- 263 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DIŞARIDAKİLERİN İÇERİDEKİ ANAHTARI olmayalım.
DIŞARIDAKİLERİN İÇERİDEKİ ANAHTARI olmayalım.
Bir devleti devlet yapan içinde yaşayan insanları, onların dini inançları, en önemlisi de dili ve kültürüdür. Bir coğrafyanın devlet sıfatını kazanabilmesi için bağımsızlığının yanında dini yapısı, dil birliği kültür birliği yönetim şeklinin bir bütünlük arz etmesi gerekir. Dinini kaybedenlerin dillerini kaybetmesi, dillerini kaybedenlerin kültürlerini kaybetmesi kültürünü kaybedenlerin kimliğini de kaybetmesi kaçınılmaz bir sondur.
Demokrasiyi benimsememiş devlet kademesini elinde tutanların kafa yapısı nasılsa devletinin değerleri ona göre şekilleniyor zira otorite ona göre davranır. Demokrasiyi benimsemeyen ülkelerde İktidar sahibi kültür yapısının kendine göre şekillenmesini ister ve kültürü kendisinin zanneder. Herkesin kendisi gibi davranmasını ister. Otorite sahibi kendisine uymayanları ötekileştirerek ayrıştırmaya çalışır. Böylece yönetmesi ve toplumları elinde tutması daha kolay olur.
Bugünkü Suriye’nin durumu ne yazık ki böyle. Devlet kültürünü milli değerleri özelleştirerek ideolojik devlet oluşturmak. İdeolojik devletlerde toplumun desteği alınır. Lakin dönütü baskı ve ideoloji dayatması olur. Demokrasi dışındaki her ideolojinin toplumu baskıya alıp yukarıdan aşağı dönüştürmeyi kendine vazife bilir. Baskı ve zorbalık bu tür yönetim şekillerinin karakteristik özelliği, zorbalık ve ötekileştirmedir. Çin’de gördüğümüz, Rusya’da gördüğümüzde böyle, İran’da gördüğümüzde böyle. Daha bu günkü haberlerde bir kız çocuğunun örtünmeye karşı çıkması neticesinde öldürüldüğünü izledik. Mesele örtü değil iktidarının elinden gideceği korkusu. Benim çevremden zaman zaman bana gelen duyumlar var. Sorduğum zaman Türkiye’deki hürriyetin fazla olduğunu, Avrupalının böyle geniş bir hürriyete sahip olmadığını kendinden olanlara toleranslı, olmayanları baskıcı bir rejim olduğunu söylüyorlar. Totaliter devlet anlayışına Örnek: birkaç gün İngiltere’de Kralın krallığını ilan etmesiyle yaşananlar: Bir kadın ben seçmedim diyor hoop gözaltı, akıbeti belli değil. Onu kim seçti diyen adama haydi gözaltı akıbeti belli değil. Birisi pankart açıyor haydi gözaltı, akıbeti belli değil. ABD’de Turmp kısa bir süre önce ülkesine birleşik muz cumhuriyeti demedi mi?Ey ülkem insanı gelin birlik olalım dışarıda imrendiğiniz ülkelerin paçalarından akıyor ve çok pis kokuyor. Kendimize bakalım ve birbirimize kenetlenerek onları kıskandıralım.
Bütün Avrupa ülkelerini gezdim: Burada hava atanların dedikleri gibi ne demokrasi ne anlayış nede temizliği hiç mi hiç göremedim, elinde iki litrelik su şişesi ile dolaşırsan sorun kalmıyor. hep polis korkusu ile geziyorsunuz hele birde arabanızda Türk bayrağı ambleminiz varsa hemen söktürürler. Ülkemizde hiçbir etnik gurubun herhangi bir şekilde bir zorbalığa maruz kaldığını duydunuz mu. Elbette hayır. Çok şükür ki ülkemizi demokrasinin en güzel uygulandığı bir ülke olarak görüyorum. Totaliter devletlerde ötekine ve ötekinin hayat tarzına tahammül hiç yoktur. Ötekini kendi eşiti olarak görmek ise kültürden ve ideolojiden bir sapma olarak görülür. Meydan okumak diye düşünülür, farklı hayat tarzları ise yasaklanması zorunlu olan yozlaşmanın ve ahlaksızlığın sembolü olarak lansendiler. Benzerlikler birebir her alanda aynı değil elbette. Lakin ideolojik özde farklılık yok.
ŞİMDİ KARAR VERMENİN VAKTİDİR: Ülke insanlarının bu tür zihniyet ve uygulamaları doğru görüp destekleyecekler mi? Yoksa bu ötekini düşman gibi gören baskıcı ve zalim zihniyete hep birlikte karşı mı duracaklar? Zulmün bizatihi kendisine karşı çıkmayan hiçbir bakış açısında ve insanlık vadisinde kıymeti yoktur. Kendisine yapılmasını istemediği bir şeyin başkasına yapılmasını istemediği sürece insanlık ve vicdan vadisinde yerin olmayacaktır. Kendin için istediğini başkası için istemediğin sürece de ilkesiz ve tutarsız kalmaya devam edersin. Herhangi bir otorite başını örttüğü veya çarşaf giydiği için sokaklarda dolaşmasına izin vermiyorsa veya o dini inanışından kaynaklı hayat tarzından dolayı öfkesini kusuyorsa, tersi hayat tarzlarına mensup ve kendi tarzını seçip yaşamaya çalışanlara da aynı düşünce ile tolerans tanınmıyorsa adil olunmadığını bilmen gerekir.
Devletlerin huzur içinde yaşaması için: Ülke içindeki insanların birbirlerine karşı davranışlarının hak hukuk ölçüleri içerisinde altı çizilip, Hoş görü ve affın sarıp sarmalamasına, insan sevgisinin yayılmasına, kardeş mesabesinde olmasına. komşularını görüp gözetlemesine ve birlik olmasına bağlıdır. Bu babdan totaliter kafa yapısına sahipsen, Vicdanını sorgulamıyorsan yanlıştasın. Şunu unutmamak gerekir: Kim ne derse desin inancın bayraktarlığını bu ülke yapacaktır. Mazlumların kurtuluşu ülkemize ve insanımıza nasip olacaktır. Bu inançla hareket etmiyorsan toplumun mensubiyetinin gereğini yerine getirmiyorsun demektir. Evvela insanlığımızı ve vicdanımızı sorgulamamız gerekir diye düşünüyorum. Birlik olmalıyız, kenetlenmeliyiz, DIŞARIDAKİLERİN İÇERİDEKİ ANAHTARI olmayalım.
===========================AR====================================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.