- 289 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Herkes Tanrıcık Olmuştu
Hayat ikilem ve çelişkiler üzerine kurulu…
Buna rağmen denge hep kendini korumakta ve kollamakta…
İyi – kötü, çirkin – güzel, gece – gündüz, sıcak ve soğuk gibi…
Bazen birbirine karışsa da net çizgilerle ayrılırlar aslında. Ama bazen zıtlıklar garip ironiler oluşturur.
Telâşe memurları gibi “evreka” diye çığlık atar anlamsızca…
Politik bir bakışın saf haline kanıp yazılanı çocuk saflığıyla algılayamamak ya da baktığın pencerenin doğru olmasını umduğun beyanattır aslında.
‘IV. Murat’ ve ‘Kadı Molla’ sürecine hızla yol alırken Türkiye, yeni değil aslında olan biten!
Neydi olay hatırlayalım:
"Hacettepe Kitap Topluluğu’nun davetiyle Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde, ‘Cumhuriyet Döneminde Edebiyat’ konulu söyleşinin konuğu olan şair Ahmet Telli bir grup öğrenci tarafından tehdit edildi. "
Tanıdık değil mi? Durun daha da tanıdık gelecek:
... bölüm sekreterinin içeriye girerek, “Salonu boşaltın tutamıyoruz kapıdakileri”
Tutmasalar ne olacak? Dövülecek mi? Yakılacak mı?
Geceden sabaha ’şair’ olunan veya bir başka deyişle ülkemde kime dokunsanız fikrinin (sahibi bile olamayan) olduğu bir süreci yaşıyoruz. Gerçek aydınlar yiteli çok oldu ya misal Madımak...
Değil mi nasıl da düşüyor gardımız!
En son güzel atlara binip gidenler var mesela Can Yücel, Attila İlhan gibi.
Slogan atmışlar Telli’ye "Hacettepe sana mezar olacak"
Haklısınız... Yaparsınız...
"Demirin örülmesi ve betonun dökülmesi gerekiyordu
Öyle de oldu
İnsan çürüyor ve kokuyordu
Herkes tanrıcık olmuştu ya peygamberlerden bu yana
Yas tutuyordu ölümlüler sessizce..."
Ve kendi sözleriyle o anları şöyle anlatır Telli: "... etkinliği düzenleyen gençleri tehlikeye atmamak için tek başıma salondan çıktım. Kapıda bekleyen 30-35 kişilik güruhun arasından geçtim."
Tek başına çıkar gider yalnız bir şair, bir aydın, bir insan...
Kendi dizelerini yazalı çok olmuştur oysa, çocuklar ölmesin diye...
"Bu kent kuşların intiharını umursamıyor artık
ve göğsüm buz kesmiş bu üşüten yalnızlıkta"
< Aralık 2018 >
YORUMLAR
Hiç sevmem bu slogan atmayı..
Bir şiirimde de demiştim bazı değerler kalbe inmedikçe bazı ağızlarda çok yavan duruyor ben buna güdülenme olarak bakıyorum ve herkes kendi hadsizine kör sağır maalesef.
Güdülerle yönetilince bu tip çiğ olaylar çok görünüyor ülkemde acı bir gerçek. Eğitim gören öğrencilerin aydın bir insana bunu yapması ayrı bir cehalet vakası.
Tebrik ediyorum sizi değerli şair ve yazar.
Sonsuz saygılar