- 1788 Okunma
- 17 Yorum
- 15 Beğeni
Susmak Sonsuza Kadar
En son gönderdiğin mektubu okuduğum an öylece kalakaldım.
‘‘Neden?’’ ile başlayan sorularıma mâni olan küçüklüğüme, ömrüm boyunca silinmeyecek dizlerimdeki yara izlerine, ufacık ve savunmasız omuzlarıma, başlangıç mayama döndüm
Hayallerimin başköşesine oturttuğum insanın, başka bir insanla birlikte yaşadığını öğrenmenin incinmişliğini kabullenmeye yanaşmayan duygularıma anlat bunu anlatabilirsen. Anlatamazsın.
Şimdi, en çok hangi yemeği yemekten keyfi alıyorsun.
Ben, senin ne renk pijama giydiğini henüz bilmiyordum. Hangi rengi üzerine yakıştırdığını da.
Evde dolaşırken benim gibi şarkı söylüyor musun?
Ya da pencereni açıp gökyüzünü olanca gücünle kucaklamak istiyor muydun?
Gözlerimin önünden geçirdiğim ellerine bakmayı bıraktım.
Burkulmuş yüreğimin en vurucu silahıdır ellerin.
Sızılarımla birlikte vücudumu saran acıyla için için ağlarken yan odada buldum kendimi. Ahh! Nasıl dayansın ki yürek? Zaman başkasına yar olur mu? Zaman başkasına yar olurken ben, bana diyar olur muyum?
Şu dilsiz merhametli yüreğim yaşadığım şehrin kötü kalpli insanları tarafından ne çok acılara maruz kaldı. Bu acılar içinde birbirimizle karşılaştık.
“İyileştireceğim” diyen sesine doğru güvenle yürüdüm. Yürüdükçe macera ve aşk dolu bir filmin en güzel sahnesine perde çekilmesi misali benden uzaklaştığını gördüm, güvenim sarsıldı, yer yarıldı, girdaba düştüm.
Kıskaca kilitlenmiştim sanki. Seni tanımak, içimi anlatmak yerine hiç beklemediğim anda ‘‘ben evlendim’’ diyerek çıktın karşıma.
Biliyor musun, kimsesiz çocuklar yurduna gidip biri kız diğeri oğlan çocuğunu nasıl beraber evlat edinebiliriz diye araştırıyordum o sırada.
Yıkılan çarmığa gerilmiş hayallerimin enkazında tokat üstüne tokatlarını yedim.
O masumane yüreğim, o dipdiri heyecanımı yitirip, bastırdığım öfkeme tanık oldu, bense asi.
Her gece benim sana açamayıp “hoş geldin” diyemediğim kapıdan, eşinin açtığı evine giriyorsun.
Ya ben, soğuktan donmamak için kabana sarılıp şehrin karanlıklarında yalnız başıma yürüyorum.
Ve, hiç kimseye anlatmayıp kurduğumuz tüm halellerime kurşun sıkarak öldürüp öldürüp diriltip yeniden öldürüyorum.
Koynumdan haince söküp aldığın hayatımı kıymetsizleştirmeden ‘‘neden?’’ ile başlayan sorularıma mâni olarak, artık hiçbir şey söyleme n’olursun.
Sen ve ben susalım ebediyete kadar.
Susalım...
Ümmühan YILDIZ
YORUMLAR
Susmak...
Ne çok susku ne çok da isyanın ibaresi.
İyi ki varsınız sevgili Ümmühan.
Sevgimle gönül dostum
Ümmühan Yıldız
Sevgilerimle selamlar🌺☕️
Ümmühan Yıldız
teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Susmak hiçbir yere sığmaz Ümmühan. İncinsem de incitmem diyen karakterini iş hayatında çok kez tanıklık ettim. Küçücük göğsüne büyük mücadeleleri sığdıran anaçlığını gördüm.
Yazını okuyorum sayfalar dolusu kitap okusam bu kadar etkiyi bırakamazdı. Yukarıdan aşağıya aşağıdan yukarıya doğru çıkan tek sayfa romanında erkekler olarak kalplerimizin kadınlar dibi duygulu olmadığını betona benzediğimizi anlattın.
Bu günden sonra bahtın açık olsun kardeşim.
Günaydın mutlu huzurlu sevgi dolu barış dolu aydınlık günler dileğiyle selam saygı ve en masum sevgilerle
Ümmühan Yıldız
Günaydın yaşamaktan yorulmayan hayat…
Yazı dili her zamanki gibi mükemmel...Ancak içerik resmen ipin ucunda sallıyor insanı, ilmeği boynuna geçirip son anda kurtarıp da "ben kurtardım" diyen insanlara bakar gibi bakıp kalıyorsun yazının sonunda ekrana...
Acıları gömdükçe, sustukça bitti sanırız ama onlar bir iceberg gibi, bir yanardağ patlaması gibi olmadık zamanlarda yüzeye çıkar Ümmühan Hanımcığım...Deşip, kanattıkça, yüzleştikçe bir nebze hafifliyor insan...
İnsan ümit verip gidip evlenmek...Bunu gencecik bir kızımıza da yapmıştı biri de o kız affetti ben affedemedim hala o kişiyi....Güvenmediğim insanla konuşmamak gibi bir huyum var :)
Ya evlat edinmek isteyen yüreğinizin güzelliğine ne demeli? İki kez kırılmış olmalı ....
Böyle insanlar var mı? Var...Ama olmaz olsunlar....
Günümün yazısı, yüreğim acıyla sızladı...
Ümmühan Yıldız
Yıllarca karşı komşumun yaz-kış demeden beyaz atletliye yalnız başına gökyüzüne bakarak sigara içişine tanıklık ettim.
Seyir benim seyrimdi, yalnız ve acılı bir yüreğin suskun ağırlaşması onundu.
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla sevgiyle selamlar.
Susmak da zaman zaman çok şey anlatır belki bir kelime bir cümleden daha etkili olur yeri geldi mi... Susmak kimi zaman erdemdir, anlayabilirse eğer muhatapları... Kutlarım içtenlikle Ümmühan Hanım...
Ümmühan Yıldız
Gözyaşından sonra gülüşler gelecektir...
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla sevgiyle selamlar.
Ne zordu yokluğunda sensizlik içinde bitmeyen acılara kapıları açmak...
Üstadem dokunaklı hayatta yaşadığımız gönül kırıklıklarından bir tanesidir...Arzular hayaller tutkular tamamda gelmeyecek olani kapıda pencerede beklemek.😔
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık güzel ve manidar bir yazı olmuş...Tebrik ederim...
Saygı ve selamlarımla
Ümmühan Yıldız
Zıt İki Duygu
Öyle bir zaman gelir ki sükût
İhtilal darbeyle devrilir ezberinde
Bir fırça
Bir kalem
Tabloda kuru yapraklı iki ayrı ağaç
Suyun için (de) yanan harfler
Gölgelerin pervaneleri olsa
Ne tarumar ahşap iskele
Ne de sönük firuzeli gök mavisi
Kar taneleri eritsin yanık havayı
Yeşersin yosunlu ağaçlar
Kül ü kâl belenmiş ağır yükü
Bir fırça darbesi yıksın
Başka kıyılarda mı kaldı ırmak kuşları
Hani okşanınca yeşeren yeryüzü
Burkulur yağan yağmur
Fırtına olmaz kendi haline
Kapısının önünü süpürdüler
Pencereler paramparça
Ne gecenin sessizliği müebbed kalır
Ne yoldaki yabani otlar
Bağrı yanık toprak ekilmek ister
Tükenir insan ecrinde
Göğü terkeden kuşlar da
Yaşlansın yorgun kalan dün
Bugün toy bir gün olsun...
Ümmühan YILDIZ
Bu şiirimdeki gibi ‘‘Bugün toy bir gün’’ usanmadan beni bekleyen yepyeni umutlara doğru yürüyeceğim.
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla sevgiyle selamlar.
SELAMET99
Selam ve dua ile...🤲🤲🤲
Gökyüzünü kucaklayacak kadar gönlü ve kolları , kucağı büyük olan herkese selam olsun , yaşadığımız ömrün sevinci demek bu kutlarım bu harika ifadelerle yaşama sevincinizi saygılar
Ümmühan Yıldız
Bilmiyorum nereden hatırlıyorum, nereden kaldı aklıma; yaşam iç içe geçen döngüdür hem eskir hem de yeniler kendini.
Parmaklarım tutacak kirpiklerimi inatla o gökyüzünü kucaklamaya devam edeceğim.
Toprağın kocaman teşekkür ederim.
Saygılarımla sevgiyle selamlar.
Çifte selamınız başım üstüne.. Bu güzelnyazınız hakkında saatlerce yorum yapılabilir Diğer arkadaşların da yorumlarını okudum Hepsi doğru tespitler .. Herkese teşekkürler iyi akşamlar en çok da size👏
Ümmühan Yıldız
Teşekkür ederim
Saygılarımla sevgiyle selamlar.
kanayan aşk olunca susuyor insan,lise yıllarında bir kitap okumustum aslında okumaktan ziyade yaşadım sanki öyle etkilenmiştim keza sizin yazınızda da aynı hazzı aldım okadar etkili yani.mutluluğun kelebekleri dolaşiyor içinin içine sığmayışı ,sevgi yagmuruna tutulmuşcasına ıslandım diyebilirim,dahasıda var tabi sevdanın o sımsıkı tutan elleri ver bir anda buz kesmesiydi dünya, avaz avaz haykırmak neden niçinler ...kanayan aşk olunca susuyor insan sustum
başı sevda sonu ayrılık olsada cok güzeldi kaleminiz yüreğinize sağlık
Ümmühan Yıldız
İstanbul trafiğini yola çıkmadan önce ceplerime dolduruyorum. Yolda örtülerin gizleyemediği insanların yüzlerine bakıyorum. Kimi zaman umut doluyor içime çoğu zaman hüzün.
Vapurlarda, trenlerde, faytonlarda, yüzlerde keşke romantikliğin şiirselliğini dinleseydim
Dinleyemiyorum.
Ceplerime doldurduğum İstanbul trafiğini bitirdiğimde bedenimde günün yorgunluğu kalıyor.
Sevda’ işte o muhafaza edilen gizli köşelerinde saklar durur. Yorulmaz.
Sevgilerimi gönderiyorum
Devrimkaya~
İnsan sadece sevinince çocuklaşmaz üzülüp kırılınca daha da çok masum bir çocuk olur. Bir insanın içindeki çocuğa acımayan insanlara ben de acımıyorum.
Bir kadın olarak böyle bir duygu birebir yaşadığım söylenemez ama sizi çok iyi anlıyorum ve hemcinsimin yanında olmak istiyorum.
Duygularının çalınması hayattaki en acımasız hırsızlıktır ve maalesef günümüzde bu daha da artmaktadır.
Sevgili Ümmühan yazınız o kadar etkili ki bir şiir ya da bir kitap okur gibi okudum her ne kadar anlamaya çalışsakta yaşayan bilir ancak o duyguları.
Biz sadece yüreğimizle yüreğinizin yanında olabiliriz.
Şu da var ki acı çekmiş insanlar diğerlerinden daha güçlüdür ve sizin her şeyin altından kalkacak kadar güçlü olduğunuza inanıyorum.
Manevi destek ve sevgimle...
Ümmühan Yıldız
Kadınların en büyük korkuları atlatmaktan yana erkekleri değildir çevresindeki açgözlü kadınlardır.
Yuvaların dağılmasına sebep olan aslında kadının kendi cinsine yaptığı kötülüktür...
Bekarları geçtik, günümüzde evli kadınlar ve evli erkekleri Müge Anlı’ vs. vs dan izliyoruz.
Geleneklerimiz ananelerimiz sadakatimiz yerle yeksan.
Annem derdi ki; kadın istemedikten sonra erkek hiçbir şey yapamaz.
Ben bunu söyler buna inanırım.
Sevgilerimi gönderiyorum.
Bu duyguları çok iyi bilenlerdenim şairem. Dünyanın en acı, en acımasız işkencesidir, yüreğin başında hissedilen.
Yaşama hevesini söndürüp
insanın;
Öldürüp öldürüp dirilten..
Kimse mutlu olmaz ancak bu ayrılıkta.
İlahi adalet devreye girer.
Ne giden bahtiyar kalır gittiği yerde,
Ne de seyreden geriden
Abydr
Ağaçların efendisi tarafından 22.11.2022 18:47:50 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Annesini, babasını, eşini, çocuğunu kaybedenler hayattan kopmuyor.KOPMAMALI.
Her sonbaharın kış yürüyen ayazı varsa ayazından sonra da ilkbahar gelecek.
İnsanlar diyorum yalnız başına yavan çay içerken vanilya kokulu pastayı gördüğünde hayır diyebilir mi.
Acıyı bedenimizden uzak tutacak minnacık mucizelere inanırım.
Sevgilerimle selamlar.
Bu duyguları çok iyi bilenlerdenim şairem. Dünyanın en acı, en acımasız işkencesidir, yüreğin başında hissedilen.
Yaşama hevesini söndürüp
insanın;
Öldürüp öldürüp dirilten..
Kimse mutlu olmaz ancak bu ayrılıkta.
İlahi adalet devreye girer.
Ne giden bahtiyar kalır gittiği yerde,
Ne de sevilen.
Abydr
Ümmühan Yıldız
Yorum çift gelmişe o zaman çifte selamımız olsun
İyi akşamlar dilerim.
hırsızlığın büyüğü küçüğü olur mu?
Olur elbette ki...
insanların hayallerini yok ederek çalmaktır en büyük Hırsızlık.
Birinin mutsuzluğu üzerine bina inşa edilirse eğer o bina kalıcı olamaz,
orada ki hayat çürümüş bir kalıntıdır sadece değerli şair.
metanetli bir yazı, bir o kadar da anaç... ak duygularla yoğrulmuş
tertemiz gökyüzü berraklığıydı yazınız.
kutluyorum gönülden
tebrikler
sevgiler saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Gerçekler karşısında susmayan.
Benim hayallerim, ya da sizin hayalleriniz hep sevgiden yana oluşu apayrı güzel.
Sevgiler temiz kalsın. AMİN
Sevgilerimle selamlar.
Gülüşü Güzel Ablam burada mı?
-Susmak sana göre değil, o heyecanlı sesinle gülümsemelerini ofise döküver.
Dışarıya atılması gereken her ne varsa atalım arka bahçedeki körkuyuya. Çay molasında beraber türküler söyleyelim
Ümmühan Yıldız
Ama, dinozorlaşmadan gençlerin önünü açmaK düşüncesindeyim.
Zelanda’ya gittiğimde bol bol resimler atarım.
Canım kardeşim seni kocaman seviyorum.
TEŞEKKÜR EDERİM
İsabetli benzetmelerin yer aldığı güçlü cümlelerle dolu bir yazı.
Tebrikler.
Selamlar saygılar...
Ümmühan Yıldız
Bu güzel sözcükleri sizden duymak yüreğimi mutlu kıldı.
Türkçemizin ahengini bozmadan dikkatli ve bir o kadar akıcı dille yazıları yazan Bedri TOKUL Bey.
bir değil biii sürü teşekkürler.
Saygılarımla selamlar