- 397 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
İnsanlar Niçin Küfür Eder
Beyin Fırtınası,Kemal Çalışkan sormuş vatandaşlar ilginç cevaplar vermiş. Hepsinin haklılık payı çok.Kısaca, sorulduğunda sövmeyi hoş karşılamayan ama çok küfreden bir toplumda yaşıyoruz. Sanki gençler daha fazla küfürlü konuşuyor.
Büyükler de küçükler de küfürü cahillikten eder.Büyükler cahil oldukları için kelime hazineleri kıttır. Anlatmak istediklerini anlatmakta zorluk çekerler ve anlatımlarının daha etkili olabileceğine inandıkları için küfür ile süslemeye çalışırlar.Küçükler de büyüklerinden gördüklerini yaparlar. Zira o yöntemi büyüme alameti sanırlar.(Serdar Korkmaz)
Ahlâki yetiştirilme eksikliğinden kaynaklı TERBİYE BOZUKLUĞU’dur! Bunun için kelime çevirmeye gerek yok! Kurttan köpek, köpekten kurt doğmaz!(Oğuz N. Oruçoğlu)
Hakedenin çokluğu diyelim. Mesela bu ülkenin devlete ait maden ocağında ihmalden, yetkili kişilerin hiçe saymasından, 41 Can, 41 baba, kardeş, eş canını o madende bıraktı... sonuç ...
Şimdi ne yapalım? Ne diyelim? Şiir mi yazalım ..(Zihniye Ş. Şafak)
Dune kadar Hep aileye bağlamıştim maalesef okullarda hitap şeklin başında ve sonunda küfürle bunun sebebi küfürlü hitap şeklini yadirgamayan kitle geliyor maalesef. (Emine Y. Önder)
Ekonomik kriz hayatımızı zehir etmiş herkes asabi olmuş kavgalar küfürler çoğalmış. (Abdullah Çelik)
Dil alışkanlığı, normal görmek artık küfürü... Eşinde, çocuğuna, anne ve babasına küfür eden kişiler görüyorum.İletisim kurmayı bilmiyorlar.Kitap okumadiklari için kelime dağarcığı yok.. Alternatif Kelime bulamazlar.(Esra Y. Özdoğan)
Herkes anne baba olamazzzz...çocuk yetiştirmenin nedemek olduğunu bilmeyen sırf zevki için kadını hamile bırakan tiplerin yani hep ben ben diyen bir ailenin çocuklarına eğitim mi verebileceğini düşünüyorsunuz.tabiyki böyle ailelerin çocukları da gördüğünü öğrendiğini yapar. (Gökçen Şenol)
Küfürbaz lık bir zekâ işidir. (Gülay Kocabıyık)
Ben kimsenin canını yakmamak için küfür ediyorum.(Filiz Aslantaş)
Kendini ifade etmeyi bilmeyenlerin küfürü güç sanıp kullanmaları...
Oysa doğru uslüp ve usulle kabalaşmadan ve argo kullanmadanda iletişim sağlanabiliniyor. Aciz ve çirkinlik,üstünlük duygusunu böyle vurgulamaya calışıyor, halbu ki dipte... önce kendilerine saygıları yok o insanların. (Güneş Gün)
Küfür; özgüveni eksik olan erkeğin , kendini güçlü hissetmek , egosunu tatmin etmek için ve çevreye kendini güçlü, tam erkek göstermek için , kadın cinselliğini aşağılamasidir.(Ömer O. Keskin)
Küfür nefret ve tutkuyu dile getirme şekli mk (Yalçın Candan)
İçinde bulunduğu durumu ruh halini anlatabileceği, kelime haznesi yetersiz olduğundan. Küfür cahilin kaçış kapısıdır.(Filiz Dede)
karsisindakine soyleyecek laf bulamayan eziklik kompleksi olan insanlar kufur eder.hatta bunu güç gosterisi olarak gorenler var. (Ebru Tarık Fatih)
Küfürde gecen cümleler ,daima erkek cocuklarinin sünnet edilmesi ile baglatidir.Erkek bilinc altinda sünnet edillirken yasadigi travmayibir ömür boyu unutamaz.Küfrederek ömür boyu erkekligini ispat etmeye calisir.(İrfan Şener)
Kendini bilmezlikten, kibirden, gizli narsistik kisilik yapısınnan, doğal sokak kültürü alışkanlığı, birçok zamanda da kendini bilmezlikten ve yetersizliklerini kimse farketmeden kapatmak için acil manipülasyon yolu …(Fatma Güneş)
Küfür bazen bazı insanlar icin şiir gibidir,Bazilari icin ise acizliktir. küfürü ya hiç etmeyeceksin yada yerini zamanini bileceksin. Neden küfür ediyora gelirsek küfür olmasaydı insanlar daha farkli seyler ile kendilerini rahatlatmanin yollarini bulacakti mesela karpuza kafa atmak gibi, düz duvarı yumruklamak gibi, arabanin direksiyonunu ısırmak gibi yani demem O ki mantik insani A noktasindan B noktasina götürür Küfür ise hiçbiryere :)))(Cumali Kiraz)
Derdini anlayamayinca, kufreder kendini ifade edecek sozcukler bulamayinca. Isyan babinda haksizlıga helede hakli iken haksiz duruma düsürulmüsse. Tabi bunlar hakli iken ? (ismi saklı)
Haksiz iken karşi tarafi bastirma telasi ile konusturmamak susturmak amacı ile eder. Konudan kaçmak konuyu dağıtmak icin kufure sığınır acizlikten yani. (ismi saklı)
Kimi zamanda zevkine eder aliskanliktan tamamen dil aliskanligindan onlar ivin ise zaten bahane coktur, sinirlenir eder canı sımılir can sıkintisindan ediyorum der, mutlu olur sevincten küfür eder, sakalasırken kufur eder, bahaneye ihtiyaci yoktur rutinidir artik çünkü. (Ferdi Aytekin)
YORUMLAR
"Kral kızı, artin çocuğu, gavur hasil ettiği, gavur çocuğu,veledi zina, tüllek, hınıhlı, cibilliyetsiz vs ." orta halli Anadolu küfürleri. Üstü açılmamış, gün yüzü görmemiş sövmeler de var. Örnek veremiyorum ortam müsait değil.
Küfür dağarcığı sözlük doldurur. Sözcük kıtlığı ne demek.
Bunlarla çözülmezse " kanın altına aksın, boyun devrilsin, Tangır ( Tengri) canını ala. vs." intizarlar ile çözüm arayan rahatlama aracı olarak kullanılan kültürümüzün bir parçası...
Çakma değil hepsi orijinal.
Yerinde ve kıvamındaysa küfür iyidir...
Adı üstünde küfür.Eden küfre giriyor.Kelime hazinesi geniş olanlar daha sunturlu küfürler ediyor.Edebiyat ritüeline sokma çabası mıdır nedir, bazı ebeveynler küfür etmeyi öğreterek çocuklarını küçük yaşta küfre donanımlı yaparlar. .Hikayelerde romanlarda da yer alıyor çoğu zaman.Hoşlanmıyoruz ama hele de çocukların küfür teleffuzuna katıla katıla gülerek yaygınlaşması için elimizden geleni yapıyoruz.Ne diyelim küfür edip küfre girmeyelim.Kaleminiz daim olsun Sağlıcakla.Saygıyla..