- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
düşünce hakikatin neresinde
1
belki gerçekliğin dışında bir hakikat anlayışı.tenkitle başlayan karşı çıkış için yazarın yanlış bir akıl yürütmede olması.yani savunduğu ussallık pozitivizmin kendisi değil.benim haddime düşmez ama orta çağda batıda bilimin dışında gelişen bir felsefe vardı.bizde buna örnek gazali gösterilir.aynı şeyi sait nursi bir metot olarak kullansada kültüre tamamıyla karşı değildir.modernle din uyuşurmu tartışması ateizme kadar vardırılmış yazar için.işte pozitivizmin bilimsel felsefe olduğu gerçeği.quantum fiziği dışında bir doğa anlayışı bulunmadığından şiirin mevsimleri yorumlamasıda anlamsızdır.oysa modern şiir felsefeden bağımsız değildir.tıpkı divan şiirinin tasavvuf etkisinde gelişmesi gibi.aydınlanma bunları işlerken biz yabancılaşıyoruz geleneğe.eleştirel bilinç bunları dikkate almıyor nedense.hocanın dindar bilinç diye tarif ettiği tarikat ve cemaatlerde varolan din anlayışı olmalı.canlı yayında bunlara açıklık getirse daha bir anlaşılır olacaktır insanlar için.zaten tarihe bakıldığında laisizm çevresinde bir kopuş yaşanmış dinden.ali fuat başgilin din ve laiklik kitabı açıklayıcıdır merak edenler için.osmanlıda yapılmış reformların anlamı yok sayılmış cumhuriyetle.burda bir ihanet söz konusu mukaddesata karşı.gerikalmışlığın tek nedeni islamdır cumhuriyetçiler için.cemil meriçin anlatmak istediği buydu zaten.kavramların hakkıyla anlaşılmadığı doğru olsada bir ideolojik körlüğe nedenmidir itikat.yazar bu anlayışın öznesi değilse.cumhuriyetin ilk yıllarında hiç bir alanda özgürlük yoktu necip fazıldan öğrendiğimiz gerçeğe bakılınca.inkılap tarihi tarihi cumhuriyetle başlatır ve akılcılığın üstadıdır atatürk.buna karşı çıkmanın bedeli hapis ve cinayet olmuş yakın tarihimizde.sorunlar büyük oranda tartışılmış belkide imparatorluğun son dönemine bakınca.ancak bireyselleşme için gerekli görülmüş devrimler.işte din eğitimi almanın sakıncaları anlatılır kitaplarda.çünkü vicdan ve merhamet ateizmin konusu.bu ne kadar doğrudur tartışılır eğitime bakılınca.bilgilenmenin ideolojilerde görüldüğü bir dönemdi cumhuriyetin kurulduğu yıllar.chpnin altı oku bu nedenle bir yurttaşlık gereğidir çağdaşlık için.muasır medeniyetten ne anlaşılacağı sorusu için varoşçuluğun nedeni içinde görmek kutsalı.bir nevi özümüzde aramak doğruluğu.kabil ile habilin hikayesinde bu var.demekki dindar bilinç sahte bir din anlayışı geliştirmiş.siyasal islamın kültürle sorunu yalnızca sisteme bağlılıkla ölçülemez toplumsal yaşam açısından bakılınca.
2
yan masadan gelen sahte çiçekler.böyle bir şiir var yakın zamanda bir türk şairin yazdığı.hayatta küçümsenmek kendi bahanesini buluyor.amerikan film endüstrisi sanatı kullanıyor her alanda.buna kültürel emperyalizm diyor şairler.dinle barışık olmayanlar yasak kitapların etkisinde her zaman olduğu gibi.hayatlar kullanışlı olunca böyle bir arşiv çıkarmış ortaya zaman.tabiki inancın yerini tutmaz felsefeler.bunun bilincindeki insana ayna tutmuş mitolojik kahramanlar.ateizmin inancı kullanması tarih boyunca var.bir nevi özgürlüğün güvencesi kutsal metinlere bağlılık.adnan oktarın evrime bakışı bu açıdan sorunlu.pagan kültürün etkisindemiydi darvin gerçekten.marksın heyecan duyduğu bu teori için faşizme bağlıklık bir suçlama değilmi nazilerin düşüncesine bakınca.sosyalizmin evrimci görüşü farklı kullandığı biliniyor.bir nevi naturalizmin bilimsel yorumudur bu maddeci anlayış.quantum fiziği evrendeki düzeni esas alır doğruluğu gözlemle anlaşılacağı üzere.bunun evrimle bir ilgisine inanmak için maddede bir bilinç bulunmasına bağlı olması teorinin.tanrının bu noktada yanıtlaması soruları.bunun mucizeyle bir ilgisi olmadığı gibi insana kazandıracağı müjdelerle dolu olması işaret ettiği şeylerin.insanın tanrıyı unutmasıyla bir gaflet yaşaması kendi zararına olacaktı belkide.kültür hayatı bitince dünyanın ne hale geldiği biliniyor.terörün tek seçenek haline gelmesi adalet için.bu konuyu istismar eden batının inançlara bakışıda sorunlu.deccalin kanlı ayini terörde bu gerçeklerle yüzleşmiştik belkide.deccal nasıl öldü kitabı bir kültür düşmanlığıydı belkide.tıpkı romantizmi insanlık dışı görmesi gibi sanatıda hayattan çıkarması ritüellerin.aslanlar ve kedicikler için bulunmaz bir nimetti adnan hocaya bağlılık.ancak iftira ve kumpaslarla biliniyor bu tür cezalandırma geçmişte örneklerini görünce.tıpkı adnan menderes ve sait nursi örneği gibi.fetöcülükte bir cıa komplosuydu belkide.fethullah gülen 15 temmuz için hazırlamıştı kendi örgütünü.ancak bunun gerçek olduğu inancında olanlar mağdur edilmiş daima.
3
tanrının insanları ibadete zorlaması.bu şekilde anlaşılıyorsa kutsallık.alay denen zülüm bu anlayışın bir sonucu.çünkü medreselerde alınan eğitim bu tür zorlamalarla verilirdi.günümüzde tevhid-i tedrisata bağlıklık ihlal ediliyor bu tür özlemler için.insanlar özgürlüğü kısıtlanmış halde tarikat yurtlarında dinin gereği gibi görüyor sapkınlıkları.belkide iradesine yabancılaşanlar için zorunlu bir durumdur cinselliği bu şekilde yaşamak.çağımızda bu tür oluşumlar için bir bahane sayılmış dini eğitim.tabiki bir maarif davasında olanlar için talebe yetiştirmek bir gönül işi.vehbi vakkasoğlu bu konuyu tartışıyordu 24 kanalında esra elönünün sorularıyla.okul medrese farklılığı bu örnekle daha iyi anlaşılmış oldu sanırım.imam hatipler bir meslek lisesi statüsünde.burda verilen eğitim dini ağırlıklı olduğundan diğer liselerden farklıdır ahireti amaçlamış olmasıyla.tarikatleri atatürkün kapattığı yalanı halen var ders kitaplarında.oysa ıslahatın bir parçası olmuştur bu kurumlar modern tarihin öncesine kadar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.