- 819 Okunma
- 7 Yorum
- 10 Beğeni
ANNE BABANIN İÇİ YANMAZ MI?
Her gün birşeylere şahit olur ya insan iyi veya kötü...
Bu gün yaşadığım olay öyle dokundu ki bana yüreğim ciğerim yandı adeta.
Aslında yazmamın tek sebebi her okuduğum da içimi yakması benim babalığımın her ne koşulda olursa olsun
aklımdan,fikrinden,yüreğimden bir an dahi çıkması içindir...
Benim 3 kız evladım var Rabbimize şükürler olsun...
Çalıştığım yerde güzel MaşaAllah bir kız evladı vardı 5 veya 6 yaşlarında. Sigara içerken görüyordum...Yanımda iki bina sakini Elektrik panosunda çalışıyordum...
Bir ara aynı yaşta bir erkek çocuğu ile bodrum kata indiler önümüzden geçerek seslerini geliyordu beş dakika sonra ufak kız merdivenlerden bisiklet ile yukarı çıkıyordu bir an ayağını atamadı sanırım merdivenden düştü elini basamağa vurdu Adamlarda bakıyordu öyle Saf Saf...
Kıyamam Anne diye ağlamaya başladı bir anda ben çocukların ağlamasına dayanamam gözlerimden süzülür ince ince yaşlar elimdeki işi bırakamadım adamlar benden 10 yaş büyük olmasına rağmen yardım etmediler ağlaya ağlaya babaannesinin yanına koştu bir anda yanımdaki adam bak görüyormusun hala anne diye ağlıyor dedi...
Hayırdır inşaAllah abim neden öyle söyledin diye sordum...
Dedi bunun babası sıkıntılı hapse girdi çıkıp çıkmayacağı belli değil...
Annesi bu çocuğu terk etti kaç sene oldu ne ara ne sordu nede geldi umurunda dahi değil...
Bu sene okula başlayacak daha kimliği yok...
Doğdu doğalı kimlik çıkartmamışlar masum sabiye birde çok zoruma gitti içim yandı kavruldu ve hâlâ içim yanıyor...
Birde ekledi kimlik olmaz ise okula kayıt yapılmıyor kimsesi yok babaannesinden başka belki devlet alır bu çocuğu diye söyledi...
Eyer yaşlı biri ise bakacak durumu yoksa bırakmazlar dedi...
Bende siz ön ayak olun yardım edin diye söyledim...
Sadece söyledim lakin cevab alamadım o adamlardan birini tanıdığım halde...
Çocuğu olmayan milyonları harcayan her gün dualarında Hayırlı bir evlat isteyen kız veya erkek ömrü hastane hastane gezen ve tüp bebek için varını yoğunu ortaya koyan Anne ve babalar var...
Nasıl bir anne veya baba evladını ortada bırakır neden sahip çıkmaz değer vermez bumudur bir anlık zevk için evladı yok saymak...
Evet ben eşimden ayrıldım 7 sene yakındır...Dedim ya her hafta evlatlarıma vakit ayırırım bütün ihtiyaçlarını karşılarım gerekirse canımı dahi hiçe sayarım ama Rabbim ömür verdiği sürece asla yanlız bırakmam Allah’ın izniyle...
Soruyorum ne oldu biz insanlara mesuliyetlerimize ne oldu bir masum sabiye bile sahip çıkamıyoruz...
Merhametimiz,vicdanımız nerede kaldı.Ya masum bakışlı evlatlarımız...
Bir Baba olarak benim içim sızladı...Edebiyat defterine yazmak paylaşmak ebedi saklamak istedim...
Allah sonumuzu hayr eylesin inşaAllah...
Kaynarcalı (Özkan Demir)
YORUMLAR
Merhamet şefkat vicdan iyi insana has özellikler...yazınızı beğenerek okudum,akıcı ve gerçeklerle örülü hayat dersi veren çok güzel bir yazı, tebrik ederim,başarılarınızın katlanarak artmasını dilerim...
SELAMET99
SELAMET99
SELAMET99
İyi ki de yazdınız değerli dost şairim.
Bizler nerede mi hata yapıyoruz yoksa hatanın tamamı mıyız?
Vicdanı olan herkesin ders çıkaracağı bir paylaşımdı derin derin de düşündüren ve ne yazık ki pek çok değer yitip gitti ki bizler birbirimize değer vermezken bu çocukları nasıl hangi akla hizmetle doğruyu yanlışı öğreteceğiz.
Kişisel gelişim herkes için geçerli en başta evladı olan ebeveynler için de.
Umarım en yakın zamanda herkes iyici bir silkelenip kendine gelir yoksa gidişat hiç de hayra alamet değil.
Duyarlı yüreğiniz dert görmesin hocam
Selam ve saygılarımla
SELAMET99
Değerli üstadım yüreğinize emeğinize ellerinize sağlık,
Kutlarım sözlerinizi büyük bir beğeni ile okudum,
Kaleminiz kavi ilhamınız daim olması temennisi ile esenlikler dilerim.
SELAMET99
Saygıdeğer üstâdım,
Çok üzücü bir durumu anlatan bir paylaşımdı, sağolun varolun duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum.
Gerçekten el uzatılması gereken nice çocuklar var anlattığınız şekilde ne zorluklar yaşıyorlar. Müslüman bir toplum olduğumuz halde neden bu kadar duyarsız kalınıyor anlaşılır gibi değil.
Halbuki el uzatılsa yapılan tüm ibadetlerden daha da fazla sevap kazandırır, yapan Allah'ın rızasını kazanır.
Paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olun.