- 242 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İstisnası olmayan kural olmaz tevhid var bu varlıkta...
İstisnası olmayan kural olmaz tevhid var bu varlıkta...
"Kahrı da hoş lütfu da hoş ...zıtlar hoş olmaz deme ölçü esmadır yani Allahtır...gece de hoş gündüz de kışta hoş baharda...hayır yaz güzel deme eneci olursun yani müşrik olursun...şeytanın da varlığı hoş meleğin varlığı da hoş...Tevhid var çünkü...
Yalancılık da hoş doğğruculuk da hoş Allah içinse...adam öldürmek de hoş Allah içinse...örf ve adet olur..."mü’min yalanı asla söylemez demek"...din olmaz kural da olmaz...para kak demek adet olur kültür olur ama tek tanrılı din olamaz...hadis ve ayetler tek başına yorumlanamaz ve kurallaştırılamaz tevhid dininde...enecilik olur takım tutmak olur...Meleklik güzel deme cehennem melekleri de var...ama kahrına hadim olanda hoş lütfuna hadim olan da hoş...Meleklik kahra da hizmeti gerektirir...Para müşrikin elinde kakadır ama mü’minin elinde esmaya Allaha hadimdir...ya kahrına ya lütfuna hadimdir...
İstisnası olmayan kural olmaz tevhid var bu varlıkta...
Faize iyi diyemezsin deme domuz etine iyi diyemezsin deme...ölçü sen misin Allah mı...tevhid dininde ene’yi ölçü..ayeti hadisi de ölçü yapma...Allahı esmayı ölçü yap...Kuralı ayet hadis koyamaz esmadır değişmez kural çünkü...ayeti hadisi esmadan bağımsızlaştırma... Bağımsız olan Allahtır ve esmasıdır...ayetler o esmanın dallarıdır...hadisler de...bağımsızlaştırma hüküm ve kural çıkmaz bir hadisle veya bir ayetle...ve fetvayla...fetva faiz haram der ben helal diyorum...Malikül mülk sıfatı belirler helal faizi ve haram faizi...din örfleşti...şeriat örfleşti...bu şirktir...Ölçü oldu fetva ölçü oldu ayet hadis ...ölçü Allahtır ve esmasıdır...
Münafığa yalan söyle...hile yap...çünkü adl sıfatı ve Hakim sıfatı münafığa hile yapmanı gerektirir "harp hiledir..."harp yoksa münafığa da doğru söyle...adl sıfatıdır kural ölçü "bir hadisi bir ayeti ölçü yaparsak şirktir o şeriata uymak şirke hadimdir...oysa şeriat Allaha hadimlik amaçlıdır...örf yalanı yasaklar ama Allah yalana da izin verir ve yasaklar...zıtlara göre yalan gerekli veya haramdır çünkü zıtlar var...kurallaşamaz zıtlar varsa yalana veya paraya kaka deme...ya Allaha hadimse o yalan...ya Allaha hadimse o para...ölçün Allah olsun tevhid dini örf dini değildir...örf şirktir...ırka hadimdir ...yani ölçüsü Allah değildir örfün...beşeri kurallardır ölçüsü...esmaya hadim hale dönüştürürsek örfü o zaman din olur...adam adet diye içki ikram eder düğünlerde...örf şirktir...örfü esmaya hadim hale dönüştürmeyen de müşriktir...
Felsefesi yoktur örfün sadece bazı tecrübelere dayanır..."ölü evinde aş verilmesi" hikmetsizdir...Hakim sıfatıyla çatışmaktır...örf diye asi olma...Temeli yoktur örfün ama din tüme varım tümden gelim yöntemlerine dayanır...birkaç deneye bir kaç tecrübeye yani eksik tecrübeye dayanır örf...ama din ekmel bir tecrübenin Sınırsız ilmin ürünü...yani vahye dayanır...
Ne yazık ki tarikatler kilise dinine benzettiler güzelim İslamı ...KISASI kovdular...adaleti kovdular cihadı kovdular..."adam "bana dokunmayan yılan bin yaşasın "diyor...şirktir bu enesini ölçü tutmuş...ölçü Allah...sen kulluk yap kötülüğü elinle dilinle yok et...emri bilma’ruf yap""namaz kılmasa bana ne deme"elinle dilinle namazsızlıkla kavga ver...
Evet...İstisnası olmayan kural olmaz tevhid var bu varlıkta...çünkü...zıtlar kahır ve lütuf Rahman sıfatında cem oluyor çünkü...şeytan kaka deme melek güzel şeytan kaka deme ikisi de gerekli hikmetli...sen hikmetle kavgadasın...dünya kaka deme ahiret daha hayırlı de...şeytandan melek daha hayırlı de kıyas yap ama kaka olan yaratılmadı...Allah cemil cemilden cemil sudur eder...dünya da cemil ahiret de...çirkin olan cüz’i iraden...sen iradeni suçla dünyaya ka deme iraden kaka...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.