Nihayetinde Felsefe Lisansüstü Öğrencisi Oldum Hakikat Arayışına Koyuldum
Felsefe sosyoloji psikoloji gibi eğitim dalları bir arayışın neticesidir. Bu kıymetli bölümler ne yazık ki sıralamada hakettiği yeri göremiyor bir çok öğrenci tarafından tercih nedeni olmuyor. Öğrenci öncelikli olarak iş aş ekmek kaygısına düşüyor ve bu yönlü tercihte bulunmak durumunda kalıyor. O nedenle de işin özü olan bu okullar sıralamada geride kalıyor. Oysa bir topluma çıta atlatacak olan felsefe bilim sanat siyaset ve edebiyat alanında bir yerlere gelmiş, toplumun özünü yakalamış, buradan bir kapı aralamış ve çığır açmış olmaktır.
...
Felsefe ve benzeri disiplinler keşif gerektiren alanlardır. Bir arayışın neticesinde belki de tesadüflerin sonucunda ulaşılan yerlerdir. Bilerek veya bilmeyerek nihayetinde böyle bir keşfe ulaşmış olmam benim için ciddi bir kazanım olmuştur. Felsefeyi lisans düzeyinde tamamlamış olmam yetkinleşmem için yeterli değildi o nedenle lisanüstü ilerleyeyim istedim. Buradan bir keşfe çıkayım nereye kadar gidersem gideyim dedim ve bu noktada kararlılığım sonuç verdi ve bölümün öğrencisi oldum. Bu sayede iddialı bir tez ortaya koyabilirim kimi noktalarda söz söyleyebilirim, hayata dair bir iki not düşebilirim diye düşünüyorum. İletişim lisans öğrencisi olmam da bu iki alanın örtüşür ve birbirini destekler oluşunun bir neticesidir. Hayırlısı diyor kendime bitmez tükenmez bir enerji istiyorum.
Kolay değil bu kadar meselenin altından kalkmak. Kafa o eski kafa değil. Bir çırpıda öğrenemiyorsun, bir okumada anlayamıyorsun ama yaşın getirdiği bir takım kazanımlar da yok değil. Görme anlama sezme ve kavrama, yorumlama ve analitik düşünme bunlardan bazıları. Neyin faydalı neyin gereksiz olduğunu bilme bir başka olumlu yönü. Kendinizi anlamsız ve gereksiz şeylerle yormaktansa mutlak ihtiyaç duyulacak olanlara yönelmek bir başka boyutudur.
...
Biraz içsel yolculuğa çıkacağım bu yolla. Patikalardan geçeceğim, sarp kayalıkları aşacağım, tırmanışı tamamlayıp inişe geçeceğim, gece karanlığında yol alacağım, aydınlığa erişeceğim, hakkı arayacağım, hakikata ulaşacağım ve Yaşamın sırrını çözeceğim.
Kemal GÜL
25.09.2022
YORUMLAR
hakkı arayacağım, hakikata ulaşacağım.
Hakkı aramak ve hakikate ulaşmak öyle mi, güzel !Hacı Bektaş yani bektaşilik
öğretisinin aşamaları hem de son basamakları ( mertebeleri )
17.03 1918 tarihli idealist yazımı okuyunuz.
Bulursanız Makalat'ı ve Hallacı Mansur'u A.Ü. Hukuk Fakültesinde okutulan
Hukuk Felsefesini de öneririm.
Yeni okulunun hayırlı olması dileği ile eski esprimi yineleyeyim Kayseriye kadı olursunuz inşallah! Azminiz için maşallah Yazınız için t e b r i k l e r !