- 501 Okunma
- 2 Yorum
- 4 Beğeni
Bizler Acı Patlıcanlardık !
-
Hani ne derler "Şu yaşta olsaydık da 10 milyon da borcumuz olsaydı.."
Hiç öyle demiyorum.
Enayi miyim de öyle diyeyim.
10 milyon borcun olsun, o güzelim yaş borç ödemeye çalışsın. Yazık değil mi..? Hayal kuracaksan olumlu hayal kur. Ufkun geniş olsun.. Yaşayacaksan adam gibi yaşa.
Sanki hayatın boyunca çok 10 milyonlar ödedin de o kaldı..!
Aksine, ahh şu yaşta olsaydık da 10 milyon da paramız olsaydı..
Yoktu.
Paramız pulumuz yoktu. Babamızın güç bela gönderdiği, o zamanın 500 Lira’sını her ay yetirmeye çalışırdık. Varsa birer takım elbisemiz vardı. Belki bir tek ceket, varsa iki pantolon, hadi kabadayısından 2-3 tane gömleğimiz olurdu. Ütüsüz mütüsüz giyerdik.
Ahh keşke şu yaşta olsaydık da 10 milyon paramız olsaydı.
Zengin çocukları gibi arabalarımız olurdu belki.. O zamanın modası İspanyol paça pantolonlarımızın paçası daha geniş, façası daha sükseli olurdu kim bilir. Gömleğimizin yakası olabildiğince uzun olurdu. Belki omuzlarımızdan bile dışarıya taşardı. Kravatlarımız daha kalın, ceketimizin yakası daha geniş olurdu kim bilir.
Ahh keşke şu yaşlarda 10 milyonumuz olsaydı.
Lise pansiyonunda yatılı okumak zorunda kalmazdık belki. Hatta hatta okumamıza bile gerek kalmazdı baba parasını ye gitsin.
Ama biz farklı nesillerdik. Farklı yetiştik, farklı yetiştirildik.
Zimbabwe’nin, Gine Bissau’nun bilmem nerenin başkentini bilir, Zaire’nin para birimini ezbere söylerdik. İllerin plakaları, 6 yaşında ezberlediğimiz “Kerat (Çarpım) cetveli” bizim için sıradan şeylerdi. Haritada Erzincan’ın Refahiye ilçesini gözümüz kapalı bulur, Van’ın Edremit’i ile Balıkesir’in Edremit’inin ayrı ayrı yerler olduğunun bilincinde bulmaca gibi birbirimize sorardık. Kaç tane Ereğli olduğunu (3 tane) şak diye söylerdik yerlerini sıralayarak.
Ekonomi kötüydü (şu anda daha mı iyi), sağ-sol çatışmaları vardı. Zorluklar içinde yaşadık, yılmadık, yıkılmadık. 12 Eylül öncesini de sonrasını da gördük.. Şu anda ahkam kesenler hiç yoktu piyasada. Kimin ne olduğunu da iyi biliriz. Acı patlıcanlardık kırağı çalmadı..
Daha medeni idik. Bağnazlıklarımız yoktu.
Yoktu da yoktu.
Ama ileriye dönük umutlarımız vardı..
İyi ki milyonlarımız yokmuş. Biz insan olduk, insan kaldık.
Bir kahvenin kırk yıl hatırını bilenlerdeniz; şükür.
-
Suat Zobu
.
YORUMLAR
İşte benim hocam deme de dur şimdi
Kimileri zobuduk zobuduk gezerken, Zobu olmak da kolay değil elbet
Kıyısından kenarından dolanmakla, kabasını almakla olacak iş mi bu?
Dibine vurmak, dibini bulmak gerek
Yoğurt içinde altın bulma yarışı değil ki mübarek hayat
Yüreğine, emeğine, kalemine, kelamına bereket hocam
Selam ve saygılarımla.