- 883 Okunma
- 16 Yorum
- 10 Beğeni
Atatürk Ölmedi Ölemez
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Atatürk dedim iptida (1. Baş, 2.Bir başlangıç)
Önümü ilikledim.”
Mustafa Kemal Atatürk kimdir?
O, üç yüz- beş yüz yılda bir kez gökyüzünde beliren parlak bir yıldızdır…
O, bir Türk annesinin doğurduğu mavi gözlü sarı saçlı güzel bir çocuktur.
O, kendi olanaklarıyla sınav kazanıp öğrenim hayatına başlayan öğretmeninden Kemal ( 1. Bilgi ve erdem bakımından olgunluk, yetkinliklik.2. En yüksek değer.) adını almış çalışkan bir öğrencidir.
O, eline geçen paralarla kitap alan, okumayı yaşamının vaz geçilmesi yapan bir değerdir.
O, daha öğrencilik yıllarında batılı ülkelerin ihtiyar adam diye yaftaladıkları, gücünü kaybetmiş ülkesinin yaşama ve kurtuluş çarelerini arayan bir yurtseverdir.
O, yaşadığı dönemin askeri okullarını başarıyla bitirip şanlı ordumuza katılan şerefli bir subaydır.
O, Trablusgarp’ta vatan topraklarını savunmak için Afrika çöllerinde düşmana karşı bayrak açan bir kahramandır.
O, Çanakkale Savaşı’nda müttefik düşman güçlerine “Çanakkale Geçilmez” diye dur diyen eşsiz bir kahramandır. Çanakkale’de: “Size ben taarruz emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zaman zarfında yerimize başka kuvvetler ve kumandanlar kaim olabilir yerimize geçebilir”
Diye askerlerine komut veren gözü kara bir askerdir.
O, I. Dünya Savaşı’nda güzel yurdumuzun çeşitli bölgelerinde Suriye çöllerinde cepheden cepheye koşan yılmaz bir savaşçıdır.
O, Enver Paşa’nın Kafkaslar ’da, İran’da plansız, hesapsız macera atılıp büyük Türk Devleti kurma hayalleriyle Mehmetçiği savaşa sürüp büyük hayal kırıklıklarına neden olurken; Anadolu ve Rumilideki topraklarımızı müdafaa etmek için savaşıyordu.
O, daha Montörse Mütarekesi imzalanmadan topraklarımızın işgale uğrayacağını hesaplayıp yurdu kurtarmak adına elde kalan silahları güven altına alma ve halka dağıtma çabasına girmişti.
O, “1919 Mayıs’ının 19’u Samsun’a çıktım.” Cümlesiyle başlayan yolculuğu ile yurdumuzu düşmanlardan kurtarmak ve yeni bir devlet kurmak için atılan kutlu bir adımı atmıştır.
O, silah ve dava arkadaşlarıyla: Ya istiklal ya ölüm parolasıyla İstiklâl Savaşımızı adım adım planlamış bir liderdir.
O, 23 Nisan 1920’de TBMM’ni açarak egemenliği gerçek sahibi halka vermiş eşsiz bir hükümet kurucudur.
O, Sakarya’da. “Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır. O satıh bütün vatandır. Vatanın her karış toprağı vatandaş kanıyla sulanmadıkça, terk olunamaz.” Emrini vererek ordumuzu zafere kavuşturdu. Ve mareşallik rütbesiyle onurlandırıldı.
O, Başkomutanlık Meydan Muharebelerinim de başkomutanı olarak 9 Eylül 1922’de 15 Mayıs 1919’da işgale uğrayan İzmir’den işgalcileri attı.
O, 29 Ekim 1923’te Türkiye Cumhuriyeti’ni ilan etti. Böylece Sevr Antlaşması ile resmen yıkılan Osmanlı Devleti’nin külleri üzerine yeni genç bir devlet Türkiye Cumhuriyeti tarih sahnesine çıktı.
O, Churchill’in şu sözleri söylemesine muhatap olmuş bir dâhidir. “Ne yapalım beyler, dünya her yüz yılda bir dahi yetiştirir. Şu şansımıza bakın ki bu yüz yılda o dâhiyi Türkler yetiştirmiştir.”
O, Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonraki çalışmalarıyla ulusumuzu orta çağ karanlıklarından kurtarıp Türk kültürünü çağdaş uygarlık düzeyine yükseltme çabasındaki başarılı çabalarıyla dünyanın hayranlığını kazanmış devrimci bir liderdir.
O, yaşadığı dönemde büyük yokluk ve yoksulluk içinde yaşayan halkımızı tıpkı İstiklal Savaşında olduğu gibi kalkınma savaşında da seferber ederek kalkınma savaşında da büyük başarılara imza atmıştır.
O, halkımızı tarih boyunca kurulan devletlerde yöneticilerime kul olma aymazlığından kurtarıp özgür vatandaş olma hakkını sağlamıştır.
O, “Yurtta sulh dünyada sulh.” Parolasını hayata geçirip tam bağımsız Türkiye hedefi için tarafsız bağımsız bir politika uygulayarak ülkemizi bölgesinin barışsever güçlü bir ülke haline getirmiştir.
O’nun deyişiyle :”Türk çocuğu atalarını tanıdıkça büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.” Tarihin yetiştirdiği en büyük Türk Atatürk’tür. Bizler Atamızı yaptıklarıyla tanıdıkça O’nu kendimize rehber edindikçe yenemeyeceğimiz hiçbir zorluk olmayacaktır. Bilmeyiz ki, o kısa sayılacak ömründe 3997 adet kitap okumuş ve de kitaplar yazmıştır.
Nihayet İstiklal Savaşı’mızım başkomutanı, Türkiye Cumhuriyeti’mizi kuran ilk cumhurbaşkanımız Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ümüz 10 Kasım 1938’de bizleri tanımsız acılara gark ederek aramızdan ayrıldı.
Ölümünün 84. Yılında Atatürk’ü ve O’nun dava ve silah arkadaşlarını saygı ve hürmetle anıyoruz… Ruhları şad, mekânları cennet olsun
Ve: “Tek bir şeye ihtiyacımız var çalışkan olmak.” Atatürk.
YORUMLAR
Gazi Mustafa Kemal Atatürk, O'nu anlatmaya kelimeler cümleler yetmiyor değerli Hocam. Ölüm ruhun bedenden ayrılması olsa da, ruh ölümsüz... Atatürk fikirleri ile aslında Türkiye'nin her yerinde... Ruhu şad mekanı cennet olsun... Yürekten kutlarım değerli Hocam...
İBRAHİM YILMAZ
İlginize ve değerli yorumunuza teşekkür ederim.
İBRAHİM YILMAZ
hatsizlere hazımsızlara cekemeyenlere inat senin senin sayende senin için atiyor bu kalp ATAM❤❤❤ cehaleti gömdün sen Atam lakin sonradan türeyenlere geçit yok size biline
yürekten kutlarım her günün gününe yakışan Atam dizelerinizi
İBRAHİM YILMAZ
İlginize teşekkür ederim.
Başardıklarının şuuru, gururu, minnettarlığı içinde daima izindeyiz Ata'm.
1. Dünya Savaşı'nın yıkıntıları içinde sıra dışı yaşanmışlıkları, Kurtuluş Savaşı'nın Baş Komutanı Mustafa Kemal Atatürk'ün olağanüstü özellikleri ve icraatını özümseten değerli yazınıza teşekkürler.
Tebrikler, Saygılar.
Allah'ın rahmetiyle nur içinde yat.
Ruhun şad olsun Atam.
İBRAHİM YILMAZ
Rahmani Rahman indinde, şehitler ölmüyor. Birde, "Bu fani alemde en çok anılan, yad edilen kişiler ölmez. Kişiler anıldıkça ruhu daha çok şad olur.
Bu bağlamda ruhu şad olan kişiler arasında öncelikli olanlardan birisi de Gazi Mustafa Kemal Atatürk tür.
İBRAHİM YILMAZ
Evet Atatürk dünya tarihinin değişmesine vesile olmuş büyük bir liderdir 21 yüz yılda ise mazlum toplumlara ışık olmuştur kutluyorum çalışmanızı ve atamızın huzurunda saygıyla eğiliyorum
İBRAHİM YILMAZ
RUHU ŞAD OLSUN YÜCE KOMUTANIMIZIN
İLELEBET AYDINLIĞI FEYZİYLE, KURDUĞU CUMHURİYET YAŞAYACAKTIR.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
ELLERİNİZ KALEMİNİZE SAĞLIKLAR DİLERİM HOCAM
NİCE SAYGIMLA
İBRAHİM YILMAZ
Ne mutlu Türk'üm diyene.
Teşekkür ederim.
Bu gün sabah biraz oyalanmak için bahçedeydim. Uzaktan seksenli yıllarına merdiven dayamış, aynı zamanda iyi bir cami müdavimi olan uzak komşum, elinde poşetlerlerle geliyordu. Sirenler çalmaya başlayınca saygı duruşuna geçerken amcamın bir an bile tereddüt etmeden poşetleri yere atarcasına bırakıp saygı duruşuna geçtiğini gördüm. Böyle bir sevgiyi kim yıkabilir...
Hüznü ve gururu bir arada yaşarken bu millete olan inancım bir kez daha sağlamlaştı.
Güne yakışan bir yazı...kutlarım.
ATA mıza rahmet, minnet ve saygıyla...
Ne mutlu Türküm diyene!
Den(iz)
Erlik Aldacı
Akıllı ol cahil!
Bir sonrakine bu kadar sabırlı olmam bilesin...
Efruz
Benim bu yazdıklarım asla saygısızlık ya da küstahlık değildir. Doğru anlamanızı umuyorum ne demek istediğimi .
Erlik Aldacı
Atatürk, cumhuriyet ve Türklük düşmanlığınıza kılıf aramayın. Hadi ordan... Özelden atayım ister misin yerimi yurdumu...
Efruz
Efruz
Den(iz)
Konsantre Karanlık Madde
Ciddiye almayalım, ciddiyete yazık...
Erlik Aldacı
Aşağılık bizi saf zannedip Atatürk ' e hakaret edemez. Trol pislik...
İBRAHİM YILMAZ
Ne mutlu Türk'üm diyene.
İlginize teşekkür ederim...
"Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, ancak Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır."
Milli Mücadelenin Başkomutanı, Cumhuriyetimizin Kurucusu Büyük Atatürk'ü aramızdan ayrılmasının seneyi devriyesinde saygı, şükran ve rahmetle yad ediyorum
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hocam
Günü böyle anlamlı bir yazıyla taçlandırmanız bağlamında da sizi tebrik ederim
Selam ve saygılarımla.
İBRAHİM YILMAZ
İlginize ve donanımlı yorumunuza çok teşekkür ederim.
....9 Kasım Çarşamba sabahı Atatürk’te adale kasılmalarıyla istem dışı hareketler ve inlemeler görüldü.
9 Kasım’ı 10 Kasım’a bağlayan gece oldukça sıkıntılı geçti. Atatürk’ e kısa aralıklarla oksijen verildi.
Sabaha doğru boğazında hırıltılar azaldı. Saat 8.00’de Dr. Mehmet Kamil Berk ve Dr. Nihat Reşat Belger Atatürk’ e glikozlu serum verdiler. (Bu serumun boş şişesi ve şırınga iğnesi halen İstanbul Tıp Fakültesi'nde bulunmaktadır)
Saat 9.00 olduğunda göğsü hızla inip çıkmaya başladı.
Dünyadaki son 5 dakikasına gözleri kapalı giriyordu.
Dışarıda bütün bir ulus endişe içinde radyo başında bekliyordu.
Savarona son bir saygı duruşu için sarayın önüne demirlemişti. İçerde saray tam bir sessizliğe gömülmüştü.
Hasan Rıza Soyak sağ elini ellerinin içine alıp öpmüştü.
Soyak’ın ardından Muhafız Komutan İsmail Hakkı Tekçe de aynı eli öptü ve yorganın içine koydu.
Bu arada Prof Dr. Mim Kemal Öke Atatürk’ün açık gözlerini kapattı.
Son nöbet defterine şöyle yazıldı:
"Saat 9’u 5 geçe Büyük Şefimiz derin koma içinde terki hayat etmişlerdir"
Atatürk’ün yaveri Salih Bozok şuursuzca sarayın merdivenlerinden aşağı koştu.
Alt katta boş bulduğu bir odaya dalıp kapıyı kapattı.....
Az sonra içerden tek el silah sesi duyuldu. Sesi duyup odaya koşanlar O’nu kanlar içinde buldular, kalbine sıktığı tek kurşunla devrilmişti.
Bulunan notda “başkumandan yaversiz gidemez “ yazıyordu ...:
Bu ülkede yaşayan a dan z ye tüm insanların geçmişine karşı sorumluluğu vardır. Bu toprakların ruhunda canını esirgemeyenlerin ruhu yatmakta. Eğer atalarımızın topraklarımıza siper olan ruhunu unuturak öldürürsek işte o zaman yok olmaya mahkumuz.
Toprağım öncelikle günün anlamlı yazısı için tebriklerimi bırakarak.
Sevgilerimle saygılarımla selamlarımı iletiyorum.
Ümmühan Yıldız tarafından 10.11.2022 09:59:55 zamanında düzenlenmiştir.
İBRAHİM YILMAZ
Ölüm mutlak kaderdir. Fakat çok erken bir ölüm O'nun ölümü.
Yazınızın final cümleleri de çok değerli tüm yazdıklarınız gibi.
İlginize teşekkür ederim karadeniz'imizin soylu insanı.
Selam, saygı ve sevgiler iletiyorum soylu gönlünüze.
“ Vefatının 84. Yıl Dönümünde, Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ü ve bütün silah ve dava arkadaşlarını sevgi, saygı ve minnetle anıyorum.
Ruhları şad, mekanları cennet olsun...”
Her yönüyle Atatürk'ü ve mücadelesini en iyi şekilde ifade eden muhteşem güzellikteki paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
İBRAHİM YILMAZ
Selam ve saygılar iletiyorum soylu gönlünüze.