- 256 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
TAMER'İN ELEKTRİKLİ KAYKAYI
TAMER’İN ELEKTRİKLİ KAYKAYI
Tamer bugün çok sevincliydi.
Uzun yıllardan beri Almanya’da yaşayan halası bir süreliğine tatil için bugün Türkiye’ye gelip onlarda kalacaktı.
Halasının gelişine bu kadar sevinmesinin başka bir nedeni daha vardı.
Çünkü halası gelmeden önce onunla telefonda konuşurken karne hediyesi olarak Almanya’dan gelirken ne istediğini sorunca o’da uzun zamandan beri isteyip hayalini kurduğu "Elektrikli Kaykay Hoverboard’’ istemişti.
Böylelikle hoverboard ile sokakta bütün bir yaz gezebilecekti.
Kapının zili çaldı.
Tamer heyecan ve sevinç ile koşarak kapıyı açtı.
Kapının önünde duran halası ve eniştesiydi.
Kapıdan;
ellerinde orta büyüklükte iki bavul ile içeriye girdiler.
Sarılma faslı bitmişti.
Tamer’in gözü ise sürekli o iki bavuldaydı.
Birazdan o bavulun içinde saklı olan elektrikli kaykayına sahip olabilecekti.
Bir taraftan da düşünüp duruyor ve bir türlü anlam veremiyordu.
O bavulun içine elektrikli kaykayı nasıl sığdırabilmislerdi?
Bir taraftanda Alman teknolojisinin üstün olduğunu düşününce belkide yeni model katlanılanı da çıkmıştır deyip gözünü bavuldan hâla alamıyordu.
Yol yorgunu olan halası ve eniştesi biraz nefes aldıktan sonra sıra hediyelere gelmişti..
Tamer sabırsızlıkla bavulun açılmasını beklerken heyecandan neredeyse ölecekti.
Halası bavulu ortaya getirip birinci bavulu açtı.
Bir sürü kıyafetin arasından iki hediye paketini çekip alırken, o paketlerin içinden annesine bir elbise, babasına da bir gömlek çıktı.
Anne ve babasının hediyeler karşısında yüzleri gülerken;
"Ne gerek var biz kardeşiz,masraf etmeseydiniz gibi klasik o meşhur sözlerde dökülüyordu.
Neyse dedi Tamer içinden illaki öteki bavulun içindedir "Elektrikli Kaykay’ım".
Heyecan ile öteki bavulun açılmasını beklerken konuşmalar uzadıkça uzuyordu..
İçinden " amma konuştunuz yahu açında artık şu bavulu hemen kaykayıma kavusayım diye söyleniyordu..
Halası bavulun fermuarını açarken Tamer’in yüzüne gülümseyerek bu bavulda da senin hediyelerin var...
Hemde Almanya’nın en meşhurlarından...
Kalbi tık tık atıyordu..
Heyecandan neredeyse kalbi duracaktı.
Bavulun bir an önce açılıp kaykayına kavuşmasına sonrada onun üzerine binip sokakta arkadaşlarına hava atmayı istiyordu.
Nihayet halası bavulu açtı.
İçi elbiseler ile dolu bavulun içinde kaykay yoktu.
Halası;
Ah işte buradaymış diyerek bavulun alt tarafından bir posetteki rengarenk çeşit çeşit çikolata ve şekerlemeleri Tamer’e uzattı.
Büyük bir hayal kırıklığına uğrayan Tamer’in yüzü ister istemez asıldı.
Ve halası onlardan gidene kadarda o yüz asıklığı devam ederken halasına hiç yanaşmadı.
Tamer’in suratını hep aşık gören halası bunun nedenini dayanamayak babasına;
"Bu oğlan niye böyle ? diye sordu.
Babası;
"Muhtemelen söz verdigin elektrikli kaykay içindir dedi. Keşke söz vermeseydin...
Halası;
Ne yapayım çok pahalıydı alamadım diyerek olayı geçiştirdi.
On beş gün sonrada eşiyle birlikte Almanya’ya dönüş yaptı.
Halası gittikten sonra babası bir akşam Tamer’i yanına çağırdı.
Evladim biliyorum o elektrikli kaykayı çok istiyordun ve şimdi hayal kırıklığına uğradın.Ve bu yüzden hâlâ öfkelisin halana.
Ama istediğin şey sanırım halanın bütçesini aşmış.Ve bu yüzden sana söz verdiği o elektrikli kaykayı alamamış..
Evladım bu hayatta sen sen ol kimseyi suçlama
Herkesten herşeyi bekle ama kimseden birşey bekleme.
Ne kadar beklentin az olursa o kadar mutlu ve başarılı olursun
Kendine güven.
Ve bir şey istiyorsan da kimselerden bir şey beklemeden kendin bir şeyler yap.
Ve bir çıkış yolu illaki bulursun, bulamadığında
yardım istemektende çekinme bir bilene sor..
Evladım bu olayda sana bir hayat dersi olarak kulağına küpe olsun emi .
Bugün her zaman saç traşını olduğun Berber Muhsin amcan ile konustum.Eger istersen okul açılana kadar onun yanında çırak olarak çalışabileceksin.
Ve çıraklıktan kazandığın para ile de o istediğin elektrikli kaykayı kendin alabilirsin...
Paran yetmez isede korkma ;
Üstünüde ben "tamamlayacağım" dedi.
Ve oğluna sarıldı.
Ve tahmin edebileceğiniz gibi de Tamer bir buçuk ay sonra berberin yanında çıraklık yaparak kazandığı parayı ve bahşişlerini biriktirerek , biraz da babasının desteğiyle o hayalini kurduğu "Elektrikli Kaykay’ı aldı...
21/07/2022
Nevin Aktekin Gülfirat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.