Canlı Yayında Ne Gözünüz Görürmüş Ne Kulağınız İşitirmiş İnsan Adeta Sağır ve Dilsiz Olurmuş
Canlı yayın her yönlü risktir denilir. Her türlü sürprizlere açıktır, sorun konuk boyutlu olabilir, programcı boyutlu veya aparat boyutlu olabilir denilir. Her şey iyi giderken bir kısa devre ortalığı altüst edebilir veya konuktaki bir açmaz programı sıkıntıya sokabilir denilir.
………………………
Sözü söyleyen bu deneyimleri yaşayanlardan. Canlı yayına çıkıp apışıp kalanlardan. Kulağı sağır gözü görmez olanlardan ve dolayısıyla bu tespiti yapanlardan.
………………………
Bir mevzuya ilişkin ben de çıktım dört beş kez canlı televizyon programına. Bu söz zihnimizde belleğimizde ya. Biraz oraya takılmışız ya. Benzer durum olur mu endişesi taşıyorsunuz bu bir gerçek. Hele biraz da kasılmışsanız. Bu mevzuya yoğunlaşmışsanız.
…………………….
Heyecan taşıyorsunuz yayın öncesi. Ancak bunu bir yönlü kontrol edebilmelisiniz. Bunu bir sınav öncesi gibi düşünmek gerekir. Aslında sınav daha endişelidir. Geçip kalma meselesi daha strese neden olucudur. Burada böyle bir şey yok. Çok çok biraz bocalarsınız. Konuya iyi hazırlanmışsanız bu sorunu da yaşamazsınız.
…………………..
İlk üç beş dakikası zordur canlı yayının. Ortama ısınmışsanız konuya yavaş yavaş girmişseniz sonrası gelir. Zaten zor olan ilki çok çok ikincisi. Sonraki yayınlarda çok daha rahatsınız.
…………………..
En önemli mesele konuşacağınızı unutma riskiniz. Duraklamanız. Hatırlayamamanız. Bu durumda ne yapacağını bilememeniz. Bunun yolu ise kaldığınız yerden devam edemeseniz de alakalı konuya geçmeniz. İlinti kurarak ilerlemeniz. Nihai noktada unutulan yere temas etmeniz.
…………………
Programlarımız kırk beşer dakikalıktı ama insan açılıyor ve bitsin istemiyor. Süremiz sarktı bu nedenle. Elli elli beş dakikayı aştı. Sonunda iyi işler çıktı.
…………………
Program sonrası soranlar oluyor. Aklından konuşacakların uçup gitmiyor mu diyorlar. Fırsat bulursanız böyle bir deneyim yaşayın, olanları bizzat görün anlayın diyorum. Bizimki kolayına tavsiye yalnız. Katılmış geride bırakmışız ya rahat rahat konuşuyoruz.
………………….
Canlı yayında lakırdı kuru gürültü yapacaksanız sorun yok ancak bir meseleyi anlaşılır dille anlatmaya çalışacaksanız pürüz çoktur.
Kemal GÜL
04.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.