- 582 Okunma
- 8 Yorum
- 12 Beğeni
SEVGİLİ DOSTLARIM...
Matbu değil düşlerim ve hayallerim sere serpe.
İklimlerle doğarım her gün iklimsiz bir hiçim ve öz veri ile sevdiğim ve hemhal olduğum duygular ve sevdiklerim.
Hazanın keyfini sürüyorum bir yandan da hapşırıp duruyorum. Gecenin nezlesine teslim oldum ve işte kalemin yanında demli çayımla demleniyorum mavinin her tonunda.
Başıma üşüşen kuşlar var misal.
Örtülü ödenek gibi her sabah pencereye ekmek koyan annem akabinde nasibim neyse kahvaltıda kuşlarla paylaştığım çünkü bunun adı sevgi iklimi.
Tek lüksüm sevmek illa ki sevmek ve coşkuma eşlik eden ve sayacı kırık yüreğimi tamir edip bodoslama sevdiklerimin.
Bir rüzgâr gülü değilim çünkü ben rüzgârın ta kendisiyim.
İzafi bir rahleye serildiğim ve düşlerimi ekip şiirler b/içtiğim.
Tonlaması dünyanın bazense tozu dumana katanlar ve tozu yutmadığım kadar da toz kondurmuyorum sevdiklerime hem onları sadece sevmekle kalmayıp yüreğimi açıyorum ardına dek elbet eşlik eden güven duygum ve işte ansızın tökezleyip yere kapaklanıyorum.
Günlerdir düştüğüm yerdeyim. Tama ayağa kalkacağım kalbimin kapısını çalıyorlar ve nereden geldiği belli olmayan sesler ve insanlar kalbimdeki yamayı da söküp firar ediyorlar ansızın.
Kalbimin kanadığı günler aldı beni benden ve ben de başkalarını yüreğine kanattım mı diye kıyasıya mücadele ediyorum sevgi iklimi ile.
Evet, mevsimlerden hazan ama benim için her mevsim sevgi iklimi.
Günün nazarında solan bir çiçeğim.
Çiçeğin nazarında devasa bir vazo.
İçimde şakıyan kuşlarsa özgürlüğümü ilan ediyorlar ve ben hala yere kapaklanmış kalkmayı bekliyorum.
Beklentisiz yaşadığım ve sevdiğim bir ömür.
Nazenin günler nazenin güller ve nazenin şiirler.
Hızması yârin.
Hazzı sevginin.
Hamt ettiğim kadar da mutluyum.
Sevgiden üreyen bir cennet önümde uzanan ve içimde saklı kırgın pervaneler ve kırılgan gök kuşağı.
Elimi uzatsam tutacağım ve ha gayret, Gülüm, diyorum ama tüm renklerin beti benzi atıyor.
Bir şelale içimde ç/ağlayan ve ısrarla seviyorum seviyorum da kendimden de uzağım kaç gündür.
Kırgın kalbim ve kırık dizelerim ve parçalanmış dizlerim.
Günler öykündüğüm.
Bazen günler öldürdüğüm.
Güller açacakken yüzümde güleç yüzümün solduğu ve tutulan nutkumla sekiyorum tek tek yüreklere.
Kalibresi kaç sahi?
Kalitesi ne peki?
Ne mi arıyorum? Elbet sevecek birilerini elbet içimde sakladığım onca insan ve sayıklıyorum uykuda.
Sevdiğimden fazlasını sevmekle iştigalim ve havsalam almıyor ben sevgiyle eşleşirken dünyanın neden tadı kaçtı, anlamıyorum.
Günlerden gecelere ulaştığım.
Gecelerle tokalaşıp gök kubbeye uzandığım.
Mintanı mavi gecenin ve yeni battı güneş.
Dikenlerim kanatırken dizelerimi ve dizlerimi…
Kaybolduğum kadar arıyorum da kendimi oysaki az evvel buradaydım.
Güneşin batmasının üzerinden dakikalar geçe kalbimin kapısı çalıyor hızlı hızlı elbet koşa koşa açıyorum ve işte güneşin gecede ansızın doğduğu…
Saatler ilerliyor nerede ise gece yarısı ama her yer aydınlık.
Kalemse hazır ol da beklerken bir bakıyorum ki; sözcükler çağlıyor kalemin kanamalı yüreğinden adeta birer damla her sözcük.
Duygularımı damıttığım.
Hırpalanmış benliğimle yürüdüğüm Hak Kapısı.
Ellerim terli.
Ellerim boş.
Yüreğimde çalan ziller ve çanlar.
Ruhumdaki esinti ve yalnızlığın ta kendisi ansızın soluveriyor ve gökten nur yağıyor rahmet yağıyor.
Hınca hınç içim: duygularım kanatlanmış ben de göğe kanat açıyorum ve hiç olmadığım kadar hafif ve mutlu ve huzurluyum.
Sevgi ikliminde doğan güneş geceyi deldi geçti işte.
Ve ben ayaktayım hep de olduğu gibi.
Ayaklanan duygularımsa yalın ayak yetişiyor imdadıma elbet gökte de bir batında doğan güneş ve ay.
Üstümdeki tozları silkeliyorum.
Üstüme bulaşan çamuru su ile yıkayıp akıtıyorum.
Berrak gözlerim ve alnım açık. Yüreğimdeki kırıklarsa çoktan kaybolmuş ve kırağı çalıyor sözcükleri bense acımı kıtlarken ve katlarken illa ki kat izi ile seviyorum hayatı ve insanları.
Bir şükürse daha da fazlası.
Dilimde Yasin suresi.
Uğruna ömrümü heba ettiğim sevdiklerim ve ailem ama ben onlarla mutluyum.
Bazen uzağımda bazen yakınımda ama hep benle olan.
Mutluluksa vardiyalı çalışıyor bizim semtte. Nasıl ki gecenin nuru saklı inancın izi ve rahmetin de boca olduğu gök kubbe.
Ayakta kalmaksa iman gücü ile mümkün ve sevgiyle.
Severek ektiğim tohumlar baş veriyor ve filizleniyor yüreğim ve büyüyor da maneviyatım.
Ben dünyanın en zengin insanıyım çünkü ben sevgi ikliminde yaşıyorum ve yazıyorum da ve sözcüklerim katık olurken sevgime ben hala etrafa şaşkın ve gülen gözlerle bakıyorum ve işte tüm benliğimle duyumsuyorum sonsuzluğun çağrısını ve geçen ağrılarımın ardından avaz avaz bağırıyorum tıpkı çocukluğumda olduğum gibi:
Ben seviyorum tüm evreni tüm insanları seviyorum üstelik elimde olmadan…
Sevgiyle kalın sevgili dostlarım…
YORUMLAR
İnsan, hayvan, doğa sevgisi
Yaradanın sevgisiyle
Tüm dünyaya yayıldı
İnsanın aklıyla, kalbinde birleşti
Sevgi pınarından çıkıp, tekrar aslına döndü
Seven kim, sevilen kim.
Kaleminiz daim olsun.güzel yüreğiniz hep sevgiyle dolsun, saygılar.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim kıymetli varlığınıza.
Amin sevgisiz asla geçmiyor hayat bu bağlamda sevgiyle dikiyorum sözcükleri bir bir.
Var olun muhterem hocam.
En içten saygı selamımla
Günün nazarında solan bir çiçeğim.
Çiçeğin nazarında devasa bir vazo.
// SEVGİLİ DOSTLARIM // yazınızı büyük bir haz ve keyifle okudum,gönül sesinizi yürekten kutlarım.Saygı ve selamlarımla
Gülüm Çamlısoy
Hoş geldiniz yürek sayfama ne de iyi ettiniz efendim.
Çok teşekkür ediyorum yürek dolusu.
Sonsuz içten selam saygımla çok kıymetli hocam
Buram buram sevgi,inadına sevgi,kazanan yine sevgi.Sıcacık insanı sarıp sarmalayan cok güzel dizelerdi .Yüreğinize kaleminize sağlık
Gülüm Çamlısoy
teşekkü ederim güzel arkadaşım.
ne güzelsiniz.
var olun siz sizler.
kocamann sevgimle
Ben seviyorum tüm evreni tüm insanları seviyorum üstelik elimde olmadan…
Sevgiyle kalın sevgili dostlarım…
Biz de sizi seviyoruz can şairem...
Sevginin katıksız özüydü dizeler dilerim de hep öyle olursunuz
Çünkü sevginin açamayacağı kapı yoktur yeter ki sözler de, sevgiler de gönülden olsun...
Tebrikler Sevgi adına duyarlı yürek sesinize...
Her daim sevgi ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
Sevgi.
Bu dünyayı sevgi kurtaracak yeminle ve içten devasa samimi bir sevgi.
İnsan ayırt etmeden sevdim sevdim koca ömür.
Sevmeyi seviyorum ben küçük yaşımdan bu yana.
Okumaya aşık oldum okumayı öğrendiğimde ve canım hocamı çok sevdim ilk yabancı.
Sonra liseye gitti bu sefer orayı sevdim de sevdim.
Teneffüs oldu mu kürsüye çıkar bağırırdım
''Seviyorum dünyayı herkesi.''
Alay ederdi sınıf arkadaşlarım ama gocunmazdım.
Lisede bir oyun oynandı bana daha doğrusu çok sonradan yine bir sınıf arkadaşım itiraf etti.
Aptal saf Gülüm sen on iki yaşında aşık ol başka bir sınıftaki çocuğa.
Ama ne aşk:
7 sene uzaktan sevdim bunu bilen sınıf arkadaşlarım biliyordu
Sonra bir mektup buldum sıramda:
Aşık olduğum çocuğun ağzından yazılan bir mektup.
Dünyanın en mutlu insanıydım o gün.
Ama
O çok çok sevdiğim sınıf arkadaşlarım yazmış bu mektubu ve ben bunu 20 sene sonra öğrendim.
Benle hep alay etti insanlar.
İşimi sevdim öğretmenlik yapmayı sevdim evimi sevdim.
Sevdim de sevdim.
Şimdi ise daha da büyüyen bir coşkuyla umutla seviyorum insanları elbet Rabbimdir bunu bana yaşatan ve güzel Rabbimi deli gibi seviyorum.
Hep düştüm yere ama kalktım.
Hep canım yandı can yakmadım.
Hep he güvendim ben insanlara canım yana yana da olsa yitirmedim güven duygumu.
Yalanım yok Allah tan korkarım başka kimseden de korkmam.
Ve:
SİZLERİ SEVİYORUM.
Bana çok şey kattınız ve sevgili Edebiyat Defteri.
Öğrenci kimliğimle aranızdayım on yıldır ve coşkuyla yazıyorum ve yazmayı çook seviyorum.
Bir yere vardım ya da varmadım ama çok şeyi aştım özel hayatımda yaza yaza ve sizler sayesinde.
Asla mükemmel değilim.
Yazdıklarımı beğendiğim filan da yok çünkü ben yolun başındayım.
Ve şükrediyorum Rabbime şükrediyorum.
Bu zaamn zarfında ailecek acılar yaşadık hastalıklarla boğuştuk ama ben yalnız değildim:
Sizler sizler canım arkadaşım.
İniş çıkışlar duygularımda ama asla kötülük yoktur içimde.
İnancım büyüdü ve büyümekte de.
Daha kırk fırın yazmalıyım okumalıyım kendimi geliştirmeliyim.
Çok çok teşekkür ederim size asil yüreğinize ve dün siz beni o kadar mutlu ettiniz ki.
Tuttuğunuz altın olsun güzel arkadaşım.
İyi ki iyi ki aranızdayım.
Defter'imi çok seviyorum ve bana bunu Rabbim bahşetti tam da tamda her şey bitmiş derken.
Yazmak aşk.
Okuduğum değerli kalemler değerli hocalarım ayrı güzel.
Tek bildiğim hiç bir şey bilmediğim.
Tüm tüm sevgimle inancımla iyi dilek ve selamlarımla asil yüreğinize
Ben dünyanın en zengin insanıyım çünkü ben sevgi ikliminde yaşıyorum ve yazıyorum da ve sözcüklerim katık olurken sevgime ben hala etrafa şaşkın ve gülen gözlerle bakıyorum ve işte tüm benliğimle duyumsuyorum sonsuzluğun çağrısını ve geçen ağrılarımın ardından avaz avaz bağırıyorum tıpkı çocukluğumda olduğum gibi:
Ben seviyorum tüm evreni tüm insanları seviyorum üstelik elimde olmadan…
Sevgiyle kalın sevgili dostlarım…
Harika duygularla ve ihlâs içinde duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yazınızı gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim üstadım.
Seve seve yol almak.
Seve seve Mevlaya ulaşmak.
Sonsuz sınırsız bir sevgi bir var oluş.
Hiçliğimi katık ettiğim bu bağlamda siz hocalarımdan değerli kalem dostlarımdan çok şey öğreniyorum.
Hatalar oluyor ama insan hatalarından ders almalı.
Ne yazarım ne şair.
Sadece hayata tutunmak adına bir şeyler yapmaya çalışıyorum ve bu bağlamda sizlerden alıyorum desteğimi.
Savunduğum tek şey: sevgiyle coşkuyla yazıp koşa koşa da geliyorum aranıza.
Altı üstü aciz bir kulum ve ben sonsuzluğa sonsuz aşka meylettim.
Allah razı olsun hocam.
Çok teşekkür ederim engin yüreğinize.
Sürçü lisan ettimse af ola
Enn içten saygı selamımla kıymetli üstadım
Başlık bir defa son derece sıcak, samimi, kuşatıcı
Sevmek, sevgi ne yüce ne ulvi kavramlar
Yunus'tan bu yana çağlayıp gelen "Yaratılanı severim yaratandan ötürü" söyleyişi
Tatbikatı bazen zayıflar, kimi zaman yükselir
İnsanın her anı bir de olmaz hani
Hoşgörü, tolerans aralığı genişler daralır
Sevgi zordur, emek ister, özveri ister mübarek
Bu yolda çokça hayal kırıklığı yaşayanlar, hüsrana uğrayanlar zamanla ekşimeye maruz kalırlar
Odunsu bitkiler yeşerene kadar, ne yeşillikler sararıp solar
Kabalıklar, hamlıklar olgunlaşana kadar, ne olgunluklar hamlar yeri de gelir
Sevginin olmazsa olmazı karşılık gözetmemektir, maddi bir kavram değil ki
Geleceğe yapılan yatırımdır, manevi hazzı beklenir ancak, geniş yürekli olmak gerekir
Şu kadar ki, ayrık otlarını da ayıklamak gerekir, sömürülmemesi beklenir
Özveri, fedakarlık tamam da, karşılığı da saygıdır, hürmettir, şımarıklık, ukalalık, züppelik değil elbet
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Umutsuzluk asla yok
Sizin ara isminiz Yıldız
Uzaktır yıldızlar, ama seyirliği güzeldir, huzur verir insana
Sizden de huzur yansıyor, umut bahşediyorsunuz, yürekler alaka alanınız
Sevgiyle kalın, hoşça kalın
Selam ve saygılarımla.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok mutlu oldum nasıl nasıl.
Bir noktayım ben sadece ve severek kainata d/okunmak eşsiz bir mutluluk.
Sevgi.
Mayamızda var zaten ve içten bir inanç
Bunlar birleşti mi hayat aydınlık.
Karanlık da var ve aydınlığımızı karartan ama Allah var her şeye vakıf.
Sevgiili Aynur u nasıl anmam? Kulakları çınnlasın canım arkadaşımın:
Allah var gam yok der hep bana.
Sevgi ummanlar kadar ve Rabbin nuru rahmeti.
İnsan asla içini bozmamalı karartmamalı.
Son günler çok çok hırpalandım bilmediğim nedenlerden ötürü ama şükür doluyum sayın hocam:
An itibari ile bu satırları yazıyorsam ve sizler de elimi tutmuşken nasıl mutlu olmam?
Güzelliklerin peşindeyim güzel ve iyi insanların ve ben herkesi kendim gibi bildim bileceğim de.
Nasıl ki kendimi biliyorum insanları sevmeye inanıp güvenmeye devam edeceğim büyüyen de bir coşkuyla.
Çok teşekkür ederim hocam.
Yıldız ismim çok sevmem ama mademki bana konmuş bir isim.
Yazı bile yazdım iki ismime dair.
Hatta son bir yazı daha yazdım yine iki ismimle ilintili bunu da paylaşacağım İnşallah.
Yüreğiniz yürekleriniz dert görmesin asla çok çok değerli kadim dost yazarım.
Varsa bir hatam af ola.
Sonsuz içten saygı selamlarımla
Kutu kutu pense
Kutu iç âlemimde
Ben kutuyu doldurdum
Dertli benim
Kime ne?
Geceler uyku dolu
Payim yoktur
Unuttu
Çayım durur sağ yanda
İçlenip içip durdu
Sonbahar geldi.
Kervan yola koyuldu.
Çok saygımla Şairim.
Gülüm Çamlısoy
Çoook teşekkür ederim.
İşte bu yaşamın yazmanın güzelliği yürekler arası kurulan dostluk ve edebiyat köprüsü
Doğru yerdeyim.
Yüreğiniz dert görmesin asla.
Sonsuz içten saygı selamlarımla kıymetli hocam
Ömrünüz çok olsun
Matbu değil düşlerim ve hayallerim sere serpe.
İklimlerle doğarım her gün iklimsiz bir hiçim ve öz veri ile sevdiğim ve hemhal olduğum duygular ve sevdiklerim.
......................
Gül Çamlısoy
***
Övgüye değer bir giriş sabah sütlü kahvesi ikramınıza teşekkürle
Elimde bu kahve fincanıyla bizim Divriği Ulu Camii kapısının desenlerini
işlemelerini görür gibi oluyorum kendimi.Mail mail bakıyor meftun meftun
okuyorum - mail meftun- arapça mı farsça mı bilmiyorum. Bilen birileri yazarsa memnun olurum.
Sn. yazar , çok zengin bir kelime hazineniz ve çok mahirane bir anlatımınız var.
Okumaktan kendimi alamıyorum sabah sabah hanım kahvealtıya davet ediyor.
Siz de buyurmaz mısınız!
Gülüm Çamlısoy
Afiyet olsun ben de çok severim sütlü kahveyi.
Değerli hocam ben elimden yüreğimden geleni seve seve yapıp yazıyorum.
Yaşadığım çok zorluk çok sıkıntı ve ben bunları yaza yaza seve seve aştım ki daha da çook yolum var gitmem gereken ve Edebiyat adına yapmam gereken daha çok şey var
Sevginin harında umudun deryasına innacın izinde
Şerf verdiniz üstadım.
Buyurdunuz almam mı?
Allah razı olsun değerli hocam
Yüreklere d/okunmak kadar mutluluğu başka ne verir ki?
Sonsuz saygı selamımla efendim
Ömrünüz çok çok olsun