- 307 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇEVRE BİLİNCİNDE DUYARLIMIYIZ
Uyumlu, nazik ve yumuşak başlı bir yapımız var. İnsanlarla güzel ilişkiler kurmayı, onlarla iyi geçinmeyi biliyoruz. Kavgadan ve sertlikten nefret ediyoruz, haksızlıklar karşısında büyük tepki gösteriyoruz. Hisli ve romantik bir insan olduğumuzdan dolayı bizim için sevmek ve sevilmek çok önemli müziği ve güzel olan her şeyi seviyoruz. Hayatımızda sürekli yenilikçi olmayı ilke edinmiş insanlarız.
Acaba; Çevre bilincinde de böyle duyarlı mıyız.
Çevremiz için neler yapıyoruz. Başlatılan kampanyalara gereken önemi veriyor muyuz. Hava kirliliği ve insan hayatını etkileyici etkenlere önlem almada, faaliyetlerde bulunuyor muyuz.
Bence bunların hiç birine gereken önemi ve duyarlılığı göstermiyoruz.
Her insanın kendisinden sorumlu olduğu gibi yine çevremizden bizler sorumluyuz. Aynı zamanda her fırsatta çevre bilincini insanlara aşılamalıyız.
Hey başını kuma gömen insanlık çık artık yüzeye, bu dünya bizim bizler bu dünyayı yaşatmalıyız nasıl her şeyin varlığından ve yokluğundan haberdarsak dünyamızı tehdit eden çevre kirliliğinden de haberdar olmalıyız.
Düşünün nefis bir doğa parçası her taraf yemyeşil, pırıl pırıl ama doğamıza önem veriyor muyuz. Hayır! Bula bula ormanın içini buluyoruz, çöplük yapıyoruz o güzelim doğanın içinde o pisliğin o mikrop yuvasının işi ne ? Hani orman bir ülkenin uygarlığını temsil ediyordu. Hani nerede kaldı ormanın önemi, nerede kaldı uygarlık. Tüm insanlığı çevremizi ve doğamızı korumaya çağırıyorum.
Çevre ve doğamızın önemi ne kadar bilinç sizse ülkemizde insan hayatı da o kadar bilinçsiz bizler adeta insanların zehirlenmesi için yarışlar halindeyiz. Örneğin İstanbul - Büyükçekmece deki Çimento fabrikası, Kırklareli Pınarhisar’da ki Set- Çimento fabrikası buralarda yaşayan insanların durumu içler acısı bu büyük kirliliklere ne kadar çıkar yol arandıysa da sonuç maalesef bulunamamıştır. Arşivde karıştırırken şöyle bir yazı elime geçti. 11 Ağustos 1990 tarihinde Günaydın gazetesinde çıkan bir resmi kuruluşumuzun ilanında şöyle yazıyordu.
"Sayın sigara içicilerimiz Tekel yüzde yüz Türk tütününden üretilen özel kokulu "İzmir" sigarasını bu yaklaşımla sizler için hazırladı. Yerli malınız "İzmir"’in tiryakilerimizin beğenisini kazanacağından emin olarak gurur duyuyoruz. Yakında yeni ürünlerimizle hizmetinizde olmak dileğiyle saygılarımızla "TEKEL" Bir devlet kuruluşumuzun gazete sayfalarına böyle ilan vermesi sizce normal mi? Her yıl sigara bırakma kampanyası yapılırken Devlet Tekel’i insanları ilanda toplu zehirlenmeye davet ediyor.
nazmice : 14.08.2022
ARŞİVDEN: SARAY’A HİZMET SİYASİ BAĞIMSIZ GAZETE 30 EYLÜL 1993 SAYI: 1304
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.