- 230 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AHMET VEHBİ ECER.
AHMET VEHBİ ECER KİMDİR?
İlâhiyatçı (D. 8 Ağustos 1935, Bor / Niğde – Ö. 2014, Niğde). Bor Ortaokulu (1950), Niğde Lisesi (1955), Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi (1959) mezunu. “Osmanlı Tarihinde Vehhabi Hareketi” konulu teziyle aynı fakültede İslâm Tarihi kürsüsünde doktorasını verdi (1976). Bir süre Vakıflar Genel Müdürlüğünde memurluk (1951-62), Kayseri İmam-Hatip Lisesinde öğretmenlik ve müdür yardımcılığı (1962-65) yaptı. Radyo ile Eğitim Merkezinde görev aldı (1965-66). Aynı yıl Kayseri Yüksek İslâm Enstitüsüne geçti. 1982’den sonra Erciyes Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi adını alan bu yükseköğrenim kuruluşunda İslâm Mezhepleri Tarihi öğretim görevlisi ve müdür yardımcısı olarak çalışıp yardımcı doçent iken 1999 yılında emekli oldu. Bu süre içinde kendisine Bakanlıkça Bağdat’ta inceleme-araştırma görevi (1970-71) verildi. 1993’te araştırma yapmak amacıyla İngiltere’ye gönderildi. 2014’te Niğde’de vefat etti.
Makaleleri 1952’den itibaren Niğde ve Bor yerel gazeteleri ile Türk Kültürü, Millî Kültür, Yeni Şafak, Töre, Erciyes, İslâm Medeniyeti, Kültür ve Sanat, Türk Dünyası vb. gazete ve dergiler ile üniversite yayın organlarında yayımlandı. Ansiklopedilere maddeler yazdı. Bilimsel toplantılara katıldı. Konferanslar verdi, radyo ve televizyonlarda konuşmalar yaptı. Çalışmalarıyla çeşitli kuruluşlardan teşekkür belgesi ve plaketler aldı. İLESAM ve Kayseri Türk Ocağı Derneği üyesidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.