- 191 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Doğru veya eğri seçimin önemi...Niyetin önemi...cüz'i iradenin önemi...
Doğru veya eğri seçimin önemi...Niyetin önemi...cüz’i iradenin önemi...
Rıza için her olumsuz caizidir...yalan sınırlı zararlıdır çünkü şeytan sınırlı zararlıdır...Allah hidayet ben den diyor peygamber de sınırlı yararlı...şefaat de Allahtandır çünkü peygamber de sınırlı faydalı sınırsızlık bağımsızlık sahiblik kaynaklık sadece Allaha has...Yalan söyleme deme Rıza için söyle de...namaz kıl deme münafıksan kılma de...içki içme deme şifa içinse iç de...şarab kanı sulandırır...corona için faydalıdır...
Doğru veya eğri seçimin önemi...
Evet...Allaha sığın deme rıza için sığın de esmayı zikret deme rıza içinse zikret de...çünkü şeytan da Esmaya sığınıyor ama enesi için yani asilik için yani Allaha rakib üretmek için ani müşriklik için ...
Doğru veya eğri seçimin önemi...
Yunus Emre kavgaya kötü dedi...biz gelmedik kavi için dedi...melekler de kan dökücülüğe kötü dedi ama Allah meleklere cahilsiniz dedi...yani rıza için secde için her şey güzeldir kan dökmekte çalmak da çorpmak da...Niyet her şeyi her çirkini güzelleştirir...her olumsuzu olumlu kılar...su hararet söndürücüdür ama aslı kimyası iki gazdır...zıtların bileşimi güzellik sonucu verir değilse zıtlar yaratılmazdı...fanilik olmazdı zıtlar olmasaydı...dünya yuvarlak oldu gece ve gündüz olsun diye kış yaz olsun diye ...zıtlar olsun istedi adl sıfatı ..şeytan melek oldu ...ama iki zıttın bileşimi güzel bu varlıkta...zıtların varlığı güzel...yani hikmetli...Hakim sıfatı sudur etti zıtlar oluştu ...ama tercihimiz ya güzel ya çirkin ...mutlak çirkin veya güzel irademizdir sadece...ve Allahın iradesi de hikmetli yani güzel...
Doğru veya eğri seçimin önemi...niyetin önemi...
Bir şarkı sözü şöyle...insan inandığı ile mutlu olur isterse inandığı yalan olsun...
"Acı günler bur’da biter, kışlar bahar olurdu
Yalan olsun ziyanı yok, ah bir inansam
Niyetimde bir yol çıktı
Bu yol aşkın yolu mu?
Kaderimde sevgin varmış
Söyle, bu da doğru mu?..."
Niyet ne mi...niyyet (niyet) kelimesinin sözlük anlamı esas alınarak yapılan değişik tanımları arasında “kalbin hemen veya sonucu itibariyle maksada uygun bulduğu, yani bir yararı sağlayacağına yahut bir zararı savacağına hükmettiği fiile yönelmesi” şeklindeki tarif daha çok yaygınlık kazanmıştır. Genellikle Beyzâvî’ye nisbet edilmekle birlikte Gazzâlî’nin eserinde yer alması (İḥyâʾ, IV, 365) bu tanımın daha öncesine ait olduğunu göstermektedir (İbn Fûrek tarafından verilen farklı bir tanım için bk. Kitâbü’l-Ḥudûd, s. 116). Dinî bir terim olarak niyet için yapılan tanımlar arasında genellikle benimseneni yine Beyzâvî’ye izâfe edilen, “Allah’ın rızâsını kazanma arzusuyla ve O’nun hükmüne tâbi olmak üzere fiile yönelen irade” şeklindeki tariftir. Bunu “işlenmesinin hemen öncesinde bir şeyi yapma iradesi” tarzında tanımlayanlar da vardır. Naslarda niyet kelimesinin bağlama göre geniş ve dar anlamlarda kullanımlarının bulunduğu açık olmakla birlikte dinin buna sözlük mânası dışında şer‘î bir içerik yükleyip yüklemediği hususu tartışmalıdır (Ömer Süleyman el-Eşkar, s. 32-35)(TDV.İslam ansiklopedisi)
İrade ne mi...İrade, kelime anlamı olarak dilek ve istek manasına gelmekte olan bir kelimedir. Kişinin içinde bulunan yapabilme gücünü ifade edebilmek için kullanılan irade kelimesi kendi içerisinde de ikiye ayrılmaktadır. İrade kelimesi, cüzi irade ve külli irade olarak ikiye ayrılmaktadır...
Evet...ekmel irade sınırsız irade Allaha aittir...çünkü sınırsızlık Allaha ait...kaynak Allaha ait...cüz’i iradenin de kaynağı Allahtır...sahibi Allahtı insan ise sadece emanetçidir...emanetin de sorğusu var...
Evet...inanç batılsa eylem de batıldır...nakledilir hz Musa Allahın huzuruna giderken bir çoban bir bakraç sütü uzatır al bu sütü Allaha götür içisin ...der"inanç batılsa eylem hal fikir duygu da batıllaşır...İnanca bağlıdır niyet ve cüz’i irade...şeytan hz Ademe kinliliği seçti çünkü görevi o...ama o görev ekmel görev değil...mantıksız bir inanç o...hz Ademi yaratan şeytana terk etmez ki kısıtlar şeytanı ve şeytan ekmelleşemez...
Irkçılık ekmelleşmeye engel..."oğul" inancı da...kavga sebebidir ekmel değildir...çünkü esmanın sudurudur varlık yani kaynağı birlik...kavgayı yok etmeden birlik oluşmaz...ilahı birlemek kavganın ilacıdır...birlikti varlığın aslı aslına döndürmeliyiz...niyetin hayırlısı belli birlik amaçlı ol...
Evet...Doğru veya eğri seçimin önemi...niyetin önemi...büyük...birliğe hadim ol...ama barış için de savaş elzem birlik için de...kavga kaderdir...ama hedef birlikse o kavga cihaddır...kutsaldır yani...bunu ne havra ne kilise ne cami gösteriyor...mezheblerden şia İran ırkına hadim ehl-i sünnetse Arab ırkına hadim...mezhebler tarikatler ırklara hadim...mezhebçi olma bu seçim birliğe zararlı...der ekmel mantık...ekmel mantıktan nasibsizdi şeytan...hz Ademe düşmanlığı seçti...ve uzaklaştı ekmellikten...Allah ekmeldir ekmelliği hedefle...şeytan eksik eksikliği emreder...
Ey tevhid aşığı ...Birliğe zararlıyı yok et...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.