- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dua yani sığınma şart...
Dua yani sığınma şart...
Esmanın suduru duayı yani sığınmayı şart kılıyor...Kur’an dua edin diyor...Dua sığınma anahtardır...ibadetler de bir sığınmadır duadır..iki namaz arası şirke bile düşsen namazın tevbedir ve şirk temizlenir...Mürtedlikten kurtulursun namazla...tevbedir çünkü namaz...şehadet yenilemedir çünkü namaz...
Dua yani sığınma şart...
Adl sıfatı sığınanı ödüllendirir...VEHHAB sıfatı latif sıfatı Kahhar sıfatı esma dua ister insandan
Dua yani sığınma şart...
"DUALARINIZ OLMASAYDI NE İŞE YARARDINIZ" ayet meali. dua fiili dua ise adl sıfatı karşılıksız bırakmaz ...Vehhab sıfatı latif sıfatı hal dunızı karşılıksız bırakmaz...Latif sıfatı ise dil gönül duanızı karşılıksız bırakmaz...dua etmeliyiz...sığınmalıyız ululamalıyız...
"DUA EDİN İCABET EDELİM"ayet meali...ululamak sığınmak duadır hal duadır...iş duadır...hz Meryeme rızıklar geldi...ama kuş yuvadan uçmazsa gelmez...rızık...yavru kuşa annesi rızık taşır...ağaca bulut su taşır...
"O ALLAH DUALARI İŞİTEN VE KABUL EDENDİR."ayet meali Allah beytullahta dua etmeyi nasib etsin...duanın işitildiği yerler derece derecedir çünkü...
"BU indirdiğimiz KURAN her derdiniz için ŞİFADIR"ayet meali...Kur’an okumak namaz kılmak tevbedir duadır...namaza çok kıymet ver...
Dua yani sığınma şart...
Evet...dua önemli...kul olmaktır dua yalvarmak hiçlik makamıdır dua...
Dua gerçekte bizi kaderimizde olana doğru yönlendirir. Duayı ettiren, sonsuz öncede kaderimizi belirlemiş olan Yüce Allah’tır.
Kuran’da, “Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz” (Tekvir/ 29) buyrulur. Allah’tan dileyebiliyor olmamız, O’nun dilemiş olduğunun işaretidir. O dilememiş olmasaydı biz aciz kullar da dileyemezdik...
Dua yani sığınma şart...
Evet...İslam dinine göre dua için mutlaka uyulması gereken özel bir zaman ve mekân tahsis edilmiş değildir. Her yerde her zaman dua edilebilir. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de, “Akşama ulaştığınızda ve sabaha kavuştuğunuzda, gündüzün sonunda ve öğle vaktine eriştiğinizde, Allah’ı tesbîh edin (namaz kılın). Göklerde ve yerde hamd O’na mahsustur.” (Rum, 30/17-18) buyurularak, ibadet ve duanın gün içine yayılmasının önemi vurgulanmıştır. Bununla birlikte Kur’an ve hadislerden anlaşıldığına göre gece seher vaktinde yapılan dualar daha makbuldür (Tirmizî, Deavât, 80). Âl-i İmrân sûresi /16-17. âyetlerde cennetlikler şöyle müjdelenir: “(Onlar) ‘Rabbimiz, biz iman ettik. Bizim günahlarımızı bağışla. Bizi ateş azabından koru’ diyenler; sabredenler, doğru olanlar, huzurunda gönülden boyun büküp divan duranlar, Allah yolunda harcayanlar ve seherlerde (Allah’tan) bağışlanma dileyenlerdir.” Bir başka âyette de şöyle buyurulmuştur: “Onlar, geceleri az uyurlardı. Seher vakitlerinde bağışlanma dilerlerdi.” (Zâriyât/17-18)
Ramazan gecelerinde, Arafat vakfesinde, gece vakitlerinde, ezan okunduğu ve kamet getirildiği sıralarda, farz namazların sonunda yapılan duaların kabul edileceği hadis-i şeriflerde beyan edilmiştir (Müslim, Salâtü’l-müsâfirîn, 166)
Dua yani sığınma şart...
Dua yani sığınma şart...Yani hiçliğini sun Allaha kullum de acizim de ulusun de...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.