- 384 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Önce okumak mı yazmak mı?
Yazmanın tadı mı yoksa okumanın tadı mı güzel? Bu soruya soruyla cevap vereyim mi? Ver, Onlar yiyecek mi ki ? Ne alakası var, Pis pis sırıtma.Şunun şurasında insanlara içimde yoğunlaştırdığım bu konuyu anlatmak, içimi dökmek istiyorum. Hem seni gerçekten anlayamıyorum.
Benim kasttetiğim şeyi gayet iyi anladın.Anlamadım.Anladın.Hayır anlamadım.Sen eskiden de böyleydin.Nasıldım?Kıskanç.Hadi ordan korkak.Bana korkak diyemezsin.Nedenmiş o? Çünkü ben itidalli davranmayı ve insanları anlamayı yeğliyorum.Senin gibi patavatsız değilim.Hadi canım sende. Hatırlasana, ilkokula gidiyorduk, aşağı mahallenin en iri çocuğu sana laf attığında ona karşı ben gelmiştim ve yediğim dayağı uzaktan öylece seyretmiştin. O başka.O zaman neye uğradığımı şaşırmış nutkum tutulmuştu.Ya tabi sen de kendini böyle avutuyorsun.Her neyse mevzuya dönelim.Yazmaya neden karşısın?Ben yazmaya karşı değilim.İyi bir okur olduktan sonra yazmanın gerekliliğine inanıyorum.İnsan yazacağı konuyu etraflıca incelemeli sonra yazmalı.Hem yazılmış o kadar şey var ki.Bence insan,doyana kadar okumalı sonra gerekirse yazmalı.Ha hahay hiç güleceğim yoktu.Bu yemek mi ki doyasın? Unutmuyorsun değil mi, hep anı kolluyorsun.İlla vurulduğun yerden vuracaksın.Buna düşmanın silahıyla silahlanmak diyebiliriz.Şimdide düşman olduk iyimi. Düşmanımsın tabi. Bana verdiğin maddi manevi zararı başka kim verdi ki? Demek öyle.Ya senin verdiklerin onlara ne demeli."Akrabanın yaptığını akrep yapmaz " derler.Senin de akrepten farkın yok.Fırsatı buldun mu sokuyorsun.Bir soru sordum laf nerelere geldi.Cevap vermek yerine sataşıp duruyorsun.Sataşmak mı cevap verdim ya insan önce okumalı dedim ya.Şimdi bu cevap mı? Değil mi?Yazan zaten okumuş değil midir? Yazmak aslında okumaktır.Dolayısıyla yazmakla okumak ayrılmaz ikilidir.Son zamanlarda bu biraz yazmaktan yana değişmedi mi? İyi yazanlar iyi kazanıyor ama iyi okuyanlar iyi kazanıyor mu bilmiyorum.Tabiki kazanıyor, hiç bir şey kazanamasa da bilgi kazanıyor.Tamam anladım sen bugün bana illa kitap okutacaksın.Sen şu an ne okuyorsun? "Körlük" kitabını okuyorum.Jose Saramago’nun ödüllü kitabı.Sen daha yeni mi okuyorsun? Peki sen ne okuyorsun? Kendimi, kendini mi?Sen gerçekten bugün bi acayipsin.Şaka yaptım tabiki.Ben de senin kitabını okuyorum.Benim kitabımı mı? "Kardeşimin Hikayesi" ni okuyorum...Ha hayy harika bir espiriydi.Evet kötü bir şakaydı biliyorum.Zülfü Livaneli okur muydun sen?Tabiki...Kitap okumada ayrıma karşıyım.Her türlü kitap okunmalı bence.Bence hayır...
Ya sizce...
Saygılarımla
YORUMLAR
okumak olmasaydı yazmak olur muydu?
ikisini ayrı düşünmememk lazım derim
tebrikler
A ÖRNEK tarafından 19.7.2022 07:53:38 zamanında düzenlenmiştir.