- 307 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Müzisyen Onur Şener
Hayatın içinde, mutlu bir anda donuvermiş zaman. Gülücükler bile sıcacık sanki az sonra kahkaha seslerini işiteceğim. İyi günde, kötü günde hep elele olmuşluğun tatlı meyvası da orada. Dönüp bir daha bakıyorum fotoğrafa ve gözlerim doluyor, süzülüyor yaşlar...
Daha önce hiç görmediğim bu güzel aileyi kötü bir haber sonrası tanımasaydım keşke, diye iç geçiriyorum. Ekmeğini, müzik gibi evrensel bir dilden kazanan duygu insanı Onur Şener’in o özel kareden vahşice sökülüp alınmasını kabul edemiyorum. Üstelik, bilmediği bir şarkıyı doğal olarak seslendiremediği için.
Yazarın kalemi, ressamın fırçası, müzisyenin enstrümanı ... Doğrulttukları silah değil. Dokundukları sadece duygular. Amaçları; yaşanmışlıklar üzerinden okuyucuları, dinleyicileri ile ortak bir şeyler yakalamak.
Şarkıcının tetiği, ses telleri. Arkasına sığındığı, destek aldığı o etkili, hoş melodiler yayan notalar.
Böylesine savunmasız, tek derdi geçim olan gencecik bir insanı; eşinden, çocuğundan, anasından, babasından, sevdiklerinden nasıl kopardınız? Cam kırıklarıyla, acıtarak, parçalayarak, kanatarak aldınız o güzel insanın canını!
Son söylediği şarkı, son yediği yemek, son okuduğu kitap, son kurduğu hayal neydi acaba? Melek yüzlü kızını uykusunda mı öptü en son yoksa koklayarak, saçlarını okşayarak, konuşarak mı vedalaştılar? Mesai sonrası uğrayacağı büfeden belki kızının çok sevdiği bir çikolatayı, eşinin istediği bir şeyi satın alacaktı. Daha pek çok şarkıya, türküye ruhunu, yüreğini, sevgisini katacaktı.
Adı gibi onurlu bir adamın aklının ucundan geçer miydi bu dünyadan gidişinin aptalca bir sebep yüzünden, haince bir saldırıyla olacağı?
Dinleyici istekleri denince aklıma hep Polis Radyosu gelir : Sunucu önce dinleyicinin adını sonra istek şarkısını ve kimlere armağan ettiğini tek tek okur bizler de keyifle dinlerdik. Oysa şimdi ne zaman "istek şarkısı", sözünü duysam aklıma rahmetli Onur Şener gelecek. Yazık oldu yarınlara, umutlara.
Müzisyenimize kıyanlar : "Sizler ömür boyu kara bir leke olarak anılacaksınız ama müziğe ve gerçek sanatçılara gölge düşüremeyeceksiniz.
Vicdanınız, son nefesinize kadar sızım sızım sızlasın.
Onur Şener seni asla unutmayacağız sana yapılanı da. Mekanın cennet olsun.
Para harcadığı bir mekanda, işletmede çalışanı da satın alabileceğini, aklına her eseni yaptırabileceği düşünen insanlar size sözüm: "Parayla adam olunmaz olsa olsa sizin gibiler katil olur!"
YORUMLAR
Aysel AKSÜMER
Böyle bir vahşet nasıl olabilir? Bu nasıl bir insanlıktır ya da insanlık hiç mi kalmadı? İnsanın canının hiç mi değeri yok? Bu vahşeti durduracak Allah korkusu, vicdan, hapis cezası dahil hiç mi bir şey kalmamış? O kadar eğitim almış insanlar nasıl bu kadar cani olabiliyorlar? Hiç ama hiç aklım almıyor. Mutlaka ama mutlaka idam cezası yürürlüğe girmelidir. Bu tip kişilere bizim vergilerimizle yüce devletimiz ömür boyu bakmak zorunda kalmamalıdır. Canının korkusu olmadan bu vahşetlerin sonu gelmeyecektir. Duyarlı kaleminize teşekkür eder, saygılarımı sunarım.