- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayata koş...Kısasa koş...
Hayata koş...Kısasa koş...
Zıtların olduğu bir dünyadayız...yani kavga ve savaşın olması kaderdir...Öyleyse Kısasa koş...hayata koş...Dişe diş de...yaşattığını yaşa ...de.Adl ve Hikmet sudur etsin...Bu kısası terk edersen ne hikmetle terk ettin...sorusu kula sorulur...Devlete de neden neden kısas uygulamadın diye sorulur.Allah esmasına asker ol emri vermiş Kur’anla...
Hayata koş...Kısasa koş...
"Kısasta hayat var"işte ayet..."Ey akıl sahipleri! Sizin için kısasta hayat vardır...Akıl tutulması yaşayanlar var...Yani Kalbi mühürlenenler...Karnım sadece "faizle"doyar başka alternatif yok bana...diyenin kalbi mühürlüdür.Aklı kördür kulağı sağırdır...Başka alternatif bırakmadılar bana "evlenmeyeceğim zina edeceğim"diyenler de var...kalp mühürlü...yani akıl tutulmuş kör ve sağır akıl
Akıl var secdeli akıl var asi...Dinden kovma aklı ve mantığı...Mantığı tecrübeyi deneyi iştişareyi...
Hakka secdeli kısas var hakka asi kısas var...Kısasta hayat var ama insanlar farklı imkanlarda adl sıfatı farklı imkanlarda isen kısasa sen kalkışma devlete havale et...hatta Allaha havale et...Hz İbrahim Nemrudla savaştı ateşe atıldı ama ateş yakmadı...yani Allaha havale etmeyenlere de dünyada ve ahirette ödüller geliyor...
Evet...bu ayeti nasıl anlamalıyız? Kısas ne demektir? Kuran’da geçen kısas ayetleri neler? Kısas hükmü neye göre ve hangi şartlara göre uygulanır? Kısas hükmünün etkileri nelerdir? öğren bir ayetle yetinmek doğru değil...
Evet...ayetleri esbab-ı nüzule göre anlandırmalıyız.esmaya bağımlı meallendirmeliyiz...esmaya asi mealler ve tefsirler çoğaldı...Zıtlık arama ayetlerde ve hadislerde ...çelişki tefsirdedir...ekmel tefsir için esbabı nüzulden ve esmadan bağımsız anlamamalıyız ayetleri..."Allahu ’e’lem demek yetmez.muradı ilahi esmaya bağımlı esbab-ı nüzule bağımlı kıldığımızda ayet ve hadisleri...belli oluyor...ekmel tefsir belli...onu ara...
Ah ayetleri hadisleri şeytanın silahı yaptık...mesela ...Cariyecilik zina mı...desek Adam zina diyor ama fark varsa adl sıfatı o iki amele hale fikre duyguya aynı isim verilmez...der.zina ile cariyecilik farklıdır...Cariyenin yemesini içmesini karşılamak devlete yük getirmesin diye ganimet gibi dağıtılmış...Zina çok farklı hür kadınla da yapılır zina...Tartışmalı ve esmaya secdeli hakka secdeli fikri aramalıyız...
Evet...ayetleri meallendiriken ve tefsir ederken tecrübeyi iştişareti deneyi kovduk...esba-ı nüzulü de kovduk.esmaya bağımlılık şartını da...ve ayetler hadisler..şeytanın silahı oldular.Okuyan euzusuz abdessiz yani...euzu esmaya bağımlı kılmakdır esmayı...
Euzu eksikliği de cahille iştişare de...eksikliktir şeytana asker eder ayeti de hadisi de...
"Kısasta hayat"ama Adl sıfatı gereği...her şartta kısas yapma devlete veya Allaha havale et...Kısastan vaz geçmendedir belki hayat..."Sağ yanağına vurana sol yanağını da dön...
Evet esma sınırları içinde bir kısas seç...Adl sıfatı engeller sınırlar kısası .Mekkeden kovuldu ve mekkeye döndü peygamder...ama güçlenince...sabretti güçleninceye kadar..."Bir gece ansızın gelebiliriz"Allah o fırsatı erebilir...O ateşi hz İbrahim için söndürdü...
Farklıdan farklı meal çıkar tefsir çıkar fetva çıkar...farklılıkları yok edelim ...metotta anlaşalım...esba-ı nüzule bağımlı kalalım meal ve tefsir yaparken ve esmaya bağımlı olalım...değilse mezlepler çoğalır tarikatler çoğalır...ekmelden ekmel sudur eder.bir hikmeti varsa farklı da sudur eder sadece.
Suriyede ABD var Rusya var...Yarın yunanda da ikisi olacak...Dünyada üç kutup var...dördüncu ol...bu zıt kutuplardan yararlan...yani.Birine kapılma...KISAS imkanı belki lütfundan verecek sana da Allah...O kapıyı kapatma...Allah 4. güç olma fırsatı verecek lütfundan sana.duan bu olsun...
Evet...Hayata koş...Kısasa koş...kısası Allaha havale asker kaçaklığıdır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.