- 261 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞU TÜRKİSTAN
DOĞU TÜRKİSTAN
Hani diyor ya o pek bilindik şarkıda: ‘’Orda bir köy var uzakta, gitmesek de tozmasak da o köy bizim köyümüzdür.’’diye işte Doğu Türkistan da bizim için öyledir. Ana vatandan kopup gelmişiz uçsuz bucaksız coğrafyalara at sürmüşüz. Atımız dinlendirdiğimiz yeri vatan eylemişiz. Bizler ki Türk oğlu Türk’üz.
Atamız Oğuz Kağan’dan beri hür yaşamış, hür yaşarız. Hangi çılgın bize zincir vuracakmış şaşarız. Amma her şey öyle denildiği gibi olmamış ne yazık ki. Dünyaya kafa tutmuş milletin torunları olarak bizler soydaşlarımızla bir olamamışız, onların derdine derman olamamışız. Dünyanın gözü önünde yaşanan bu yıldırıcı, yok edici zalimliğe dur diyemiyoruz. Doğu Türkistan’dan diğer adıyla bugün Çin toprakları içinde var oluş mücadelesi veren Sincan Uygur Özerk bölgesinde yaşayan Uygur Türklerinden bahsettiğimi sanırım anlamışsınızdır.
On yıllardır Çin esareti altında yaşayan bu soydaşlarımız bugün eğitim kampı adı altında baskıya maruz bırakılmaktadır. Bağımsız Doğu Türkistan kurulmasını kabul etmeyen Çin, türlü baskılarla buradaki halkın inançlarını, dillerini unutturmak için elinden geleni ardına koymamakta ve insanlık dışı muamelelere maruz bırakmaktadır. Azımsanamayacak kadar nüfusa sahip Doğu Türkistan, bağımsız bir devlet olmak için başkaldırmaktadır. Ama gelin görün ki, dünya siyasetinde onların yanında yer alan ve onları doğrudan destekleyen bir güç ne yazık ki yoktur.
Yıllardır Türkiye Cumhuriyeti Devleti tarafından zaman zaman dillendirilen bu konu, başta Çin’le olan ilişkilerin bozulmasından endişe duyulduğu gerekçesiyle somut bir adım atılamamıştır. Oysa soydaşlarımıza el uzatmak bizim boynumuzun borcu olsa gerek. Laf başı geldiğinde soydaşlarımız deyip başka zamanlarda görmezden gelmek bizlere yakışmaz. 21. Yüzyılın ortasında böyle bir sindirme muamelesine tabi tutulmayı kimse hak etmez. Doğu Türkistan zamanı gelince bağımsız bir devlet olacaktır. Bizim görevimiz ise baskıcı Çin’in politikalarını eleştirmek, orada bizden birilerinin var olduğunu tüm dünyaya anımsatmaktır.
Köklerimize, soydaşlarımıza sahip çıkmak bizim gibi asil milletin en önemli vazifesidir. Şartlar ne olursa olsun soydaşlarımıza sırt çeviremeyiz. Ama öyle ama böyle bu sese kulak vermek zorunda kalacaklar. Çünkü bağımsızlık ateşi öyle güçlüdür ki, önünde kimse duramaz. Tarih, dünya zamanı gelince bunu anlayacaktır. Bugün belki siyasi olarak Çin’e dur diyemeyiz ama böyle bir olayı dünya kamuoyunun pekala gözüne sokabiliriz. Bunun için bir kalem yeter bize. Bizler yeter ki birlik olalım, diri olalım. Zalimin karşısında mazluma destek olmak gerek. Bizler Doğu Türkistan dedikçe ben eminim soydaşlarımız daha güçlük olacak. Onların sesi olmak zorundayız. Bu tüm uluslar için geçerli olmalıdır. Herkes özgürce, baskı altında kalmadan yaşama hakkına sahiptir.
Bugün mevzu Doğu Türkistan olur, yarın başka bir yer. Ama illaki olur, olmak zorundadır. Gücü, kuvveti, gayesi ne olursa olsun hiçbir zorba mazlumlardan daha kıymetli değildir. Hele ki soydaşlarımızdan hiç değildir. Bu sese kulak verin: Doğu Türkistan elbet özgür olacaktır.
NECATİ DİLEK