İyilikler Beklentisiz Olduğu Sürece Değerlidir
İyilikler beklentisiz olursa değerlidir. Karşılıksızı makbuldür. Nokta kadar iyiliğe okyanus kadar olanını beklerseniz bu orantısızlıktır düpedüz insafsızlıktır. Güzel olanı ise iyiliği yapıp yapılanın semtine uğramamaktır hatta daha ilerisi iyiliğinizin kişi tarafından bilinmemesidir. Siz iyiliği yapın kenara atın. O bilence bilinir ve görülür ödülü mutlak verilir.
...
Sözü buradan bir yere getirmek istiyorum. Dönem seksenin sonları doksanların başı. Araba çok az kişide var. Tıpkı yetmişlerde televizyonun çok az evde olduğu gibi. Topyekün yabancı bir memlekette görev ifa ediyoruz. Bir arkadaşımız hem çalışıyor hem arıcılık yapıyor. Kovanları yıl içerisinde bir yerden bir yere taşıyor. Bu işi meslektaşlarına arkadaşlarına yaptırıyor. Hem de gecenin bir saatinde sakin ve sessiz vaktinde. Bakın neyin karşılığında. Bu arkadaşlarımızın memleketlerinden yılda bir kez bir misafiri gelir. Kayınvalide ve kayınbaba. İşte onları arabasıyla garajdan alır ve bulundukları yere getirir. Bu küçük iyiliğin karşılığında sırtlarına semeri vurur ve bir kamyon kovanı taşıtır.
...
Alan razı veren razı diyebilirsiniz. Size ne oluyor diye itiraz edebilirsiniz. Çok da samimiler. Eşli görüşmeler sohbetler gelip gitmeler kesintisiz. İşte o arkadaşlardan birisinin tayini çıkıyor bir gün ve bu arkadaşlar görünürde yok. Piknikteler. Biz bize düşeni yapıyoruz. Göçüne yardımcı oluyoruz. Çayını kahvelerini veriyoruz ve sonunda şu cümleyi duyuyoruz. Dostumuzu tanıyamamışız, onları seçememişiz diyor. Doğru bir söz. Dost seçimi önemlidir. Arkadaş olunur ama dost olunamaz. Dostluk başka apayrı bir şeydir.
Kemal GÜL
22.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.