- 311 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
seçim sathına girmişken
1
medyada yer alan haberler seçimi fiilen başlatmıştır.halktvde anket sonuçları akpnin seçimi kaybedeceğini gösteren verilerin inandırıcı olması herkesi ikna etmiş.erdoğan siyasi gücünün zirvesinde değil artık siyasette bir düşüş yaşadığını açıklarken tablolar.seçmenin 0/0 58 ak partiye asla oy vermeyeceği görüşünde.türk ekonomisi kötü yönetildiğinden bir hayal kırıklığı yaşamış ülke insanı.böyle bir değerlendirme yapıyor derya kömürcü.türkiye 70li yılların şartlarını yaşıyor ak partinin tepki çeken ekonomi yönetimiyle.muhalefet hata yapmadığı takdirde seçimi kazanacağı görüşünde programda olanlar.edgar şar ekonomideki kötü durumun diğer icraatlarıda kararttığı görüşünde.şirin payzın erdoğanın bir vseçim şoku yaşayacağı görüşünde.seçimlerin şaibe karıştırılmadan yapılmasında chpnin gözlemci bulunduracağına ilişkin önlemlerle bu ihtimalinde ortadan kalkacağı görüşünü paylaşıyor şirin payzın.bu seçimin farklı bir başarı hikayesi var chpnin.ibrenin nasıl değiştiğini bir analizle açıklıyor yşar aydın.emin çapa konuklarına soru yöneltiyor durmadan.hüseyin aygün erdoğanın toparlanma isteğini sünni alevi çatışmasını kullanmak istemesidir bu tür hadiselerin eski türkiyenin gerçeği olduğunu halka hatırlatması.türkiye bir göçmen krizi yaşıyor terörle bağlantılı militanların ülkeye yerleşmesiyle.laik antilaik çatışmasını sol siyasetin bir gerçeği görmesi kadar uzak değildir yeniden çatışma zemini bulması.aleviliğin bir mezhep olduğu yönündedir devletin bu inanca yaklaşımına bakınca.ak parti seçimi kaybetmek istemiyor devlet aklını kullanma biçimine uygun bir zemin için toplumdaki fay hatlarına dikkat çekmekle.erdoğan toplumu siyasallaştırmanın çare olacağına inanmışken örgütlülüğü yasalaştırmanın teamülleriyle bakmalı anayasal haklara.bu durumda daha inandırıcı olduğu kanısının güçlendirir demokratik gerekliliğin devletin özgürlüğe bakışında bir sakıncalı durum olmıyacağı kanısıyla.
2
cnn türkteki akıl çemberi tartışması benzer konularla bakıyor yaklaşan seçimlere.murat gezici muhalefetin güçlendiği görüşünde.ak parti psikolojik üstünlüğünü chpye kaptırmış durumda.hasan basri yalçın gerçek gündemin gözden kaçırıldığı görüşünde.imamoğlu üzerindeki şaibelere değiniyor hülki cevizoğlu.canan kaftancıoğlunun aldığı ceza nedeniyle pasif bir siyasetle bakıyor olması adaylıklara.konu amerikaya gelince melik yiğitelin yorumu biden konusunda başkanlık için görevini sürdürmeye elverişli olmasına şüpheyle bakılmasını gerekli görüyor.ancak istifanın belirleyici bir seçenek olduğuna inanmakla kalmıyor kamuoyu.amerika bu konuyu tartışıyor .
3
a haberin arka plan programında chpnin bilgi toplaması tartışılıyor.hikmet genç bu konuda değerlendirme yapıyor devletin kurumlarını bu amaç için kullanılmasına karşı çıkarken.sunucu banu elin demokrasiyi tartışmaya açmasından sonra mesut hakkı caşının konuyu bir güvenlik sorunu olarak görmesini onaylıyor herkes.chp bu bilgilere ulaşmışsa meşru bir yol izlemişmi sorusunu yöneltiyor banu el.seçim sisteminde kimin belirleyici olduğu sorusu.kılıçdaroğlu ciddiye alınmayacak itirazlar getirmiş hükümete.bunları hatırlatıyor hikmet genç.ömer arvas parayla miting yayınlayan kanalı eleştiriyor gazetecilik etiğine uymadığı gerekçesine dayanarak.ak partinin politikaları resmi ideoloji karşıtlığına dayanıyorsa halkın teveccühü beklenir bu durumda.chp yargının siyasallaştığı görüşündeyse ak partinin iktidardan düşmesiyle yargının bağımsızlığınımı sağlayacak.bu her konuda böyledir anayasayı tartışmaya açan.chpnin zenginlerin partisi olduğunu hatırlatıyor hikmet genç.furkan kaya chpnin tarihini kurucu ilkelerin tarihi olduğu tezini darbeler tarihine bağlılıkla meşruiyet kazanmasında görüyor bir bakıma kurucu önder atatürkün izinden gitmeyi.türkiyede bir sorun teşkil etmiş devlete bağlılık.bunlar dile getiriliyor a haberde.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.