelleşirsin takva sahibi olursun Kul olursun...
Yüce Allah sınırlısın hiçsin her esmadan payın az dedi insana...
“Size ilimden ancak az bir nasîb verildi.”(İsra/85)İlmin kadar ekmelleşirsin ekmel tefsirden ekmel tecrübeden ekmel akıldan nasibin kadar marifetin kadar ekmelleşirsin ...ekmelleştiğin kadar kulluktan haz alırsın...Adam şükretmiyor...Balık sudan çıkınca suyun kıymetini anlar...balık beyinli olmayalım...şükürsüz nanakör insan ekmelleşmemiştir...kainat ağacının meyvesi dalında çürümüştür...
Her şey ekmelleşmemiz için...yarış bu...Kulluk bu...kul olmak bu...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.